וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על התיקים

דן מרגלית

5.3.2013 / 8:01

כל הפרשנים משוכנעים כי בנימין נתניהו קיבל החלטה אסטרטגית ומקים ממשלה עם יש עתיד ועם הבית היהודי. אבל בסיעתו של יאיר לפיד משוכנעים כי מאחורי גבם מתנהלים מגעים קדחתניים, שבהם נוטלים חלק נציגי ליכוד בלתי רשמיים ומנהיגי ש"ס המדברים על ליבה של שלי יחימוביץ'. מנהיגת העבודה יכולה לזכות באחת בתיק האוצר, ובליכוד ובש"ס לא נואשו מהתקווה כי תרצה לטעום מעץ הדעת.

כל בירור מלמד כי לא כן. יחימוביץ' לא רק התחייבה לסרב ואינה רוצה להיראות כמהדורה ב' של עמיר פרץ, אלא שהיא משוכנעת כי תיק האוצר ב?2013 הוא מכשלה. לא יניחו לה לממש את מדיניותה הסוציאל?דמוקרטית בממשלה הבאה, והדבר גם בלתי אפשרי. הקיצוץ נדרש, ושום מנהיג פוליטי אינו מעוניין בתנאים אלה בתפקיד שר האוצר, אלא אם הוא יודע כבר עתה כי לא יבקש להיבחר ב?2017 לכנסת ה?20.

יו"ר העבודה שלי יחימוביץ' בבית הנשיא, 31 ינואר 2013. טלי מאייר
החרדים מנסים למשוך את יחימוביץ' לממשלה/טלי מאייר

נכון ש"זה לא גמור עד שנגמר", ובכל זאת בכל בית הימורים באירופה יטענו ביחס של 1:10 כי הקואליציה הבאה תורכב מהליכוד ביתנו, יש עתיד, הבית היהודי, התנועה וקדימה, ביחד 70 ח"כים. לפיכך יכהנו בה 23?24 שרים. יש עתיד מבקשת לעטות על המשך המגעים את הדיון העקרוני בכמה סוגיות, והבית היהודי שותף לה, אבל בפועל מתחיל המיקוח על התיקים. אין קיצור בפרק "הגועל נפש". הצדדים יתבוססו בבוץ.

יש עתיד והבית היהודי יתחרו על תיקים בכירים

נתניהו יתקשה להעביר את משרד החוץ מליברמן ליש עתיד. בנט מעוניין בתיק האוצר, אבל ספק אם יקבל. יוצא, אפוא, כי לפיד ובנט ייאלצו להתמודד על תיקים בכירים, אבל לא בשלישייה המובילה, ואולי זה דווקא נוח מבחינתם לנוכח הלחצים המדיניים והכלכליים שיופעלו בשנתיים הקרובות על ישראל.

בימים שבהם מדובר על מכבש לחצים שיפעיל ברק אובאמה, איש משמאל לליכוד לא יבקש להיות שר החוץ. כך גם במיתון הכלכלי בעולם, המאיים על שר האוצר בירושלים.

מה יכולים להיות התיקים שיוצעו ללפיד ולבנט? החינוך, השיכון, התמ"ת, התשתיות, הפנים והדתות הם המועמדים הבכירים הפנויים. עוד ארבעה יהיו בדרגה פחותה. אך מיפוי כזה יבעיר את סיעת הליכוד ביתנו. חבולה מאז הבחירות, יגלו בכיריה כי אין מתווה לקדמם בסולם. להפך, כדי לקיים את הממשלה בידי סיעתם שבה 31 ח"כים הם ייאלצו להסיג עצמם לאחור. האוזן השלישית, הפנימית, של כל פרשן פוליטי, שומעת תחילתו של רעש אדמה מכיוון מצודת זאב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully