וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגנטינה: הסנאט אישר שיתוף אירן בחקירת הפיגוע

22.2.2013 / 4:47

הקמת ועדת חקירה משותפת בעניין הפיגוע במרכז הקהילה היהודית בבואנס איירס ב-1994, עדיין זקוקה לאישור הבית התחתון. סנאטור: "אם אירן לא תשתף פעולה, יהיה ברור מי אשם"

הסנאט בארגנטינה אישר הלילה (שישי) את ההסכם שחתמו ממשלות ארגנטינה ואירן להקמת ועדת חקירה משותפת שתחקור את הפיגוע במרכז הקהילה היהודית בבואנוס איירס לפני 19 שנים, בו נהרגו 85 בני אדם. ישראל האשימה את טהרן בהוצאת הפיגוע לפועל, באמצעות חיזבאללה. הקמת הוועדה אושרה ברוב של 39 מול 31 סנאטורים. כעת תעבור ההצבעה אל הבית התחתון של המדינה, שצפוי לקיים אותה כבר בשבוע הבא. כמו הסנאט, גם נציגי הבית התחתון תומכים ברובם בממשלה, ולכן יש סיכוי גבוה שגם שם יאושר ההסכם.

"אנו יודעים שקיים קושי, אם לצד השני שחותם על ההסכם יש מניעים נסתרים", אמר הסנאטור דניאל פילמוס, השייך למפלגת השלטון, וסיפק הסבר לבחירה לחבור לאירן בוועדת החקירה: "אם אירן לא תשתף פעולה עם ועדת החקירה זה רק יחזק את הצד הארגנטינאי, כי אז יהיה ברור אף יותר מי אשם". מנגד, סנאטורים מהאופוזיציה מתחו ביקורת על ההסכם. הסנאטורית מריה יוג'ניה אסטנסורו השוותה בינו לבין חוקים אשר הגנו מבחינה משפטית על פקידים ארגנטינאים אשר היו מעורבים בפשעים במהלך המשטר הצבאי בארגנטינה בשנות ה-70 וה-80, והעניקו חנינה למפרי זכויות אדם.

פיגוע במרכז היהודי בבואנוס איירס ב-1994. AP
ישראל מאשימה את אירן. הפיגוע ב-1994/AP

בחודש שעבר דחתה נשיאת ארגנטינה, כריסטינה קירשנר, את דרישת ישראל לקבל הסברים בנוגע להסכם. לפי דיווח באתר "פרפיל", שר החוץ של ארגנטינה, הקטור טיימרמן, תמך בנשיאתו והוסיף כי "ארגנטינה מעולם לא דרשה מישראל הסברים על החלטות ממשלתה". לדבריו, "במתקפה על אזרחי מדינתנו לא נפגע אף אזרח ישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully