וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקשר עם הבוחר": שיאן ההוצאות - אורי אריאל

פנחס וולף

21.2.2013 / 14:22

כמדי שנה מתפרסמת רשימת הוצאות חברי הכנסת במסגרת תקציב "הקשר עם הבוחר". איזה חבר כנסת נדרש לארבעה מכשירי סלולר ומי השקיע עשרות אלפי שקלים בכנס?

ח"כ אורי אריאל (הבית היהודי) הוא שיאן ההוצאות השנה במסגרת תקציב "הקשר עם הבוחר". אריאל הוציא לא פחות מ- 90,807 שקלים השנה, אם כי יש לציין כי הוא לא חרג מהמכסה המגיעה לו. חברי כנסת אחרים הוציאו אמנם פחות, אבל חלקם על הוצאות שמעוררות סימני שאלה כאלה ואחרים. כך, ח"כ דורון אביטל (קדימה) רכש שלושה מחשבים בסכום כולל של 10,406 שקלים ומוחמד ברכה (חד"ש) רכש ארבעה טלפונים סלולריים, כנראה יקרים במיוחד, בעלות של 13,282. שר החינוך גדעון סער (הליכוד-ביתנו) השקיע בכנס כמעט 25,000 שקלים.

חברי כנסת אחרים לא נותרו בלי כלום: נינו אבסדזה (היום העבודה, אז בקדימה) רכשה שני מחשבים בעלות כוללת של 7,495 שקלים ועיתונים ב-3,066 שקלים. השר משה כחלון וחברי הכנסת רוחמה אברהם, דליה איציק ושאול מופז למדו שפה זרה בעלות שנעה בין 3,125-4,800 שקלים. איציק רכשה לעצמה גם ארבעה מחשבים שעלותם הכוללת היא 22,066 שקלים.

ח"כ אנסטסיה מיכאלי (ישראל ביתנו) שילמה על ייעוץ מקצועי 16,000 שקלים. אריה אלדד רכש עיתונים בעלות של 4,219 שקל. יעקב אדרי לא הסתפק במכשיר ניווט (GPS) אחד ורכש שניים ב- 1,402 שקלים. הוא שילם על עיתונים 8,229 שקל. השר יצחק אהרונוביץ' הזמין סקר בעלות של 14,500 שקל. יו"ר העבודה שלי יחימוביץ' טיפחה אתר אינטרנט ורשתות חברתיות בעלות של 20,793 שקל. ואילו ראלב מג'אדלה רכש ללשכתו ריהוט בעלות של 4,000 שקלים.

מהכנסת נמסר כי, "זו השנה השנייה שחברי הכנסת, ללא יוצא מהכלל, עמדו במסגרת התקציב. חשבות הכנסת בראשות חיים אבידור, פועלת בעניין זה באופן קפדני ואינה מאשרת חריגות מהתקציב. ההבדלים בתקציב העומד לרשות כל ח"כ נובעים, בין היתר, מתפקיד הח"כ (לשר או סגן שר יש תקציב שונה, קטן יותר), תוספת בגין לשכה פרלמנטארית חיצונית, משך תקופת כהונתו במהלך השנה, העברת עודפי תקציב שלא נוצל ועוד. לשם המחשה בלבד, התקציב הנתון לח"כים מסוימים הוא כ- 24 אלף שקל לשנה בעוד שהתקציב של ח"כים אחרים עומד על יותר מ 80 אלף שקל בשנה".

בתגובה על הפרסום אמר ח"כ אורי אריאל כי "באופן חריג מחושב השנה תקציב הקשר לבוחר יחד עם תקציב שכר דירה ללשכה הפרלמנטרית אותה מעודדת הכנסת לשכור, ועל כן הגידול המשמעותי. עם זאת, גם יתר ההוצאות שימשו וממשיכות לשמש לחיזוק הקשר עם ציבור הבוחרים תוך פיקוח הדוק ואישור של חשב הכנסת. פרטי הדו"ח גלויים וכל אחד יכול לבחון את הדברים".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully