וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנטגון: "התקלה במטוס ה-F-35 לא תעכב אספקתו"

25.2.2013 / 4:05

ראש תכנית פיתוח מטוס הקרב, שאמור להגיע גם לחיל האוויר הישראלי, אמר כי אף שטיסותיו קורקעו, הפיתוח ימשיך בפרק הזמן המתוכנן. "המדינות שירכשו אותו לא שוקלות זאת מחדש"

אחרי שרק בסוף השבוע הודיע הפנטגון כי כל טיסות ה-F-35 ("החמקן") קורקעו עקב תקלה, אמר הלילה (שני) ראש תכנית הפיתוח של מטוס הקרב החדשני, הגנרל כריסטופר בודגאן, כי השלמת פיתוחו ואספקתו לא צפויה להתעכב כתוצאה מהקרקוע. בודגאן אמר לכתבים במהלך ביקור באוסטרליה כי הבעיה שאותרה מצערת אך היא תקלה צפויה ואינה יוצאת דופן במהלך פיתוח וטיסות ניסוי של מטוס חדש.

בודגאן הוסיף כי סביר להניח שבהמשך התהליך יתגלו בעיות נוספות. הוא הוסיף כי ככל הידוע לו, אף אחת מהמדינות שהסכימו על רכישת המטוס אינה שוקלת מחדש את מעורבותה במיזם, מעבר לעיכובים וצמצום הזמנות שתואמו בעבר. המטוס אמור להיות מועבר גם לידי חיל האוויר הישראלי עד 2016.

מטוס חמקן מדגם F-35 שעתיד להיכנס לשירות חיל האוויר. AP
"תקלות נוספות צפויות להתגלות במהלך הפיתוח". מטוס מסוג F-35/AP

בסוף השבוע הודיע הפנטגון על השעייתן של כל טיסות ה-F-35 לאחר שבמהלך בדיקה שגרתית התגלה סדק בלהב הטורבינה, בתוך המנוע של אחד המטוסים בקליפורניה. טרם ברורה ההשלכה של התקלה במנוע, אך הטיסות הושעו עד להשלמתה של החקירה בנושא. התכנית שאחראית על פיתוח המטוס מסרה כי היא עובדת בשיתוף עם "פראט אנד וויטני" המופקדת על בניית המנוע, ועם "לוקהיד מרטין", היצרנית העיקרית של מטוס הקרב החמקני, וזאת על מנת לוודא את תקינותו המלאה של המנוע ולהחזיר את כלי הטיס לפעולה בהקדם האפשרי.

רק באמצע החודש שעבר נודע כי חברת "לוקהיד מרטין" לא הצליחה לעמוד ביעדי המבחן של המטוס. "הפיגור בביצוע הבדיקות יפגע ביכולת הייצור של כלי הטיס בטווח הקרוב", אמר מנהל תחום הבדיקות בפנטגון, מייקל גילמור, בדו"ח שנתי שהוגש לקונגרס בנוגע לאמצעי הלחימה היקרים שמפתחת ארצות הברית. הפיתוח של ה-F-35, שאמור להחליף את דור מטוסי ה-F16, נתקל בקשיים ובעיכובים רבים במהלך השנים. משרד ההגנה האמריקאי העריך כי הסכום הנדרש לייצור 2,443 מטוסים מהדגם החדיש הוא למעלה מ-395 מיליארד דולרים – 70% יותר מהתכנון המקורי שנחתם עם החברה המייצרת בשנת 2001.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully