וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא ציפור ולא מטוס: הכירו את "חליפת הסילון"

22.2.2013 / 0:51

החלום האנושי לפרוש כנפיים קרוב מתמיד: תערוכה חדשה הציגה את ה"ג'טפק" – כלי טיס אישי המסוגל להמריא ולנחות כמעט בכל מקום ולהגיע ל-100 קמ"ש: "כל אחד יכול". ומה המחיר?

צילום: רויטרס, חברת "מרטין איירקראפט"; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

מי מאיתנו לא דמיין את עצמו, לפחות פעם בחיים, פורש כנפיים ועף כמו ציפור – ומחליף את הטיסה המוכרת והצפופה בחוויה אווירית אישית יותר? כעת נראה כי האפשרות הזו הופכת קרובה מתמיד. תערוכה בטחונית חדשה שנפתחה השבוע באבו דאבי הציגה את "חליפת הסילון" המעשית הראשונה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עשר שנים עמלו על פיתוחו של כלי הטיס. החליפה בפעולה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ה"ג'טפק" (Jetpack) של חברת "מרטין איירקראפט" הניו זילנדית היא כלי טיס אישי חדשני המסוגל לנסוק בקצב של למעלה מחמישה מטרים בשנייה ולשייט במהירות של למעלה מ-100 קילומטרים בשעה. החליפה מופעלת על ידי בנזין, ושני מאווררים רבי עוצמה המותקנים בה מאפשרים את הטיסה ואת פעולות ההמראה והנחיתה.

גלן מרטין, מייסד "מרטין איירקראפט", הסביר כיצד עובד הפלא ההנדסי: "זה מסתובב ויוצר זרימה של אוויר שיורד למטה, ממש כמו בסילון. כשהסילון יורד למטה, זה דוחף אותך ומרים אותך מעלה באוויר. יש כפתור שליטה שמכוון את זרם האוויר ומזיז אותך לכיוון אליו הרצוי".

עשר שנים תמימות עמלו בחברה על כלי הטיס המהפכני, השוקל כ-140 קילוגרמים ומסוגל להגיע לגובה של כ-1,500 מטרים. לדברי המפתחים, בין היתרונות הגלומים בחליפה המעופפת הם העובדה שאין צורך בשטח נרחב על מנת להמריא ולנחות, וכן היותה פשוטה מאוד לתפעול – תכונות ההופכות אותה ליעילה במיוחד בפעולות חילוץ והצלה.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כפתור שליטה מאפשר למפעיל לטוס לכיוון הרצוי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"זכינו להתעניינות רבה מאוד מכוחות מיוחדים, כדי להשתמש בזה לשינוע אספקה, להעברת מזון לכוחות או מאות קילוגרמים של ציוד לחיילים", סיפר המייסד מרטין. "הכלי יכול לטוס למקומות שמסוקים לא יכולים. הוא יכול לטוס מעלה ומטה ברחובות העיר, כך שיש שליטה בקהל, תצפיות, שמירת גבולות. הוא הרבה יותר חסכוני ממסוק, ואתה לא צריך לאמן טייסים לטוס – כל אחד יכול להטיס אותו".

וכמה תעלה הטיסה נטולת הדיילות וחגורות ההצלה? תמורת כ-100 אלף דולרים, גם אתם תוכלו להגיד שלום לפקקים – מלמעלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully