וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמרור תנועה חדש בישראל: אין חניה לסוחרי רכב

קובי מנדל

11.2.2013 / 19:22

תמרור מפתיע הוצב בשני צירים בחיפה, בטענה שסוחרי רכב מעמידים בהם מכוניות לתצוגה והתושבים מתלוננים על מחסור במקומות חניה. והסוחרים? חוטפים דו"חות

מלחמה בין עיריית חיפה לסוחרי המכוניות? לראשונה בישראל, תמרורים האוסרים על חניית מכוניות המיועדות למכירה הוצבו ליד חניות מוסדרות ברחוב חניתה בשכונת נווה שאנן בעיר, ובציר אבא חושי שעל הכרמל, בין שכונת רמת גולדה לאוניברסיטת חיפה – שני צירים "החביבים" במיוחד על סוחרי הרכב. תושבי אותם אזורים התלוננו על מנהג הסוחרים להציב את כלי הרכב לתצוגה, ושכנעו את העירייה להציב את התמרור ולאכוף את החנייה לאותם רכבים. לטענת התושבים, סוחרי הרכב מנסים להציג את הרכבים בפני קונים פוטנציאליים החולפים במקום, ובכך "תופסים" מקומות חניה במקומות בהם קיים מחסור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין חניה לסוחרים. התמרור המפתיע בחיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מבדיקה של דוד אסולין, מנהל אגף רשות החניה בעיריית חיפה, עולה כי ממוצע החניה של כלי הרכב המוצגים למכירה ככל הנראה על ידי סוחרים הוא כשלושה שבועות, בהם נמנע מהתושבים לחנות בסמוך לבתיהם או ליד בתי עסק. בנוסף ערך אסולין בדיקה במשרד הרישוי שהעלתה כי 97% מכלי הרכב למכירה שחנו לא שייכים כלל לתושבי חיפה.

במקביל, הוגברה האכיפה בצירים אלה על ידי פקחי החניה, וכל רכב החונה בהם ועליו שלט "למכירה", יזכה לדו"ח חניה בסך 250 שקלים. בדיקה ברשות החניה העלתה כי בשנה האחרונה ניתנו בציר אבא חושי 837 דו"חות וברחוב חניתה 587 דו"חות. אסולין מסר גם כי בכל ציר או רחוב בו תזוהה פעילות סוחרי רכב התופסים מקומות חניה המיועדים לתושבים, לעסקים או למבקרים יוצבו עוד תמרורים ותוגבר האכיפה.

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, אמר כי פעילות רשות החניה נגד סוחרי הרכב היא פעילות "נטו" למען תושבי העיר המתגוררים בשכונות ומשוועים לחניה. "לא יעלה על הדעת כי נוכח תפיסת מקומות חניה נדרשים לתקופות של שבועות אנו נשב בחיבוק ידיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully