וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היערכות במערכת הביטחון לקראת הלוויית העציר

25.2.2013 / 0:45

לאחר הלווייתו של ערפאת ג'רדאת שמת בכלא, צפויים להתחדש היום העימותים האלימים באזור חברון. גורם ביטחוני: "בכירים פלסטינים לא ממהרים להרגיע את האזרחים"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

חברון, לאחר היוודע דבר מותו של האסיר

במערכת הביטחון ובצה"ל מעריכים הלילה (שני) כי בתום הלוויית העציר הפלסטיני ערפאת ג'ראדת שמת שלשום בכלא מגידו, עשויות לפרוץ הפגנות אלימות ברחבי חברון והכפרים באזור, ולכן הנחה מפקד פיקוד מרכז, אלוף ניצן אלון, את צה"ל ומשמר הגבול לתגבר את הצירים המרכזיים ומוקדי החיכוך בין המתנחלים לפלסטינים - תוך הקפדה ברורה על נהלים והוראות פתיחה באש כדי להימנע מפצועים והרוגים. "אין יד מכוונת להסלמה באיו"ש, אך בכירים פלסטינים לא ממהרים להרגיע את האזרחים בשטח שמחפשים להפגין על יוקר המחייה", אמר גורם ביטחוני בכיר. "הסוגיה הכלכלית, בצירוף סוגיית האסירים הביטחוניים שכלואים בישראל, מדברנות אותם לצאת לרחוב ולהפגין".

גורם ביטחוני בכיר נוסף העריך כי לא מן הנמנע שבכירים פלסטינים ינסו להלהיט את הרוחות ברחוב הפלסטיני לקראת ביקורו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, כדי להפעיל מנוף לחץ על ממשלת ישראל ולקדם משא ומתן. "לא שמענו עידוד של בכירים פלסטינים לאלימות, אבל בהחלט שמענו הסתה ברורה תוך התעלמות מניסיונות של ישראל להציג את האמת בסוגיית העציר שמת", אמר. "אין כוונה להעלים פרטים והם יועברו בצורה מסודרת לגורמים פלסטינים רשמיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully