וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: נמשיך לנהל את משפט הולילנד כסדרו

גלעד גרוסמן

1.3.2013 / 12:03

בעקבות מותו של עד המדינה ש"ד, הזכירו בפרקליטות כי כבר נשמעו כ-75 ימי חקירה שלו בבית המשפט וציינו כי ההשלכות על התיק יבחנו על ידי פרקליט המדינה וצוות התביעה

צילום: עומר מירון, דניאל בוק, טל אנגלנדר, גדעון צנטנר; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

משמעות מותו של ש"ד וההשלכות של כך על התיק, ככל שיהיו כאלה, יבחנו על ידי פרקליט המדינה וצוות התביעה בתיק בהמשך - כך נמסר היום (שישי) בהודעה שפרסמה הפרקליטות, בעקבות מותו של עד המדינה בפרשת הולילנד. בפרקליטות הביעו צער רב על מותו של ש"ד, אולם הוסיפו כי בכוונת הפרקליטות להמשיך לנהל את המשפט כסדרו, גם במקום שבו לא ניתן יהיה להשלים את שמיעת חקירתו הנגדית של העד. "לעניין זה יש לזכור כי נשמעו כבר כ-75 ימי חקירה של העד, לצד שמיעת עשרות עדי תביעה אחרים", נכתב בהודעה.

עד המדינה בפרשת  הולילנד, יולי 2012. דרור עינב
"נשמעו כבר כ-75 ימי חקירה של העד". עד המדינה בבית המשפט/דרור עינב

"עוד יש מקום להזכיר את מה שנאמר בנאום הפתיחה של פרקליטת מחוז מיסוי וכלכלה, עו"ד ליאת בן ארי, כי כתב האישום הוגש ממילא רק לגבי המקרים בהם קיימות ראיות חיצוניות מחזקות לעדותו של עד המדינה", טענו בפרקליטות. "מקום שבו לא נמצאו ראיות מחזקות חיצוניות ואובייקטיביות התומכות בעדות עד המדינה- שם לא העמדנו לדין", אמרה אז בן ארי.

גם פרקליטו של ש"ד, עו"ד אמנון יצחקניא, התייחס למותו בעיצומו של המשפט. "זהו יום עצוב. גם אדם צעיר ובריא היה מתקשה לעמוד בלחצים שהופעלו עליו. הרדיפה נגדו בכלי תקשורת מסוימים והיחס מצד חלק מעורכי הדין של ההגנה, ששמו אותו כמטרה, היתה קשה לו מאוד. מישהו צריך לשים גבולות גם לזה", אמר הפרקליט.

רק אתמול העיד ש"ד בפעם האחרונה במשפט, שנמצא כעת בשלב החקירה הנגדית. אלה היו שלושה ימי חקירה רצופים על ידי כמה מעורכי דינם של הנאשמים, ובראשם עורך הדין בלכר, עמו התעמת ש"ד.

צוות ההגנה של אולמרט טען במהלך הדיון כי עד המדינה זייף מסמך, שערך כביכול ב-1998, ובו רשימה של 12 מקורבים ובני משפחה של העד, שכביכול העבירו תרומות לאולמרט בעת שהתמודד על ראשות עיריית ירושלים. "אתה שקרן פתולוגי", הטיח עד המדינה בעו"ד בלכר במהלך החקירה הנגדית. "הוא יכול להגיד מה שהוא רוצה, ואני לא יכול להגיד שהוא שקרן פתולוגי? הוא מעליב כמו זבל, אני לא אבא שלו עדיין, אם אבא שלו לא חינך אותו, שיילך לבית ספר לחינוך, זבל שכמוך, איך אתה מדבר".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully