וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל לאיחוד האירופי: הכירו בחיזבאללה כארגון טרור

טל שלו

12.2.2013 / 23:55

בנאום שנשא באו"ם קרא השגריר רון פרושאור לאיחוד להכניס את הארגון השיעי לרשימת ארגוני הטרור, לנוכח מסקנות החקירה של בולגריה, לפיהן חיזבאללה אחראי לפיגוע בבורגס

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, קרא היום (שלישי) לאיחוד האירופי להגדיר את חיזבאללה כארגון טרור, לנוכח מסקנות החקירה של ממשלת בולגריה, לפיהן הארגון השיעי מלבנון אחראי לביצוע פיגוע ההתאבדות בבורגס שבו נהרגו נהג אוטובוס מקומי וחמישה ישראלים. "חיזבאללה הוא ארגון צדקה כמו שאל-קאעדה הוא 'הוועדה לשימור מבנים'", אמר פרושאור בנאום שנשא בדיון במועצת הביטחון של האו"ם בנושא "הגנה על אזרחים". פרושאור מתח ביקורת על האיחוד ואמר כי "לא צריך להיות אמיץ כמו ריצ'ארד לב-הארי (מלך אנגליה בן המאה ה-12 – ט.ש) כדי להכניס את חיזבאללה לרשימת ארגוני הטרור".

בשבוע הבא צפוי שר החוץ הבולגרי להציג את מסקנות החקירה בפני מועצת שרי החוץ של האיחוד האירופי, ובירושלים מגבירים את הלחץ על מדינות האיחוד להחמיר את הצעדים כלפי חיזבאללה בעקבות הטלת האחריות הבולגרית לפיגוע, שבו נהרגו הישראלים מאור הרוש, אליאור פרייס, איציק קולנגי, אמיר מנשה וכוכבה שריקי, ונהג האוטובוס הבולגרי.

"חיזבאללה ביצע את הפיגוע בבורגס". רויטרס
חמישה ישראלים ואזרח בולגרי נהרגו בפיגוע בבורגס/רויטרס

לפי ההערכה, שרי החוץ של האיחוד לא יגיעו להסכמה בנושא בשל התנגדויות הנובעות ממניעים פוליטיים של חלק מהשרים. פרושאור התייחס לדו"ח של ממשלת בולגריה, ואמר כי "מתקפת הטרור הוכיחה שוב כי פעילות הארגון אינה מוגבלת רק לאזור המזרח התיכון וכי טביעות האצבע מצויות בקניה, ארגנטינה, תאילנד, הודו, ארצות הברית וכן במדינות אירופה. התיזה כי לחיזבאללה זרוע צבאית וזרוע פוליטית הפועלות בנפרד זו מזו – קרסה".

במסיבת עיתונאים שקיים בשבוע שעבר שר הפנים של בולגריה, צווטאן צווטאנוב, הוא אמר כי שלושה מחבלים נטלו חלק בפיגוע שאירע בחודש יולי האחרון באוטובוס בשדה התעופה בבורגס. הוא הוסיף כי המחבלים נמנו על הזרוע הצבאית של הארגון, אך לא ציין אם הרשויות יודעות היכן הם נמצאים. צווטאנוב אמר כי שני החשודים שנותרו בחיים נשאו דרכונים זרים - אוסטרלי וקנדי. "שני החשודים קיבלו תמיכה כלכלית מחיזבאללה", אמר.

השגריר הישראלי התייחס בדבריו גם למלחמת האזרחים בסוריה השכנה, ואמר כי "מאז הדיון האחרון בנושא, שהתקיים לפני כשמונה חודשים, עלה מניין ההרוגים בסוריה מ-14 אלף ליותר מ-60 אלף. אזרחי סוריה ממשיכים לזעוק לעזרה, ומועצת הביטחון נותרת שותקת ומשותקת". פרושאור הוסיף כי "החורף הקר, עמו מתמודדים הפליטים הסורים, מתגמד לעומת הכתף הקרה שמפנה אליהם הקהילה הבינלאומית. מאות בני אדם מקפחים את חייהם, ואלפים אחרים מאבדים את תקוותם. העולם נותר עיוור לפשעיו של רופא העיניים מדמשק". בנאומו אמר פרושאור כי אירן וחיזבאללה מסייעות למשטר בדמשק במלחמתו נגד האזרחים הסורים. "אסד לא לבד. בין יועציו ניתן למנות את נסראללה ואחמדינג'ד - שני מומחים ידועים לשמצה בכל הקשור לדיכוי ופגיעה באזרחים חפים מפשע".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully