וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: פעיל ימין בן 18 תקף קצין צה"ל באגרופים

יהושע בריינר

14.2.2013 / 21:08

הצעיר נעצר אתמול בהפגנה אלימה סמוך לבית אל, במחאה על פינוי מבנים במאחז מעלה רחבעם. הוא הכחיש שהיכה את הקצין, אך השופטת החליטה להאריך את מעצרו בארבעה ימים

בית משפט השלום בירושלים האריך הערב (חמישי) בארבעה ימים את מעצרו של בן 18, שחשוד כי היכה קצין צה"ל במהלך הפגנה של פעילי ימין במחסום סמוך לבית אל. הצעיר נעצר אתמול בחשד שתקף את הקצין במסגרת פעולת המחאה על פינוי המבנים במאחז מעלה רחבעם.

בחקירתו במשטרה הכחיש הצעיר את תקיפת הקצין, אולם הודה שהיה במקום. "אין מדובר בתקיפה של מה בכך, אלא בתקיפת קצין צה"ל במכות אגרוף", כתבה השופטת חגית מאק קלמנוביץ', "אירועים מסוג זה של חיכוך והפרות סדר בין מתיישבים לצה"ל מתרחשים לצערנו לא פעם וכאשר מדובר בעבירה של תקיפת חייל או שוטר, שחרור המשיב אינו מובן מאליו". בעקבות זאת החליטה השופטת להאריך את מעצרו של הצעיר. עו"ד דוד הלוי המייצג את החשוד בתקיפה העריך כי מרשו ישוחרר מן המעצר כבר בימים הקרובים.

במקביל, דחה בית המשפט בקשות מעצר שהגישה המשטרה נגד פעילים שהשתתפו בהפגנות מחאה דומות שהתקיימו גם בירושלים. "המשטרה עדיין לא הפנימה את עקרון חופש הביטוי", אמר סנגורם של העצורים, איתמר בן גביר, שייצג אותם מטעם עמותת "חננו".

תושבי המאחז: המדינה הודיעה לבג"ץ שבכוונתה להכשיר את היישוב

שורת ההפגנות אירעו אתמול בעקבות הריסה של שישה מבנים במאחז מעלה רחבעם שבגוש עציון על ידי כוחות הביטחון, זאת לאחר שמנהל האזרחי הוציא כנגדם צווי הריסה. תושבי המאחז טענו כי מדובר במבנים אשר נמצאים על אדמות מדינה ולא על קרקע פלסטינית פרטית וכי המדינה בעצמה הודיעה לבג"ץ שבכוונתה אף להכשיר את היישוב כולו.

במסגרת המחאה הגיעו עשרות צעירים פעילי ימין אל מחסום בית אל הסמוך למפקדת בסיס אוגדת יהודה ושומרון והחלו להתפרע ולתקוף את כוחות הביטחון. בין היתר השחיתו הצעירים כלי רכב פלסטיניים ובשלב מסוים הקיפו קצין צה"ל כשהחשוד, על פי המשטרה, תקף אותו באגרופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully