וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידי נצרת עילית בחרו: שירים עבריים בהפסקות

קובי דוד

7.2.2013 / 9:30

בעקבות יוזמה חדשה של ראש העיר גפסו, יחוייבו בתי הספר להשמיע בהפסקות שירי ארץ ישראל במקום להיטי פופ. ליוזמה יש מתנגדים בין התלמידים - אך גם לא מעט תומכים

ביונסה וג'סטין ביבר OUT - חווה אלברשטיין ויהורם גאון IN. שירים עבריים יחליפו את מקומם של להיטי פופ לועזיים בהפסקות בבתי הספר בנצרת עילית. אף שיש בין התלמידים מתנגדים ליוזמתו של ראש העיר שמעון גפסו, מתברר למרבה ההפתעה כי יש לה בקרבם גם לא מעט תומכים. "עם כל הכבוד לריהאנה ולטיילור סוויפט, אין תחליף לקלאסיקה ישראלית", אומר יו"ר מועצת התלמידים העירונית, מאור רובין. "שיר כמו 'חורשת האקליפטוס' ראוי להישמע בהפסקות".

הרוח החיה מאחורי היוזמה החדשה הוא כאמור ראש העיר גפסו, המעיד על עצמו כי הוא חובב זמר עברי. "הכל התחיל כשראש העיר ערך סיור בבתי הספר ושמע שיר לועזי שהתנגן בהפסקות", סיפר רובין. "הוא פנה אליי וביקש לדעת למה לא משמיעים גם שירים עבריים. הסברתי לו ששכבה י"ב אחראית על המוסיקה והיא מושמעת בהתאם לבחירה וטעמם האישי של התלמידים". בעקבות הביקור, ביקש גפסו להעלות לאישור במליאת מועצת הנוער הצעה לפיה בבתי הספר בעיר יושמעו רק שירים ישראליים.

אולם יש בכל זאת גם לא מעט תלמידים שמתנגדים ליוזמה. "המוזיקה נועדה לעשות כיף", אומר תלמיד אחד בעיר. "אנחנו רוצים ליהנות ממנה ולהחליט איזה שירים לשמוע. המוזיקה הלועזית נמצאת בכל מקום".

על כל פנים, המילה האחרונה היא של ראש העיר. "שירי ארץ ישראל הם נכס צאן ברזל, וראוי שכל נער ונערה ייחשפו אליהם ויכירו אותם", אומר גפסו. "אין לי דבר נגד מוזיקה קצבית לועזית, אבל לדעתי יש מקום וחשוב להשמיע לילדים ולנוער שירים איכותיים עם תכנים ערכיים של ציונות ואהבת הארץ".

עוד מיוזמותיו של ראש העיר גפסו:
ראש העיר נצרת עילית: "לא יקום כאן בית ספר ערבי"
המבקר: "ראש עיריית נצרת עילית גרם להלנת שכר עובדים"
קיץ ערכי: תלמידי נצרת עילית ינקו בתי ניצולי שואה
לפני שנתיים חולל גפסו סערה: "עיר ליהודים בלבד"

לפניות לכתב: davidkobi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully