וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורם גלובוס חשוד שהעלים מס בהיקף של מיליונים

20.2.2013 / 9:01

מפיק הקולנוע הבינלאומי ויו"ר התאחדות ענף הקולנוע הישראלי נעצר על ידי רשות המסים בחשד שהעלים הכנסות של כ-15 מיליון שקלים. הוא שוחרר בערבות של מיליון שקלים

מפיק הקולנוע הישראלי והבינלאומי, יורם גלובוס, נעצר אמש (שלישי) על ידי רשות המסים בחשד להעלמת מס בהיקף של כ-15 מיליון שקלים. הוא שוחרר בערבות של מיליון שקלים. מרשות המסים נמסר כי בחיפושים שנערכו, נתפסו מסמכים רבים הקושרים את גלובוס לביצוע העבירות.

יורם גלובוס. אביב חופי
ב-1993, לאחר שהפיק למעלה מ-200 סרטים, חזר לישראל. יורם גלובוס/אביב חופי

גלובס, שאחראי לחלק מהסרטים הפופולריים ביותר שנעשו בישראל ואף היה מועמד בעבר לפרס האוסקר ולפרס גלובוס הזהב, הוא הבעלים של חברת ההפקות "קאנון" ביחד עם מנחם גולן. "קאנון", חברת ההפקות העצמאית הגדולה בארצות הברית והשישית בגודלה בעולם, הגיעה לשיא כשהפיקה 44 סרטים בשנה. בין הסרטים שהפיקו: "מעבר לשיא" בכיכובו של סילבסטר סטאלון, "סופרמן" עם כריסטופר ריב ו-"רוקי 5", גם הוא בכיכובו של סטאלון.

בסוף שנות השמונים ניהלה הרשות לניירות ערך בארה"ב חקירה נגד החברה ומנהליה, שהסתיימה בטיהור מוחלט של גלובוס. ב-1988 נרכשו 39.4% ממניותיה על ידי איש העסקים האיטלקי ג'יאנקארלו פארטי, בעליה של חברת "קומפינאס". בשנת 1991 רכש גלובוס יחד עם פארטי את השליטה בחברת הסרטים האמריקאית הידועה MGM. גלובוס מונה לנשיא החברה.

ב-1993, לאחר שהפיק למעלה מ-200 סרטים, חזר גלובוס לישראל. מראשית שנות התשעים הוא משמש כיושב ראש התאחדות ענף הקולנוע הישראלי. הוא מחזיק, בין היתר, בקבוצת "גלובוס" האמונה על חלק ניכר מתעשיית הפצת הסרטים ואולמות הקולנוע בישראל. כמו כן, בידי החברה נמצאים אולפני הטלוויזיה והקולנוע הגדולים בישראל, חברת הפקות סרטים וסדרות ועוד. ב-1999 זכה גלובוס בפרס אופיר על מפעל חיים מטעם האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully