וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורח כבוד באירוע לנשים: ראש העיר שהטריד מינית

רמי שני

26.2.2013 / 18:16

ראש עיריית קריית מלאכי, מוטי מלכה, שהודה במסגרת הסדר טיעון בהטרדה מינית של שתי נשים, הוזמן לאירוע לציון יום האישה הבינלאומי. "זלזול במתלוננות ולגיטמציה לנאשם"

ראש עיריית קריית מלאכי, מוטי מלכה, שהואשם בשתי עבירות של הטרדה מינית, צפוי להיות אורח הכבוד באירוע לציון יום האישה הבינלאומי שעתיד להתקיים מחר בעירו. איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית, פרסם אחר הצהריים (שלישי) תגובה נזעמת, נוכח האפשרות שמלכה יהיה נוכח באירוע. "האיגוד תמה ומתקומם על ההחלטה להזמין לאירוע המציין את יום האישה דווקא אדם הנאשם בביצוע עבירות מין", נאמר.

מסיבת עיתונאים מוטי מלכה. דרור עינב
"קיימת אפשרות שהוא ייעדר מהאירוע". מלכה/דרור עינב

בחודש שעבר התקבל הסדר הטיעון עם מלכה, לפיו הוא יואשם ויורשע בהטרדה מינית - זאת בעקבות שני מקרים בהם ניסה לנשק ולחבק נשים שהגיעו למשרדו על מנת להסתייע בו. הוא גם יורשע בעבירה על חוקי התכנון והבנייה ועונשו יהיה תשלום פיצויים לנשים שהתלוננו נגדו וכן ביצוע שעות עבודה לתועלת הציבור. מלכה הסכים לפרוש מתפקידו בחודש הבא ולא להתמודד שוב על ראשות העירייה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההזמנה לאירוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

זה לא מנע כאמור מלהזמין את מלכה לאירוע למען נשים שיתקיים בקריית מלאכי. "יום האישה הבינלאומי נועד לציין את מאבקן של נשים ברחבי העולם לשוויון זכויות ולהעלות מודעות פוליטית וחברתית לזכויותיהן", נמסר מהאיגוד לנפגעות תקיפה מינית. "יש חשיבות ציבורית לכך שדווקא ביום זה יועבר מסר המוקיע ומגנה גילויי אלימות כלפי נשים. במקום זאת בחרו המארגנים להזמין אדם הנאשם בפגיעה מינית. הזמנה זו לא רק פוגעת ומזלזלת במתלוננות נגד מלכה ואישי ציבור נוספים, אלא שולחת מסר ציבורי בעייתי ומעניקה לגיטמציה לנאשם.

לפיכך קרא האיגוד למארגני האירוע לבטל את הזמנת ראש העיר לאירוע, ולהזמין במקומו אישיות שפועלת למען קידום נשים וזכויותיהן. מעיריית קריית מלאכי נמסר בתגובה כי "מלכה הוזמן בהיותו נושא עדיין בתפקידו כראש עיר, אולם בהחלט קיימת אפשרות שהוא ייעדר מהאירוע. מדובר במפגש של נשות העיר לשמיעת הרצאות שונות ולצפייה בהצגה, שאורגן בידי אגף הרווחה של קריית מלאכי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully