וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלים בניו יורק לא מתרגשים מנמו: "זה לא סנדי"

למרות השלג הרב שנערם ברחבי ניו יורק והנזקים הכבדים שנגרמו לתשתיות, הישראלים המתגוררים בעיר חשים כי שיא הסופה כבר מאחוריהם. "מתחילים לחזור לשגרה"

צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק

סופת השלגים "נמו" שהכתה בחוף המזרחי של ארצות הברית הולכת ונחלשת, והישראלים השוהים בניו יורק בימים אלה חוזרים לשגרה. למרות השיבושים באספקת החשמל לחלק מהבתים באזור וחסימת הכבישים, הישראלים מרגישים כי עוצמת הסופה הנוכחית לא הייתה יוצאת דופן בהשוואה לסופות קודמות שפקדו את האזור. יניב לריש, רופא מתמחה באורולוגיה המתגורר עם משפחתו במנהטן שבניו יורק, אמר אתמול (שבת) לוואלה! חדשות כי בית החולים שבו הוא עובד בעיר פעל במתכונת חירום. "הרבה רופאים ואחיות שהוגדרו כחיוניים ישנים בבית החולים. הם פרשו מזרונים בחדרי האוכל ופעלו מסביב לשעון", אמר לריש. לדבריו, לא מורגש עומס יוצא דופן במחלקות המוסד הרפואי אך כיוון שמספר הרופאים והאחיות מוגבל, יש עומס קל בבית החולים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא נורא קר, אבל יש המון שלג". ניו יורק/מערכת וואלה!, צילום מסך

"התחבורה הופסקה כאן במהלך הלילה, אבל הכל חזר לשגרה, בעוד שכשההוריקן סנדי הכה באזור, לא הייתה תחבורה ציבורית במשך שבוע. סנדי הייתה הרסנית יותר", סיפר לריש, והוסיף כי תושבי מנהטן יצאו הבוקר לרחובות מצוידים במגלשות שלג. "השלג ממשיך להיערם והמדרכות חסומות, אבל כלי רכב, בעיקר טנדרים וג'יפים, נעים בכבישים ללא הפרעה". לריש, החי במנהטן יחד עם משפחתו מאז 2002, סיפר כי "לא נורא קר אבל יש המון שלג. יש לנו ילדה קטנה וחששנו שהסופרמרקט ייסגר, אבל החנויות נותרו פתוחות". לדברי לריש, שטייל אתמול עם אשתו ובתו בסנטרל פארק שבלב מנהטן, "העיר עכשיו יפה מאוד בזכות השלג".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יוצאים לטייל ברחובות/מערכת וואלה!, צילום מסך

יעל, עובדת הקונסוליה הישראלית בניו יורק, סיפרה גם כן כי במהלך היום יצאה לטייל בסנטרל פארק. "עכשיו רגוע כאן, כולם יצאו החוצה לרחובות. המצב מחוץ לעיר קשה יותר", אמרה, והוסיפה כי "במשך השנתיים שאני מתגוררת בניו יורק לא הייתה סופה כזו. קשה לי להשוות את מה שקורה עכשיו לבין סנדי, כי אז הוריקן הכה באזור, ועכשיו מדובר בסופה". לדבריה, מפלסות השלג עדיין פועלות ברחובות.

הסופה נמו פוגעת במסצ'וסטס- 9 בפברואר 2013. רויטרס
הסופה נמו פוגעת במסצ'וסטס- 9 בפברואר 2013/רויטרס

אבנט קליינר, ששוהה בארצות הברית במסגרת "תקווה" - תכנית למנהיגות פוליטית שבמסגרתה ישראלים מתגוררים במשך שנה בניו יורק ועובדים בחברות מובילות בארצות הברית, סיפר לוואלה! חדשות כי בתחילת הסופה הוא שהה בביתו שבמנהטן, בניו יורק. לדבריו, השלג בעיר נערם לגובה של כחצי מטר ומורגשים שיבושים בתחבורה הציבורית. "האמריקאים רוקנו את הסופרים, כאילו הם מתכוננים למלחמה עם אירן. אנחנו לא הולכים לעבודה, ואתמול נתקעתי בספרייה של אוניברסיטת קולומביה במשך 12 שעות בגלל השלג והרוחות, אבל כשחזרתי הביתה הכל נרגע". נועם גלאי, ישראלי שמתגורר בניו יורק, סיפר כי ביומיים הקרובים רוב התושבים יישארו בבתיהם בשל חופשת סוף השבוע. "במנהטן ירד שלג והורגשו רוחות חזקות, אבל לפחות באזורים שהסתובבתי בהם לא הייתה פאניקה או לחץ. בבוסטון וקונטיקט היה הרבה יותר רציני".

לקריאה נוספת:
הסופה נמו מאבדת מכוחה: מטר של שלג בארה"ב

(עדכון ראשון: 21:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully