וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבקי הכוח באירן: נעצר "הקצב של העיתונאים"

משה-חי הגיגת

5.2.2013 / 11:54

מעצרו של סעיד מורתזוי, המתואר כמקורב לנשיא מחמוד אחמדינג'ד, מגיע ברקע הקרב הפוליטי המסלים לקראת הבחירות לנשיאות. מורתזוי הואשם בעבר באחריות למותם של מפגינים כלואים

כלי התקשורת באירן דיווחו על מעצרו סעיד מורתזוי, לשעבר התובע הכללי הראשי בטהרן. בהודעה קצרה שהתפרסמה אמש (שני) הודיעו רשויות התביעה באירן על מעצרו, מבלי להוסיף פרטים נוספים. מורתזוי הואשם בעבר באכזריות-יתר בשל מעורבותו בעינויים שנעשו בכלא "כהריזכ", ובין היתר כונה "הקצב של העיתונאים" בשל מעורבותו במעצרים פוליטיים וברדיפה של כלי התקשורת באירן.

מורתזוי, המתואר כמקורב לנשיא מחמוד אחמדינג'ד, נעצר בצאתו מהמשרד. סוכנות הידיעות האירנית "פארס" דיווחה כי הוא נלקח לבית המאסר "אוין". לפי הדיווח, ייתכן שמעצרו קשור למותם בבית הכלא של שלושה מפגינים, שנעצרו בעקבות המהומות שליוו את היבחרו של אחמדינג'ד לנשיא ב-2009. אחמדינג'ד, הנמצא בדרכו לוועידה במצרים, צוטט בכלי התקשורת בארצו באומרו כי המעצר הוא מעשה "מכוער מאוד", וכי הוא יבקש לחקור את נסיבותיו עם שובו לאירן.

סעיד מורתזוי, לשעבר התובע הכללי הראשי בטהרן. AP
אחמדינג'ד גינה את מעצרו כ"מעשה מכוער". מורתזוי/AP

מורתזוי עמד במרכז הפרשה שהסעירה ביום ראשון האחרון את בית הנבחרים בטהרן - המג'לס - ואת אירן כולה. הנשיא, מחמוד אחמדינג'ד, שנדרש לבטל את מינויו של מורתזוי לתפקיד יו"ר הארגון לביטוח לאומי בשל ההאשמות כי היה מעורב בעינויים בכלא "כהריזכ", הציג בדיון תמליל של קלטת בה נטען כי מורתזוי שוחח עם אחיהם של ראש הרשות השופטת והרשות המחוקקת, פאזל לאריג'אני, בה ביקש טובות הנאה כספיות.

ככל הנראה, מעצרו של מורתזוי, ובעיקר העיתוי שלו לקראת הבחירות לנשיאות בחודש יוני הקרוב, הוא סממן נוסף למאבק הפנימי המסלים באירן בין המחנה השמרני, המיוצג בין האחים לאריג'אני, לבין המחנה הניאו-קונסרבטיבי, המיוצג על ידי מקורביו של הנשיא אחמדינג'ד, המסיים את כהונתו השנייה והאחרונה בתפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully