וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיפור המופלא של דני ג'ונסון

סיגל ארביטמן

8.2.2013 / 3:40

היא גדלה בשכונת מצוקה בדרום קליפורניה, נפלה קורבן להתעללות מינית מצד אביה, וחוותה הריון לא רצוי בגיל 18. אך בן לילה הפכה דני ג'ונסון לאחת הנשים המצליחות בארה"ב

דני ג'ונסון חוצה באלגנטיות את הלובי המפואר של מלון דיוויד אינטרקונטיננטל ולוחצת את ידי. היא לובשת בגדים פשוטים: חולצה נאה עמוקת מחשוף ומכנסיים צמודים תחובים למגפי פרווה. רק טבעות היהלום על אצבעותיה רומזות שיש פה סיפור קצת אחר. ג'ונסון מאופרת בקפידה, גוונים בשערה והוא מטופח מאוד. ג'ונסון נוטפת כריזמה. לא קשה להאמין שהאישה הזאת עם העיניים הבורקות והחיוך ה"אול?אמריקן", שלוחצת את ידי ממש "כמו בספר" - לחיצה בטוחה וחזקה, ועם זאת לא מאיימת - היא מולטי?מיליונרית, אייקון הצלחה ענק בארה"ב, מפתחת שיטת קואוצ'ינג מצליחה להגשמה אישית ומקצועית, אשה שהקימה במו ידיה אימפריית עסקים משגשגת. יותר קשה להאמין שהיא התחילה את חייה בתחתית החבית של החברה האמריקנית לפי התסריט: הורים מכים ומכורים לסמים, התעללות מינית, סמים, מין, חיים על קצבת סעד ופופקורן לארוחת ערב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דני ג'ונסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בגיל 18 נכנסה ג'ונסון להריון בלתי רצוי, בגיל 21 הפכה להומלסית, ולמרות זאת - כנגד כל הסיכויים - הפכה למיליונרית בגיל 23. היום, בגיל 44, היא אשת עסקים מצליחה, סופרת רבי מכר, בעלת תוכנית רדיו המשודרת ביותר מ?50 תחנות בארה"ב ואורחת קבועה במיטב תוכניות האירוח - מ"אופרה" ועד "גוד מורנינג אמריקה". פניה התנוססו על מיטב שערי מגזיני הכלכלה האמריקניים, ובאחרונה הפכה לאחת המשתתפות הבולטות בעונת הפרימיירה של תוכנית הריאליטי המצליחה "המיליונר הסודי", שבמסגרתה נשלחים מיליונרים בזכות עצמם לאזורים נחשלים ועניים בארה"ב, כדי להיטמע בצורה אנונימית בקהילה המקומית, לפגוש באנשים ובסופו של דבר לסייע להם. לישראל הגיעה ג'ונסון לפני כמה שבועות במסגרת פרויקט "משדרים את ישראל לעולם" של משרד ההסברה והתפוצות. במהלכו, שידרה ג'ונסון במשך שבוע מירושלים את תוכנית הרדיו שלה, ובה העלתה ישראלים לשידור וסיפרה על חוויותיה בארץ הקודש, וכן ביקרה בארגונים פילנתרופיים שונים ונפגשה עם ילדים ונוער בסיכון. מבחינת שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין, מדובר במצב שבו כל הצדדים מרוויחים: "ההסברה הטובה ביותר עבור מדינת ישראל היא בשיקוף החיים בישראל כמות שהם, מעבר לקונפליקט ולמה שמוצג בתקשורת העולמית בדרך כלל", הוא אומר. "במסגרת הפרויקט אנחנו מביאים לישראל אנשי תקשורת ומובילי דעת קהל כדי שיכירו את המציאות במו עיניהם ומתוכה יעבירו את המסר למיליוני מאזיניהם, צופיהם וקוראיהם, ברדיו, בטלוויזיה ובאינטרנט. דני ג'ונסון היא דוגמה מובהקת למובילת דעת קהל כזו".

תסריט מהוליווד

כשהיא חמושה בבעלה, ג'ונסון וצוותה מסתובבים בסמטאות נווה צדק בחיפוש אחר "בית השאנטי". הכוכבת רוצה לדעת כיצד עובד המקום ומי הם בני הנוער שמקבלים בו סיוע. הסיפורים של הילדים יכולים לשמש חומר מצוין לסרט הוליוודי סוחט דמעות קלאסי, בדיוק כמו הסיפור של ג'ונסון עצמה. היא גדלה בגטו של דרום קליפורניה עם אב מכה ומתעלל מינית (שמאוחר יותר נודע לה שהוא כלל לא אביה הביולוגי) ועם אם מכורה לסמים, אשר בעקבות תאונה מוזרה (נפלה לתוך בריכה ריקה) שברה את צווארה והפכה למשותקת בכל גופה כשדני הייתה בת 12. אחת משתי אחיותיה נהרגה בתאונת דרכים, והאחות האחרת בילתה את מרבית שנות ההתבגרות שלה בכניסה למוסדות שונים לנוער עבריין וביציאה מהם. שלא במפתיע, ג'ונסון נכנסה להריון בלתי רצוי מחבר בתיכון, גורשה מביתה והוכרחה למסור את התינוקת לאימוץ.

את כל השתלשלות העניינים הזו היא מספרת לי כשחיוך נסוך על פניה, אולם המסיכה ההרואית נסדקת כאשר היא מתארת את ההתעללות המינית שחוותה מצד אביה לאחר שאמה הפכה למשותקת. "אבי היה אדם מאוד גדול ומאוד אלים. כל ילדותי דחפו אותי בגסות אל הקיר, צעקו עליי, הרביצו לי והשפילו אותי", היא מספרת. "הוא התחיל להיכנס לחדרי כאשר אמי הפכה לנכה. זה קרה מדי לילה. אמי פשוט התעלמה מזה. לקח לי הרבה זמן להבין שהייתה לה אפשרות לעצור את זה, ועוד יותר זמן לסלוח לה על זה. בגיל 16 עזבתי את הבית כי נמאס לי מזה שאבי בא ונוגע בי". ההיריון הלא רצוי החזיר את ג'ונסון אחורה, והיא גורשה מבית הוריה. מיותר לציין שהיא לא קיבלה כל תמיכה מהחבר. "בדיעבד התברר לי שהוא שכב עם עוד בנות באותו זמן", היא נזכרת בחיוך עקום. "כשאמרתי לו שאני בהיריון ממנו, הוא הגיע, צעק עליי וניסה להכות אותי. הוא איים שיפסיק להיות איתי בקשר אם לא אעשה הפלה. אמרתי לו שלא אעשה הפלה. אני לא יודעת מדוע, כנראה הייתי נרגשת שהולך להיות לי תינוקת משלי, מישהו שיאהב אותי, מפני שמעולם לא חוויתי אהבה אמיתית. הוא והוריו ניסו לשכנע אותי לעשות הפלה, ולאחר שהסתיימה התקופה שבה היה אפשר לעשות את זה באופן חוקי, הם התחילו לשכנע אותי למסור את התינוקת לאימוץ". האיומים עבדו. חוסר האונים של ג'ונסון הביא אותה למסקנה שטובת התינוקת מחייבת למסור אותה לאימוץ. "הקש ששבר את גב הגמל היה הרגע שבו שאלו אותי: 'ומה יהיה אם אביך ישים את ידיו עליה?' זה ממש ערער לי את הביטחון. איך אוכל להגן על התינוקת שלי מידי אבי?" היא אומרת. "את קולטת? הם ידעו שהוא התעלל בי מינית, ולא עשו עם זה שום דבר. כך מתנהגים נוצרים?" בלית ברירה ג'ונסון מסרה את התינוקת לאימוץ, בידיעה ברורה שזה רק עניין של זמן עד שתתאפס ותחזור לקחת אותה. עברו 14 שנים עד שזה קרה, אבל כאשר חזרה ג'ונסון כבר היתה מיליונרית, אשת עסקים מצליחה ובעלת משפחה משל עצמה. "בהחלט כבר לא הייתי אותה ילדה קטנה, תמימה ואבודה, שהקשיבה ובטחה באנשים שרצו רק ברעתה", היא מסכמת.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

הבעל רוקן את החשבון

לאחר מסירת התינוקת המשיכה ג'ונסון בחייה. "התחלתי לעבוד בשתי עבודות כדי לכלכל את עצמי, כדי שאוכל לחיות ברשות עצמי ולא ברשות המשפחה", היא מספרת. "עבדתי בחנות כלבו בקניון והצלחתי לא רע. הצלחתי לדאוג לעצמי ולאחותי, שהייתה אז מכורה לסמים. עם התקדמותי בחנות, התוודעתי לכל הרעיון של היזמות. הייתי בחורה כל כך תמימה אז, שלא ידעתי בכלל שיש אנשים עם עסקים משל עצמם, לא ידעתי בכלל איך עסק עובד. ניסיתי להקים עסק עצמאי בתחום תעשיית איכות הסביבה, אבל הוא התרסק אחרי חצי שנה ונסגר.
"נרשמתי לקורסי הכשרה שונים, כדי שאוכל ללמוד את עקרונות השיווק והמכירות, ואז התחלתי להרוויח כסף לא רע. אחרי חצי שנה היו ברשותי 50 אלף דולרים. ואז פגשתי בחור קנדי, ובתוך שבוע התחתנתי איתו ונסעתי איתו להוואי".

מה?!

"כן. נפגשנו בלובי של מלון בקנדה, ובתוך שבוע נישאנו ועברנו להוואי. בדרך להוואי גיליתי שהוא בגד בי חודש לאחר החתונה. סלחתי לו. הגענו להוואי, וזמן קצר אחרי כן הוא יצא לנסיעת עסקים ביפן. אחרי חודש הוא התקשר ואמר לי שהוא פגש דוגמנית, ושהוא עוזב אותי. התחלתי לעלות במשקל מרוב תסכול: לא הספקתי להתחתן ואני כבר מתגרשת, אני במדינה זרה, בלי עבודה ובלי בעל. כשהגעתי למשקל שיא, החלטתי להזמין בטלפון מוצרי הרזיה. הזמנתי, שלחתי צ'ק, וזמן קצר אחר כך התקשרה אלי אשה ואמרה לי שהצ'ק שלי חזר. אמרתי לה שזה לא ייתכן, הרי יש לי כמה עשרות אלפי דולרים בבנק ו?5,000 דולרים בחסכונות. התקשרתי לבנק, ושם התברר לי שיש לי בחשבון שני דולרים ושלושה סנטים. הייתי בשוק. כל כרטיסי האשראי שלי מוצו, ובחשבונות האחרים הייתה משיכה גדולה. בעלי השאיר אותי בחובות של 35 אלף דולרים. זמן קצר לאחר מכן פוניתי מהדירה ונאלצתי לישון במכונית".

נסיעה גורלית

ג'ונסון התחילה לחפש עבודה. "בתחילת מלחמת המפרץ, כאשר המלונות היו בתפוסה של 30% בלבד, מצאתי משרה זמנית בבר של מלון", היא נזכרת. "הרווחתי דולר לשעה מטיפים, ומצבי היה קשה: השתמשתי בסמים ושתיתי המון אלכוהול. לפחות הייתה לי ארוחה אחת ביום כי עבדתי גם במסעדה. באותה שנה המלון אירגן מסיבה לכבוד חג המולד על החוף, והייתי במצב ממש גרוע. אני לא יודעת איפה ישנתי באותו לילה או עם מי, אני רק זוכרת שהתעוררתי למחרת על החוף ורציתי לצלול בים ולהיעלם. נכנסתי למים, ואז שמעתי קול שאמר 'קחי את המחצלת שלך ולכי'. זה היה הרגע שבו חיי השתנו".

את ההארה הזאת ג'ונסון מתארת בנימה דתית. "נכנסתי לאוטו והתחלתי לנסוע. במוחי דיברו שני קולות: קול אחד אמר לי 'תתעוררי ותעשי משהו טוב', והקול האחר אמר: 'תהרגי את עצמך. תמיד תהיי כישלון, הורייך שנאו אותך, בעלך שונא אותך'. היום אני יודעת שהקול המעודד היה קולו של אלוהים. ביום המחרת הקמתי עסק שנוהל מתא המטען של המכונית שלי ומתא טלפון ציבורי. התחלתי למכור מוצרי הרזיה, והרווחתי 2,000 דולרים בארבעת הימים הראשונים - ללא כרטיסי ביקור וללא קבלות. חודש לאחר מכן הרווחתי 6,500 דולרים, ועדיין עבדתי כדיילת קוקטייל במשמרות לילה של 12 שעות. בחודש שלאחריו הרווחתי יותר מ?10,000 דולרים, ואז 14 אלף. הרווחתי רבע מיליון בשנה הראשונה ועד סוף השנה השנייה כבר הרווחתי מיליון דולרים".

למה לשנוא את הבוס?

משם הדרך להצלחה מטאורית הייתה סלולה. ג'ונסון גילתה שתובנותיה בנוגע להתקדמות אישית, הצלחה כלכלית ואמונה בעצמך מעניקות השראה לאנשים רבים שאיתם באה במגע, החל בלקוחות וכלה בשותפים עסקיים. בד בבד עם עסקי הדיאטה היא החלה לפתח שיטת קואוצ'ינג מצליחה, שאותה היא מעבירה עד היום, ועליה מתבססת הצלחתה העסקית. "העיקרון הבסיסי ביותר הוא לדעת איך לגרום למה שאתה נוטע לשגשג", היא מסבירה, "אם אתה לא יכול לעשות את מה שאתה עושה עכשיו במצוינות ובהתמדה ואם אתה לא מפתח את הכישורים שלך, תישאר תקוע במקום שבו אתה נמצא ואתה עלול להפסיד את מה שיש לך. אני הייתי חסרת בית, חסרת השכלה. הייתי צריכה להתחיל מהמקום שבו הייתי ולעשות משהו אף על פי שלא אהבתי אותו. זאת לא הייתה משרת חלומותיי, אבל זה מה שהיה ביכולתי לעשות אז. אז אתה מתחיל עם מה שאתה יכול, אתה דואג לכך שמה שאתה נוטע ישגשג, אתה עובד במצוינות ומפתח את כישוריך. זה מה שקובע את הערך שלך בשוק - הכישורים שלך, ויש כישורים בסיסיים שיעזרו בכל תעשייה. יש אנשים ששונאים את הבוס שלהם ואת העבודה. זה הפרסום הגרוע ביותר לעסק. בארה"ב, לדוגמה, 85% מהאנשים שונאים את העבודה שלהם".

אז את אומרת שלא צריך לאהוב את העבודה שלך כדי להצליח בה?

"בדיוק. שלמה המלך אמר: 'לאיש אין שום דבר לעשות מלבד לאכול, לשתות ולמצוא סיפוק בעבודתו'. הוא לא אמר - מצא עבודה שתספק אותך. והוא היה האדם העשיר בתבל, ממש כאן, בישראל. הוא גם לא אמר - 'לך תמצא עבודה שאתה אוהב'. אתה צריך למצוא את הסיפוק שלך בעבודה, בין שאתה עובד במזבלה או במפעל ובין שאתה עובד במשרד רואי חשבון או בהיי?טק. יש אנשים שלא אוהבים את הבוס ואת העבודה שלהם ולא אוהבים את מה שהם עושים. התוצאה שונה כאשר אדם מוצא סיפוק בעבודתו. איך זה קורה? צריך למצוא סיפוק בביצועים שלך. אנשים שעובדים בצורה שכזו לעולם לא יישארו בתחתית. האנשים האלה יתקדמו ויתקדמו".

בתור מרצה מבוקשת ואייקון הצלחה שהגשים את החלום, יוצא לך להיפגש עם הרבה אמריקנים. איך היית מגדירה את המצב החברתי והכלכלי בארה"ב כרגע?

"פשוט אסון. ידעת ש?98% מכלל האמריקנים יחיו בחובות או יהיו חסרי כל עד שיגיעו לגיל 65? אלו עובדות. האמריקנים עובדים כל חייהם רק בשביל להחזיר חובות עצומים. שיעור הגירושים הממוצע הוא 50%. כיום, במסגרת הפעילות הפילנתרופית שלנו, אנחנו מטפלים בילדים שמכורים לסמים, בילדים עם נטיות אובדניות ובקטינות שנכנסו להיריון. יש מיליוני ילדים שמכורים לסמים; גורם המוות השלישי בגודלו אצל ילדים בארה"ב הוא התאבדות. במסגרת הסדנאות שלי סייעתי ללקוחות שלנו לשלם מיליוני דולרים. מערכת בתי הספר שלנו היא בלאגן. פשוט אסון. מתוך 14 אלף שעות הוראה, אין בכלל שיעורי כלכלה, אין שיעורים על יזמות, אין שיעורים על ניהול עסקים, אין שיעורים על מיומנויות תקשורת, אין שיעורים בשום תחום שיסייע להם לחיות חיים מוצלחים".

וזה מה שאת מנסה לעשות בעצם?

"כן, כי אני יודעת איך להיות כישלון שהופך להצלחה. וזה לא היה קל, אבל זה היה פשוט. יש רעיונות פשוטים שצריך להשתמש בהם כדי להפוך לאדם מוצלח. סייעתי להרבה אנשים, שחלקם היו חסרי בית כמוני, להפוך למיליונרים, או לפחות להגדיל את הכנסתם בצורה משמעותית".

סיפורה של ג'ונסון הוא סיפור מעורר השראה, אך גם טבול במיסטיקה חידתית. בתוכן דבריה ובחתך דיבורה היא מזכירה לעיתים קנאי דת או נוצרים משיחיים. היא דוחה זאת מכל וכל. "האדם שגידל איתי היה אתאיסט ואמי היתה אגנוסטית", היא אומרת. "הפעם היחידה שבה שמענו את המילה 'אלוהים' היתה כאשר קיללנו. התקרבתי לדת מאוחר יותר, ומצאתי בה תקווה".

אבל קיבלת השראה להצלחתך מהדת?

"כשהגעתי לישראל, למדתי כיצד אנשים רואים את הנצרות, ואני לא מתאימה לתיאור הזה. למדתי יותר מהברית הישנה, מהתנ"ך העברי, מאשר מהברית החדשה. לצערי, הנוצרים מתעסקים בעיקר בברית החדשה. הם נטשו את אברהם, יצחק ויעקב, את יחזקאל ואת ירמיהו, את יהושע, את יוסף ואת משה. אלה יסודות ההצלחה. התנ"ך העברי מלא בעקרונות ההצלחה ובזכות עקרונות אלה הפכתי לאשה עשירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully