וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר והג'וינט: לפיד מסרב להגיב, הרשת גועשת

11.2.2013 / 12:51

מאמר שכתב לפיד העיתונאי, ובו טען שכל ישראלי צריך לעשן ג'וינט, עורר טענות לצביעות כלפי הח"כ הטרי שמתנגד ללגליזציה. עישנה עם לפיד: "היינו מגיעים אליו כדי להשיג סמים"

צילום: אבי כהן, טל אנגלנדר; עריכה: גדי וינסטוק

(צפו בראיון בוואלה! חדשות, בו הכחיש לפיד כי עישן סמים)

עישן או לא עישן? הרשת סוערת בימים האחרונים בעקבות צילום של מאמר שכתב חבר הכנסת החדש ויו"ר "יש עתיד", יאיר לפיד, בימיו כעיתונאי וסופר, בו הוא מפרט 100 דברים שעל אדם לעשות לפני גיל 30, כאשר מספר 40 ברשימה היא "לעשן ג'וינט". הרשימה הופיעה בספרו של לפיד "עומדים בטור" - שמאגד טורים שכתב ל"ידיעות אחרונות" במהלך השנים) - והצליחה לעורר את חמת הגולשים על הצביעות לכאורה של לפיד, שהצהיר מעל כל במה אפשרית כי הוא מתנגד לעישון סמים וכי לא עישן בעבר.

יאיר לפיד חגג את ההישג בבחירות במסיבה עם פעיליו. דרור עינב
לא עישן ג'וינט מעולם? לפיד במסיבת סיום הקמפיין של מפלגתו/דרור עינב
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך הטור שכתב לפיד, שצילומו נפוץ ברשת בימים האחרונים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחת הבמות הללו הייתה ראיון שקיים לפיד עם ינון מגל לוואלה! חדשות לפני חודש בדיוק. במהלך הריאיון נשאל לפיד על עמדתו בסוגיית הלגליזציה של סמים קלים: "אני חושב", אמר לפיד, ש"לגליזציה של סמים קלים תוביל לישראל תיירות סמים. תיירות סמים היא דבר גרוע שמייצר פשיעה. אני מכיר את כל הטיעונים בעד. אני מזמין כל אדם שטוען כך לעשות איתי סיבוב בבתי חולים פסיכיאטריים בישראל שבהם מאושפזים אנשים שנפגעו ממריחואנה". יו"ר "יש עתיד" אף הצהיר שלא עישן סמים מעולם. יצוין כי עמדתו מנוגדת לעמדת חברו למפלגה עפר שלח, שהביע בעבר תמיכה באי-הפללת צרכני מריחואנה.

עישנה עם לפיד: "היינו באים אליו כדי להשיג סמים"

עם פרסום התמונה ברשת, עלו וצצו עדויות נוספות שביקשו לחזק את הקשר של לפיד לסמים הקלים. כך למשל, פרסם עיתונאי "הארץ" אורי משגב, בבלוג שפורסם באתר העיתון, עדויות של אנשים שטוענים כי עישנו סמים עם לפיד. אחת העדות במאמרו של משגב סיפרה: "הגעתי אל לפיד ערב אחד עם ידיד מוזיקאי, שהיה חבר ילדות שלו מהגימנסיה. בפירוש באנו אליו כדי 'להתארגן' (להשיג סמים, מ"ר). זה היה בתחילת שנות ה-90', כשהוא התחיל להיות מיני-סלב, אבל הוא עדיין נחשב בעיקר 'הבן-של'. למרות זאת האווירה הייתה שצריך לעלות אליו לרגל, שהוא המארח והבוס, שצריך קצת להתרפס אליו".

"הייתה לו דירה יאפית בורגנית כזו, באזור רחוב הירקון", המשיכה, "התפלאתי שבחור בגילו כבר מחזיק דירה כזו, וגם שהוא כבר נשוי עם ילד. הוא עשה עניין גדול מזה שיש לו ילד קטן, שהסתובב בינינו תוך כדי הביקור. היה לו סגנון אמריקאי, ג'ינס ומגפיים קטומים בקצה". לדבריה, "הוא היה זה שהוציא את החומר, הוא זה שגלגל את הג'וינט. עישנו ביחד, ניהלנו שיחה על איכות החומר, ובסוף יצאנו מהדירה עם שקית של מריחואנה".

משגב טען עוד, כי גולשים שניסו להתעמת עם לפיד בנושא בדף הפייסבוק שלו, נחסמו ותגובותיהם נמחקו.

"לפיד צבוע, הוא צריך לרדת מהעץ"

ירון לרמן, יו"ר מפלגת "עלה ירוק", טוען שמדובר בצביעות: "על פניו נראה שיש פה מקרה מצער של צביעות אדירה. אני חושב שבכל מקרה גם אם העדויות לא נכונות - הוא היה בסביבה כזו. הוא מודה שכל החברים שלו עישנו, אז הוא רוצה לראות את כל החברים שלו בכלא? יאיר לפיד, שהתבטא בעד פוליטיקה חדשה, מאוד מאכזב פה ואני בטוח שרוב המצביעים שלו עישנו או מעשנים ג'וינטים בזמנם החופשי מדי פעם. אם הוא יחליט שהוא לוקח את זה חזרה ומסכים למה שעושים כיום במדינות אירופה וארה"ב, שזה מדיניות של אי-הפללה - הוא יכול להרשות לעצמו לרדת מהעץ שהוא טיפס עליו ולהגיד שלא צריך להילחם בצרכני הקנאביס".

לרמן הוסיף כי הוא ואנשיו ימשיכו לפעול למען לגליזציה של סמים קלים: "אנחנו נפעיל את כל חברי הכנסת שיהיו מוכנים לפעול למדיניות ש אי-הפללה. כבר יצרנו קשר עם משה פייגלין (ליכוד) כי הוא היה הראשון שהתבטא בעד הנושא ואנחנו ניצור קשר בעתיד עם ח"כ תמר זנדברג (מרצ) שגם התבטאה בעבר בעד הנושא ואני מקווה שנוכל להקים קואליציה של ח"כים שיתמכו בכך מכל קצוות הקשת הפוליטית".

במפלגת יש עתיד סירבו להגיב לידיעה.

ממים שהופצו ברשת בימים האחרונים:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יוצר: ארץ נהדרת/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully