וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "רודף אחרי גנבי רכבי" - והביא ללכידתם

14.2.2013 / 22:58

גבר אמיץ במיוחד מירושלים פתח במרדף אחרי הגנבים, שניסו להבריח את המכונית לשטחי הרשות. שוטרי מג"ב שפרסו מחסום הודות לדיווח שלו, הצליחו לעצור 5 חשודים. "שיחקו אותה"

תושייתו של אזרח ופעילות מהירה ויעילה של שוטרי מג"ב הביאה ללכידת אחת מחוליות גנבי הרכב הגדולות באזור ירושלים. הסיפור הדרמטי אירע לפנות בוקר (חמישי) כאשר תושב שכונת גילה שבבירה, שהיה לקראת שינה, שמע קולות חשודים מהחנייה. מחלון ביתו הבחין בגנבים הפורצים לרכב. "משום מה לא הצלחתי להירדם בלילה. כשהסתכלתי מהחלון הבחנתי שהרכב של אשתי נגנב".

הגנבים החלו להימלט מהמקום, אך האיש הנחוש נכנס לכלי הרכב שלו ופתח במרדף אחריהם. "הם נסעו בפראות והיה קשה מאוד לעקוב אחריהם", שחזר. סמוך למחסום המנהרות, המוביל לשטחי הרשות הפלסטינית - איבד האיש את עקבות הגנבים. הנהג האמיץ התקשר למוקד 100 ודיווח בבהילות למוקדנית: "גנבו לי את הרכב, רדפתי אחריו ולפני כמה שניות איבדתי קשר עין איתו". המוקדנית מיהרה לדווח לצוות משמר הגבול ששהה במחסום לכיוון אזור גוש עציון, וזה הקים חסם.

לאחר כמה רגעים הגיע הרכב הגנוב בנסיעה פרועה למחסום, שם כאמור חיכו השוטרים. הם השתלטו במהירות חמשת יושבי הרכב, תושבי בית ג'אלה. מבירור עלה כי מדובר בחברי חוליה אשר הטילה מורא בחודשים האחרונים על תושבי ירושלים ואשר אחראית לגניבת כלי רכב רבים בעיקר מהשכונות הדרומיות בהן גילה, עין כרם, קטמון ותלפיות. על פי הממצאים הידועים למשמר הגבול, חברי החוליה נהגו לפרוץ למכוניות ולדהור עם השלל לאחת ממשחטות הרכב באזור חברון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בסך הכל אנו נותני שירות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפקד פלוגה כ"ט של מג"ב ירושלים, רב פקד איציק לאל, ציין כי זו לא פעם ראשונה שהלוחמים תופסים רכב גנוב, "אולם חמישה גנבים בתוך רכב אחד - זה מחזה שלא רואים כל יום". לדבריו, "ללוחמים במחסום הייתה כדקה לרוץ לנתיב השני, לפרוש מחסום וללכוד את הגנבים מרגע הגעת ההודעה מהמוקד המשטרתי. המפקד והלוחם שהיה לצידו רצו לנתיב הנגדי מכיוון גילה ויחד עם כוחות נוספים שהיו איתנו לכדו את החוליה. הדבר התאפשר בזמן אמת לאור הבנת השטח והניסיון של הלוחמים".

הנהג שרדף אחרי המכונית של אשתו היה נרגש מאד לגלות שהוחזר לו הרכב. "בסופו של דבר אני שמח שחייגתי למוקד 100, ושמח שמג"ב החזירו לי את האוטו במהירות, ותפסו את הגנבים. שיחקתם אותה בגדול". רב פקד לאל הוסיף: "אני מברך על הדברים האלה כי בסך הכל אנו נותני שירות. זה משמח אותנו. הפלוגה שלנו אחראית למניעת כניסה של פעילות חבלנית עוינת ובלתי מורשים לתחומי מדינת ישראל - אך גם מטפלת באירועים נוספים אשר היא נקלעת אליהם, כמו במקרה הזה". החשודים בגניבה נלקחו לחקירה במשטרת ירושלים, שם מנסים לברר את מידת מעורבותם במקרי פריצה נוספים באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully