וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטפל נאשם בהתעללות בקשיש: "חבט בו וחנק אותו"

17.2.2013 / 14:35

רוברט מירנד, מהגר עבודה מהודו, נאשם כי לפני שבוע וחצי תקף את הקשיש חסר הישע אותו סעד בביתו בירושלים, הסובל מדמנציה ומרותק לכסא גלגלים. בחקירתו טען שמדובר בתאונה

פרשת התעללות חמורה בקשיש בירושלים: פרקליטות מחוז ירושלים הגישה ביום חמישי האחרון כתב אישום נגד רוברט מירנד, מהגר עבודה בן 36 בעל אזרחות הודית, שהועסק כמה חודשים בתור מטפל של קשיש בן 84, חסר ישע. הקשיש סובל משיטיון (דמנציה), מרותק לכיסא גלגלים ולא מסוגל לבצע פעולות בסיסיות ללא עזרה.

על פי כתב האישום, לפני שבוע וחצי תקף מירנד את הקשיש בפראות - חבט בעיניו, פיו ואפו מספר פעמים וחנק אותו. כתוצאה מכך נגרמו לקשיש שטפי דם ונפיחויות באזור הפנים, הלוע והצוואר. כתב האישום, אשר מתבסס על עדויות הקשיש ובני משפחתו, מייחס לנאשם עבירה של "תקיפת חסר ישע על ידי אחראי". מירנד נעצר מספר ימים לאחר מכן בעקבות תלונה שהגישו בני משפחתו של הקשיש ומעצרו הוארך עד תום ההליכים נגדו. בחקירתו הכחיש את המיוחס לו וטען שמדובר בתאונה.

לפני כשבוע וחצי נעצר מטפל בבית אבות "סוכת שלום" בצפת בחשד כי תקף דיירת קשישה בת 83, לאחר שהתנגדה כי ילביש אותה. בנה הגיש תלונה בתחנת משטרת צפת, ובמקביל תחקרה הנהלת המוסד את צוות העובדים. על פי החשד, ביום שני בבוקר הגיע המטפל לחדר המקלחת שבו שהתה הקשישה וביקש להלביש אותה לאחר שהתרחצה בליווי מטפלת. הקשישה התנגדה לכך נחרצות וביקשה ממנו לקרוא למטפלת אחרת כדי שזו תוכל להלביש אותה.

לדבריה, בשל סירובה החל המטפל לצעוק עליה והכה אותה בצוואר ובמצח. "אני לא מבין איך יכול להיות שמטפל לא מכבד בקשה הגיונית של אישה דתייה שומרת מצוות", סיפר בנה, משה חסידים. "נחצו כאן קווים אדומים. אמא שלי בכתה וסיפרה לי שהוא הכה אותה כי לא נעתרה לבקשתו". לדברי הבן, הנהלת המקום ניסתה לטייח את האירוע, כשמנעה מאמו לספר לו על המקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully