וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל: חייל הנאשם באונס אכזרי שוחרר מהכלא בשל טעות

2.3.2013 / 17:30

חשיפה: החייל נאשם שאנס חיילת בבסיס חיל האוויר בצפון. הוא שוחרר לאחר שלא הובא לדיון בהארכת מעצרו. "הפשיט אותה, משך בשיערה ודרש שתסתכל על עצמה"

פרשת האונס האכזרית בבסיס חיל האוויר בצפון הארץ זעזעה את צה"ל. מכתב האישום שהוגש לאחרונה עולה כי חייל המשרת בבסיס כלא חיילת בניגוד לרצונה, היכה אותה באכזריות, ואנס אותה. החיילת פונתה לבית החולים ואושפזה.

לאחר הגשת תלונה, פתחה המשטרה הצבאית בחקירת המקרה ולאחרונה כאמור הוגש כתב אישום חמור נגד החייל, שתיאר את מסכת ההתעללות בחיילת. במסגרת עסקת טיעון בין סנגורו של החייל, עו"ד חי הבר, לפרקליטות הצבאית, הוחלט להגיש כתב אישום מתוקן לבית הדין הצבאי.

טקס סיור קורס טיס. דובר צה"ל
גרר את החיילת לחדרו והחל במעשים על אף התנגדותה/דובר צה"ל

מכתב האישום שהגישה התובעת, סרן אילנה זיברברג, עולה כי הנאשם הטריד מינית באופן סדרתי חיילת בבסיס וניסה לנשק אותה בכוח למרות התנגדותה. במקרה אחר, נאשם החייל כי הטריד מינית חיילת אחרת. יממה לאחר מכן, גרר אותה לחדרו תוך כדי שהוא מושך אותה במעיל הצבאי. החיילת ניסתה בכל כוחה להתנגד אך הנאשם נעל את הדלת, סטר על לחיה ולאחר שבכתה משך אותה בשיערה בטענה כי היא "לא סומכת עליו".

על פי כתב האישום, החייל הושיב את המתלוננת על ספה, והחל לנשק אותה בכוח בפה והכריח אותה לשתף פעולה תוך כדי שהוא אוחז בשיערה. החיילת ניסתה להתנגד ודחפה אותו תוך כדי שהיא ממררת בבכי ונחנקת. החייל הפנה אותה בזלזול אל החלון, והציע לה "לנשום אוויר". הנאשם פשט את בגדיו וביצע בה מעשה מגונה תוך כדי שהוא אומר לה ש"אם תהיה בשקט ייתן לה ללכת". לאחר מכן, ביצע הנאשם בחיילת מעשה סדום, תוך כדי שהחיילת מתנגדת למעשיו. לבסוף התרצתה החיילת לאחר שהנאשם הבטיח לה כי ישחרר אותה אם תבצע את שיאמר לה. במהלך ביצוע המעשה הפשיט הנאשם את החיילת, משך אותה בשערה ודרש ממנה להביט על עצמה תוך כדי שהוא מבצע בה מעשה אינוס. בעקבות חומרת הפרשה, הועבר הנאשם לכלא ניצן. בשל תקלה בירוקרטית, לא הובא החייל בפני בית הדין הצבאי ולא הוארך מעצרו של החייל. עו"ד מאיר בירנבוים, קצין הנחיה ובקרה מהלשכה המשפטית של שירות בתי הסוהר, הודיע לסנגור הנאשם כי הוא משחרר את החייל ממעצר מאחר שהוא הוחזק במעצר לא חוקי.

צה"ל: עם גילוי התקלה הובא הנאשם לבית דין צבאי

עו"ד הבר, המייצג את הנאשם בתיק האמור, מסר כי "מדובר ברמיסה קשה של זכויותיו הבסיסיות ביותר של כל אדם - הזכות לחירות. לדאבון הלב, מצא עצמו מרשי מוחזק במעצר לא חוקי מזה למעלה מחודשיים ורק מלחמה עיקשת מול כל הרשויות, אשר ניסו בכל כוחם למנוע שחרורו של מרשי ממעצרו הבלתי חוקי, הביאו לשחרורו מהכלא. לזכותו של מרשי יאמר כי במקום לנצל הזדמנות זו ולברוח, בחר מיוזמתו להתייצב בפני בית הדין הצבאי ולמרות שהיה אדם חופשי, מתוך רגשות אחריות וחרטה למעשיו ביקש לחזור לבית הכלא ולהמשיך הליך השיקום בו החל ובסופו של יום לצאת לחופשי לאחר שיגמור לשלם חובו לחברה".

בצבא ציינו מנגד כי "ב-26 בדצמבר 2012 הורשע הנאשם בעבירות חמורות של אינוס, מעשה סדום ומעשה מגונה, ונשלח לבחינת הערכת מסוכנות. בשל תקלה לא הוארך מעצרו של הנאשם עם הרשעתו. יצוין כי סנגורו של הנאשם הסכים בשם הנאשם להארכת מעצרו עם הרשעתו וביקש מבית הדין הצבאי כי תתקבל חוות דעת סוציאלית של הנאשם ממקום כלאו. עם גילוי התקלה הובא הנאשם בפני בית הדין הצבאי המחוזי אשר האריך את מעצרו בהסכמת סנגורו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully