וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון לרבע את המעגל

דן מרגלית

27.2.2013 / 8:06

המשא ומתן להרכבת הממשלה ה?33 נראה עד כה כניסיון של תלמידי הנדסת המישור לרבע את המעגל. קרבים לפתרון, אבל לא מגיעים אליו. כאילו אי אפשר. אך הדברים יותר מורכבים. מאז שלשום החלו לנשב רוחות אופטימיות מעל חדר המשא ומתן בין הליכוד ביתנו לבין הבית היהודי. אווירה זו נחוצה כדי לעורר רושם אשר ידרבן את הנשיא שמעון פרס להעניק במוצאי השבת לבנימין נתניהו עוד 14 ימים למשא ומתן. צעד זה מובטח, אבל הוא מעיד כי זמן רב אבד.

אמנם בליכוד ביתנו גברה ההערכה כי שיתוף הפעולה בין יאיר לפיד לבין נפתלי בנט טרם נסדק, אבל הוסיפו לרמוז לבית היהודי כי כדאי להם להינתק. הפיתיון הוא בהצעה שמשרד השיכון יימסר לאורי אריאל - דבר אשר ימחק את ההסכם בין נתניהו לבין משה כחלון להעמידו בראש מינהל מקרקעי ישראל.
הכותרות מבטיחות כי נתניהו מתקרב לתפיסת השוויון בנטל שתובעות סיעות יש עתיד והבית היהודי, אבל גם אם יקבל את המתווה שלהן בשינוי ובגמישות ניסוחית, לא ימהר להיצמד אליו בטרם יוכיח לחרדים כי עשה ככל יכולתו להגן על האינטרסים שלהם.

ההסכם הקואליציוני קרוב

משני צידי המתרס יודעים היטב כי לא נותרו עוד חידושים להציע. הליכוד עדיין מנסה לזנב בשיתוף הפעולה בין לפיד לבין בנט, והגילויים על הדם הרע הזורם בתוככי הבית היהודי הפיחו תקוות לריכוך בעמדתו, אבל לפי שעה אין סימנים לכך. המכשולים הם שניים:

• מידת האמון הירודה בין הצדדים. אך להערכתי, נתניהו יכול לסמוך על לפיד ובנט כי בעתיד הנראה לעין לא יחתרו תחת ממשלתו, גם אם ש"ס תישאר מחוץ לקואליציה או אם כניסתה תידחה למשך זמן בלתי קבוע מראש. כל עוד הצדדים יכבדו את ההסכם הקואליציוני, מובטח עתידה של ממשלה כזאת לשנתיים, ואולי אפילו לשלוש.

• איוש התיקים אשר יוצעו במפלגות הקואליציה. רק שזו תהיה בעיה פנימית של הסיעות השונות, והקושי העיקרי יתגלה בליכוד ביתנו. כאשר תחל ההתרוצצות בסוגיה זו, יידעו הכל כי ההסכם הקואליציוני קרוב.

אמש הציג ערוץ 2 סקר דעת קהל המצביע על ירידה בכוחו של הליכוד ביתנו (מ?31 ל?28) ועלייה ליש עתיד (מ?19 ל?24) ולבית היהודי (מ?12 ל?14). זה תיאור משעשע, אבל הוא לא יגרום לעריכת בחירות חדשות. גם אילו הצביעו התוצאות על עלייה בכוח הליכוד ביתנו ועל ירידה ליש עתיד ולבית היהודי, לא היה בכך כדי לדרבן את נתניהו לבחירות נוספות.

לכל התוהים אם תקום ממשלה בפרק הזמן הקצוב עד אמצע מרץ, התשובה היא חד?משמעית - כן.

  • עוד באותו נושא:
  • דן מרגלית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully