וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראול קסטרו יישאר נשיא קובה: "כהונה אחרונה"

25.2.2013 / 2:09

לאחר שמונה לכהונתו השנייה, הודיע מנהיג קובה, בן 81, שיפרוש ב-2018. בכך יסתיימו, כנראה, כמעט 60 שנה של שלטון האחים קסטרו. ויש גם פנים "צעירות": סגן נשיא חדש, בן 52

מנהיג קובה, ראול קסטרו, הודיע הלילה (שני) כי בתום כהונתו השנייה כנשיא, אשר תסתיים ב-2018, הוא יפרוש. קסטרו, בן 81, הצהיר בנאום טלוויזיוני על כהונתו האחרונה זמן קצר לאחר שהאסיפה הלאומית של קובה מינתה אותו באופן רשמי לכהונתו השנייה, במושב הפתיחה של הפרלמנט החדש. "זו תהיה הכהונה האחרונה", אמר.

בכך תגיע לקיצה, ככל הנראה, תקופה של כמעט 60 שנה של שלטון האחים קסטרו במדינה הקומוניסטית. אחיו של ראול, פידל, שלט בקובה מאז המהפכה ב-1959, והעביר את השלטון לידי אחיו ב-2008. פידל קסטרו, שבשנים האחרונות בריאותו מדרדרת, הופיע בצעד נדיר בוועידת האסיפה הלאומית בה מונה אחיו הלילה. לאחר שחלה, ויתר פידל קסטרו, בן 86, על סמכויותיו המדיניות מלבד חברותו באסיפה.

חברי הפרלמנט מינו לתפקיד סגנו הראשון של ראול קסטרו את מיגל דיאז-קאנל, בן 52, אשר צפוי להיות יורשו של קסטרו, ונחשב לדמות צעירה בפוליטיקה הקובנית. הוא מחליף בתפקידו החדש את מצ'דו ונטורה, בן 82, אשר ימשיך לכהן כאחד מחמשת סגני הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully