וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל באצטדיון טדי: "לא נאפשר לגזענות להימשך"

10.2.2013 / 20:48

יומיים אחרי הצתת המשרדים הגיעו בית"ר ירושלים ובני סכנין למשחק מתוח במיוחד. כמה עשרות אוהדים נעצרו. ביציע גם אביגדור ליברמן, לימור לבנת, ניר ברקת ואבי לוזון

יומיים אחרי הצתת משרדי בית"ר ירושלים, מתיחות גדולה נרשמת הערב (ראשון) באצטדיון טדי, שם משחקות קבוצות הכדורגל בית"ר ירושלים ובני סכנין. זאת על רקע צירופם לבית"ר ירושלים של שני השחקנים המוסלמים מצ'צ'ניה, זאור סדאייב וג'יבראיל קאדייב, צעד שזכה להתנגדות חריפה מצד חלק מאוהדי הקבוצה. מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, הנמצא במקום, אמר זמן קצר לפני תחילת המשחק: "אנחנו נמצאים כאן במערך מתוגבר של מאות שוטרים, כאשר המטרה שלנו במשחק הזה היא לוודא שכמו במשחק הקודם, גם המשחק הזה יסתיים בצורה מכובדת כך שכל הצדדים יבואו, יראו משחק ויחזרו לביתם בשלום, ללא תופעות כמו בתחילת העונה".

אוהדי סכנין בטדי מול בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
היציע של אוהדי בני סכנין/ברני ארדוב

דנינו התייחס להצתת משרדי בית"ר ירושלים ביום שישי האחרון ואמר כי "התופעות שנתקלנו בהן לאחרונה – של האלימות והקריאות הגזעניות והאירוע של ההצתה – אין לנו שום כוונה לתת להן להימשך. נפעל במלוא החומרה, עם כל הכלים שעומדים לרשותנו, כדי שהתופעות לא יחזרו על עצמן". על השאלה אם נעצרו חשודים בהצתה, סירב דנינו להשיב.

זמן קצר לפני תחילת המשחק הרחיקה המשטרה שישה אוהדי בית"ר ירושלים שלבשו חולצות שעליהן נכתבו האותיות LF – ראשי התיבות של "לה פמיליה", כינויו של גרעין אוהדים קיצוני. 25 אוהדים נוספים הורחקו מהיציע בשל קריאות נאצה שהשמיעו נגד מנהל הקבוצה. כמו כן הורחקו מהאצטדיון 20 אוהדי בני סכנין שקראו קריאות מתלהמות מהיציע במהלך שירת ההמנון. כמה אוהדים נוספים – משתי הקבוצות – עוכבו לחקירה בחשד להחזקת סמים ולשכרות.

שר החוץ אביגדור ליברמן עם שחקן בית"ר ירושלים זאור סדאייב. ברני ארדוב
אביגדור ליברמן בתחילת המשחק, עם שחקן בית"ר ירושלים החדש זאור סדאייב/ברני ארדוב

ביציע נרשמה הערב כמות חריגה של פוליטיקאים ובעלי תפקידים בכירים: יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שרת התרבות והספורט לימור לבנת, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ויו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון. מחוץ לאצטדיון הפגינו כמה עשרות פעילי "תג מאיר" נגד הגזענות תחת הסיסמה "ירושלים סובלנית לעד", ביניהם יו"ר הכנסת לשעבר אברהם בורג, חבר הכנסת הטרי מיקי לוי (יש עתיד), שחקן בית"ר ירושלים לשעבר איציק זוהר ושדר הספורט זוהיר בהלול.

אוהדי בית"ר ירושלים עם שלט נגד לה פמיליה במשחק נגד בני סכנין. ברני ארדוב
אוהדי "לה פמיליה" ביציע/ברני ארדוב

היום הגיע השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' למשרדי בית"ר ירושלים השרופים בשכונת בית וגן יחד עם מפקד מחוז ירושלים, ניצב יוסי פריינטה. השניים נפגשו עם יו"ר המועדון איציק קורנפיין והבטיחו לטפל באלימות הגואה בתקופה האחרונה. "אנחנו מעריכים שהם (קבוצת "לה פמיליה") בסדר גודל של עד 1,000 איש, והם יקבלו את הטיפול המתאים", אמר אהרונוביץ'.

הוא הוסיף כי "הכרזות ושריפת המועדון זה שבירת כלים. המשטרה תביא את האחראים לדין. זו מלחמה. המשטרה יודעת לטפל באירועים האלה, והיא תטפל בהם. אני אומר לקורנפיין ולחברי ההנהלה: 'תסמכו על המשטרה'. אנחנו נהיה גם פה וגם במשחקים הבאים, לא רק נגד סכנין. הכוונה היא ללכת ביד קשה נגד אותם ארגונים, וגם בתי המשפט יצטרכו ללכת באותה דרך".

מתחם האימונים של בית"ר ירושלים לאחר ההצתה. קובי אליהו
משרדי בית"ר ירושלים שהוצתו ביום שישי/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully