וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסור לימין להפיל את הימין

חיים שיין

25.2.2013 / 7:15

נפתלי בנט, איילת שקד, אורי אריאל וחבריהם ברשימת הבית היהודי עשו במערכת הבחירות מאמצים ניכרים כדי לשכנע את הבוחרים שהם יחשקו ויחזקו את ראש הממשלה מימין. רבים זוכרים את שלטי החוצות, שעליהם התנוססו תמונותיהם של בנט ושל נתניהו יחדיו. רבים מהאחים שלי, אנשי הציונות הדתית, ובהם מתיישבי יהודה ושומרון, האמינו בתום לב כי הבית היהודי תבטיח את המשך שלטון המחנה הלאומי - שלטון שייאבק מול קואליציה עולמית עוינת על המשך תנופת ההתיישבות ביהודה ושומרון ואחדות ירושלים, על ביטחון מדינת ישראל בימי סופה וסער ועל הגנת ערכי ישראל כמדינה יהודית מפני אלה שהתעייפו מיהדותם. הצלחת הבית היהודי התבססה על אמונת הבוחרים בהבטחות הרוממות.

ישיבת סיעה של הבית היהודי בראשות נפתלי בנט, פברואר 2013. נועם מושקוביץ
עשו במערכת הבחירות מאמצים ניכרים כדי לשכנע את הבוחרים שהם יחשקו ויחזקו את ראש הממשלה מימין. ישיבה של סיעת הבית היהודי/נועם מושקוביץ

ואולם מצביעי הבית היהודי התעוררו וגילו לפתע פתאום כי מפלגתם משנה כיוון והופכת מכשול אמיתי להקמת ממשלה לאומית. מכשול שיכול לסכל את אפשרות המחנה הלאומי להנהיג את המדינה ברוח הציונות הלאומית והדתית. זו לא הפעם הראשונה, שבה חברי כנסת מתוך המחנה הלאומי הפילו ממשלת ימין והעלו לשלטון נבחרת שהביאה עלינו את הסכמי אוסלו הארורים. האויבים ברשות הפלשתינית כבר מזהים את היחלשות מחנה הימין ומעודדים את האינתיפאדה הבאה. מתיישבי יהודה ושומרון עלולים למצוא את עצמם שוב בחזית.

משחקי הברוגז והאגו מתאימים ליחצנים

הברית שבין יאיר לפיד לנפתלי בנט מוזרה. ברית של אינטרסים רגעיים בין אנשים טובים, שעד לפני כמה שבועות הבינו שכדי להנהיג את מדינת ישראל צריך ניסיון ביטחוני ומדיני שחושל בשדה המערכה העולמי. כל אחד יכול להנהיג כשהמים רוגעים - בימי סערה זקוקים לקברניט מנוסה. אך לפתע פתאום שיכנעו השניים את עצמם ביכולתם להנהיג את ישראל, עוד לפני שהוכיחו יכולת ניהול והנהגה של מערכות ציבוריות ולאומיות גדולות. מנהיגות אמיתית אינה מסחר בתקוות ובאשליות. בעולם השקר שבו אנו חיים, צניעות היא מצרך נדיר.
נפתלי בנט טועה ומטעה אם הוא מנסה לשכנע את בוחריו שיאיר לפיד יעמוד לצידם כאשר יעמדו להכרעה סוגיות קשות של "הסכמי שלום" או דת ומדינה. הבוחרים של יאיר לפיד יהיו הראשונים שירימו כוסית בפאבים התל?אביביים על כל יהודי שיפונה מביתו ועל כל סממן יהודי שיימחק מהפרהסיה הישראלית.

נפתלי בנט טוען שלא ייכנס לממשלה ללא יאיר לפיד, ויאיר לפיד מתעקש שלא ייכנס לממשלה שיש בה חרדים. כל טירון פוליטי מבין שממשלה בלי חרדים משמעותה קץ שלטון המחנה הלאומי. ממשלה שהיא בת ערובה בידי המרכז?שמאל. שלא לדבר על שנאת חינם מצד מי שקורא לכולם "אחים שלי".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
נפתלי בנט ויאיר לפיד במליאת הכנסת ה-19, פברואר 2013. מור שאולי
ברית מוזרה/מור שאולי

במערכת הבחירות הליכוד טעה ביחסו לבית היהודי, ועל טעויות צריך להודות. יכול להיות שראש הממשלה טעה בכך שלא פנה מייד אל נפתלי בנט כדי שיצטרף להקמת ממשלת המחנה הלאומי. עם זאת, משחקי הברוגז והאגו מתאימים יותר ליחצנים ולמנהלי קמפיינים ופחות למנהיגים. מנהיגים, כידוע, אמורים להתעלות מעל לשיקולים אישיים. יש רגעים בחיים של מפלגה, ובוודאי בחייה של אומה, שיש לשים בצד את משחקי הכבוד ולראות את התמונה הגדולה. הציבור הדתי לאומי לעולם לא יסלח למי שבמו ידיו הפקיר את עתידה של ארץ ישראל ואת ההתיישבות בה בידי מפלגת יש עתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully