וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרב פרומן היה פשוט, אותנטי, מקורי וחד פעמי"

5.3.2013 / 0:55

מותו של הרב פרומן הביא את מכריו להיזכר באדם המיוחד שהיה. רובם ככולם ציינו את היותו אוהב אדם ויוצא דופן בניסיונו לגשר על מחלוקות בין חלקי העם. "סמל ומופת למסירות"

כתבתו של יהושע בריינר; צילום: שי מכלוף, דניאל בוק; עריכה: גדי וינסטוק

(הראיון האחרון עם הרב פרומן)

רבים הוכו באבל כבד לאחר הישמע דבר מותו של הרב מנחם פרומן, רבה של ההתנחלות תקוע, שהלך אמש (שני) לעולמו בביתו בתום מאבק ממושך במחלת הסרטן. ביום ראשון, כשהידרדר מצבו, כתב בנו, שיבי, בדף הפייסבוק שלו כי "הרב פרומן במצב לא פשוט, אך את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק". ח"כ אורי אריאל (הבית היהודי) אמר בצער: "אבד גדול מן הארץ. הרב פרומן היה מלוחמיה ואוהביה הגדולים של ישראל. אוהד שלום ורודף שלום, שונא את המחלוקת, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה. תמיד ידע לחבר בין חלקי העם".

הרב פרומן. נמרוד סונדרס
"את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק". הרב פרומן/נמרוד סונדרס

"אני עוד זוכר את הדבקות שלו בלימוד התורה שהייתה חלק פנימי ממנו. הוא אדם שהנהיג את קהילת תקוע תוך חיבור בין גוונים שונים בעם ישראל לכדי קהילה מאוחדת", אמר ח"כ הרב אלי בן דהן (הבית היהודי), שלמד עם הרב פרומן בישיבת מרכז הרב. "צר לי שלא זכינו ליהנות מפועלו באופן מלא". חברו של בן דהן לסיעה, אבי וורצמן, אמר כי "אבד חסיד מן הארץ. אוהב שלום ורודף שלום. אוהב אדם, תורה וארץ. איש יחיד ומיוחד. סמל ומופת למסירות ואהבה לכלל ישראל".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"התרגש נורא מנאום הבכורה של רות קלדרון"

הרב דוד סתיו, יו"ר רבני צהר ורב היישוב שהם, סיפר: "הכרתי את הרב פרומן כתלמיד בישיבת הר עציון. הוא היה בשבילי תמיד סמל למחשבה יצירתית וענווה. מצד אחד הוא לא התבייש לשאול שאלות פשוטות בהלכה ומאידך היה לו מעוף ועומק לא יתואר". הרב סתיו סיפר כי הוא נפגש עם הרב פרומן לאחרונה בכנס שהוא יזם באילת. "האהבה שהוא הרעיף לכל אחד היה מדהים. הוא היה אוהב אדם, אוהב חיים ואוהב אלוקים". עוד מספר הרב סתיו על חברו כי הרב פרומן התרגש נורא מנאום הבכורה של ח"כ רות קלדרון. "הוא אמר שלזה הוא מחכה שנים רבות. שעם ישראל יתחבר לתורה".

הרב שרלו, לו הייתה היכרות קרובה מאוד עם הרב פרומן אמר כי "הוא היה אותנטי, מקורי וחד פעמי. לא היה בו שום דבר של חיקוי או כניעה ללחץ. הוא היה פשוט, עם התמימות והפיקחות כאחד. הוא היה אדם אוהב שלום ורודף שלום וקשה בכלל לתאר אותו באיזה מטבע לשון קלאסי, לא היה עוד אחד כזה".

"למרות חילוקי הדעות, כשהיינו נפגשים היינו מתחבקים"

הרב אליקים לבנון, רבה של השומרון, סיפר כי "הכרתי את הרב פרומן בשנות ה-20 לחייו כאשר חיפש את דרכו. הוא בא מרקע לא דתי, ואני זוכר את ייסורי הנפש שלו. אחרי הרבה התלבטויות הוא פנה לדרך התורה והחכים בה. המידה העיקרית שייחדה אותו הייתה אמת פנימית גדולה שלפעמים האמת הזו הייתה קצת יותר מידי גדולה לעולם שלנו. עליו ניתן לומר ללא ספק כי הוא היה בגדר 'צדיק באמנותו יחיה'. הוא חי ופעל לפי אמונתו והאו היה מיוחד מאוד. היו ביננו חילוקי דעות ולא תמיד אמונתו הייתה ניתנת ליישום אך למרות חילוקי הדעות ביננו, כשהיינו נפגשים היינו מתחבקים".

פרומן, בן 68 במותו, שהה תקופה בבית החולים ולפני שבוע הוא שוחרר לביתו. תושבי היישוב מתארים כי בשבוע האחרון הוא היה מוקף בילדיו ובנכדיו. פרומן היה רב לא קונבנציונלי במגזר הדתי לאומי אליו הוא השתייך. במשך שנים הוא דיבר והטיף לאהבת אדם ולדיאלוג עם הפלסטינים ועם חמאס. לדברי התושבים, עד לחודש האחרון הוא הכריח את עצמו להיות פעיל למרות מצבו הקשה שהלך והידרדר ודאג לקיום המפגשים הללו ולהמשך הדיאלוג בין המתנחלים לשכניהם הפלסטינים.

פרומן יובא למנוחת עולמים היום ב-12:00 בצהריים בתקוע. הלווייתו תצא מבית הכנסת ביישוב.

  • עוד באותו נושא:
  • הרב פרומן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully