וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיאט פורים: הרב מצגר נאבק במשלוחי מנות משמינים

20.2.2013 / 14:44

הרב הראשי הצטרף למאמצי הפורום הישראלי לאורח חיים בריא וקרא לציבור להעדיף מאכלים מזיקים פחות: "נצטווינו לשמור על בריאותנו מכל משמר, גם בפורים". והתחליף – מרציפן?

מי מהילדים לא מחכה לחג הפורים, בו יוכל למלא את כיסיו בממתקים מסוגים שונים מתוך משלוחי המנות המחולקים בפורים? אך למרות האהבה למאכלים המתוקים, לפחות אלה הנחשבים לעושי דברו של הרב הראשי יונה מצגר יצטרכו להסתפק מעתה במאכלים בריאים יותר.

משלוח מנות טבעוני. נמרוד סונדרס
המנהג המסורתי יהפוך בריא יותר? משלוח מנות טבעוני/נמרוד סונדרס

השנה החליט מצגר להצטרף למאמצי הפורום הישראלי לאורח חיים בריא וקרא לציבור להפסיק את מסורת משלוחי המנות עתירי הקלוריות והשומן ולהעדיף מאכלים בריאים יותר. בקול קורא שיצא הבוקר (רביעי) בשיתוף הפורום נכתב כי "נפוצים ברשתות ובמרכולים רבים, במיוחד בתקופת ימי הפורים, מיני מתיקה שונים המבוססים על מרכיבים מלאכותיים ומכילים כימיקלים, חומצות וצבעי מאכל העלולים לגרום לנזקים חמורים לגוף, ובפרט לילדים רכים שאין גופם חזק דיו".

על פי המלצת הרב, "מן הראוי לדאוג לכך שמשלוח המנות לא יכיל מוצרים כאלה, משום שהשימוש בהם טומן בחובו נזק לגוף, ובימי הפורים, כאשר משלוחי מנות רבים מגיעים לבית, עלולים הילדים הקטנים להפריז באכילת אותם ממתקים ולפגוע בכך בבריאות הגוף, עליה נצטווינו לשמור מכל משמר".

אחרי הפצת הקריאה אמר מנכ"ל הפורום לאורח חיים בריא, ניר לאור: "אנחנו מברכים את הרב מצגר על פנייתו לציבור הישראלי ומתן דגש לשימוש המופרז במוצרי מתיקה מתועשים אשר פוגעים בבריאותנו ובבריאות ילדינו. אני קורא לציבור להמשיך במנהג המבורך של חלוקת משלוחי מנות, אולם לעשות זאת באופן שקול, ובצירוף מוצרים טבעיים ומזינים".

יחד עם הקול הקורא, ישנן המלצות למשלוחי מנות חלופיים שניתנו על ידי תזונאית הפורום, טל מנחם, כגון בייגלה מקמח מלא, אוזני המן ללא מרגרינה, פירות יבשים, שוקולד מ-85% מוצקי קקאו, ממתקי מרציפן וקרמבו.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully