וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש במשרד החוץ: "הלימוזינות בגסיסה מואצת"

טל שלו

21.2.2013 / 19:31

במשרד המארח אח"מים מחו"ל נערכים למבוכה דיפלומטית, אם יוחלט לבטל מכרז למכוניות שרד חדשות: "הלימוזינות נראות כאילו צריכות הנשמה מלאכותית". האוצר: "המכרז שריר וקיים"

במשרד החוץ חוששים כי משרד האוצר מתכוון לבטל מכרז לרכישת לימוזינות חדשות, המשמשות לאירוח רשמי של אח"מים המגיעים לביקורים בישראל, ומתריעים כי המשך השימוש ברכבי השרד הנוכחיים, בני למעלה מעשור, גורר מבוכה דיפלומטית. "אנו מקבלים תלונות מאורחים מכובדים על המצב המחפיר של הלימוזינות ומגיעים למצב שמדינה שרואה עצמה כאחת ממדינות ה-OECD לא יכולה להרשות לעצמה", אמר גורם בכיר במשרד לוואלה! חדשות, "זה לא מכובד ולא יפה".

בתחילת השבוע פרסם מינהל הרכב הממשלתי מכרז לרכישת שבע לימוזינות חדשות, שישמשו כרכבי שרד לאירוח ראשי מדינות ובעלי תפקידים בכירים. אלה יחליפו את הלימוזינות מתוצרת וולוו, המשמשות את משרדי הממשלה כבר למעלה מעשור. אתרי הכלכלה דיווחו בהרחבה על מפרט הלימוזינות המבוקשות – מנוע בנפח 3.0 ליטרים לפחות ובהספק של 300 כוחות סוס, מקום לשבעה נוסעים במושבים מתכווננים חשמלית ועוד. לנוכח החשש מביקורת ציבורית, קראו גורמים באוצר לבחון מחדש את המכרז.

מהאוצר נמסר באופן רשמי כי "המכרז שריר וקיים", אך במשרד החוץ מתרשמים כי ייתכן שהמכרז בסכנה. "אנחנו מתרשמים שמשרד האוצר לוקח ברצינות יתר את הביקורת הציבורית ושיש קולות באוצר שפועלים לבטל את המכרז, אבל זה לא המעשה הנכון – כלכלית וטקסית", אמר גורם במשרד.

הלימוזינות שמשמשות כיום את הממשלה – בעיקר את משרד החוץ אך גם משרדים אחרים – נרכשו בסוף שנת 2002, ובמשרד החוץ מתריעים כבר למעלה משנתיים על מצבן השחוק, בין היתר בעקבות תקריות מביכות שאירעו בעת הסעת אורחים מכובדים. כך לדוגמה, בספטמבר 2011, בעת ביקורו של ראש ממשלת בלגיה, התקלקל המזגן ברכב השרד, ואנשי המשרד שליוו את השיירה נאלצו לעצור ולרכוש עבור השיירה שלגונים ושתייה קרה לקירור.

חודשיים אחר כך, לאחר ביקורו של ראש ממשלת קניה בישראל, הועבר מכתב תלונה למשרד החוץ על מצב הלימוזינות ששימשו להסעת הפמליה. "אורך חיים ממוצע של לימוזינה הוא חמש-שש שנים", אמר גורם במשרד. "הלימוזינות שלנו בנות 11 שנה, במצב מתפרק לגמרי, גסיסה מואצת. גם אם כולם יעשו שמיניות באוויר, הן נראות כאילו הן צריכות הנשמה מלאכותית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully