וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני משתתפי הפגנה בה הושחתו בנקים לא יורשעו

גלעד גרוסמן

3.3.2013 / 14:36

משפטם של שניים מפעילי המחאה החברתית, שהשתתפו בהפגנה בה נופצו שמשות בנקים בתל אביב בחודש יוני, לא יתקיים לאחר שהיועץ המשפטי החליט לעכב את ההליכים המשפטיים נגדם

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, החליט לעכב את ההליכים המשפטיים נגד שניים מפעילי המחאה החברתית שהשתתפו בהפגנה ברחוב אבן גבירול בתל אביב בחודש יוני האחרון, שבה נופצו שמשות בנק הפועלים ובנק לאומי. המשמעות המעשית של ההחלטה היא כי הם לא יורשעו ולא ינוהל נגדם משפט. זאת, לאחר שכתבי האישום נגד חמישה מבין 14 הנאשמים כבר נמחקו. היועץ טרם קיבל החלטה בנוגע לעיכוב הליכים נגד שני נאשמים נוספים, אולם סירב לעכב הליכים נגד חמישה נאשמים, כאשר נאשם נוסף לא ביקש זאת.

שני הבנקים אשר הושחתו אתמול במחאה על יוקר המחייה בגן העיר תל אביב, יוני 2012. דרור עינב
הבנק שהושחת במהלך המחאה/דרור עינב

כתבי האישום הוגשו יום למחרת הפגנה בה השתתפו כ-3,000 בני אדם. בשלב מסוים חסמו המפגינים את רחוב אבן גבירול, מתחת לבניין עיריית תל אביב, והחלו עימותים בין שוטרים למפגינים. עשרות מפעילי המחאה החלו לדפוק על חלונות הסניפים של בנק הפועלים ובנק לאומי שבמקום ולצעוק "הון, שלטון, עולם תחתון". שוטרים נפרשו בניסיון להדוף אותם, אך המפגינים הצליחו לנפץ את השמשות. הפעילים נשאו שלטים וקראו "אנחנו הרוב חזרנו לרחוב" ו"כל העם אופוזיציה".

במהלך ההפגנה נעצרו כ-85 מפגינים, אולם הוחלט על הגשת כתבי אישום נגד 14 מפגינים בלבד, בגין שורת עבירות, בהן התנהגות פסולה במקום ציבורי, השתתפות בהתקהלות אסורה וחלקם גם בעבירות של הכשלת שוטר, תקיפת שוטר, התנגדות למעצר והעלבת עובד ציבור. כבר בדיון הראשון מתחה שופטת בית משפט השלום בתל אביב, לימור מרגולין-יחידי, ביקורת על המשטרה, וציינה כי לא היה מקום להוסיף במסגרת כתב האישום נגד הפעילים את תיאור ניפוץ החלונות של בנקים ועבירות דומות, משום שלא יוחסו בסופו של דבר לנאשמים בכתב האישום.

שני הבנקים אשר הושחתו אתמול במחאה על יוקר המחייה בגן העיר תל אביב, יוני 2012. דרור עינב
נשאו שלטים וקראו "אנחנו הרוב חזרנו לרחוב"/דרור עינב

כעת נותרו כתבי אישום נגד מחצית מהנאשמים, וכאמור ייתכן שיעוכבו ההליכים נגד שני נאשמים נוספים. השופטת מתחה היום ביקורת על כך שרק הבוקר (ראשון) העבירה המשטרה לידי פרקליטי הנאשמים, עורכי הדין אביגדור פלדמן וגבי לסקי, חלק מחומרי החקירה במשפט. עורכי הדין מתכוונים לטעון בהמשך כי יש מקום לבטל את כל כתבי האישום בגין אכיפה בררנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully