וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב יוסף נגד הרפורמיות: התעטפותן בטלית – עבירה

3.2.2013 / 2:01

המנהיג הרוחני של תנועת ש"ס הסביר בדרשתו השבועית כי "לא יהיה כלי גבר על אישה". בשבועות האחרונים השמיע הרב ביקורת חריפה גם על מצביעי הבית היהודי מהציונות הדתית

מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס, הרב עובדיה יוסף, יצא אמש (שבת) נגד נשות התנועה הרפורמית. בשיעורו השבועי אמר הרב כי נשים שמתעטפות בטלית עוברות על חוקי ההלכה. "יש אלה רפורמים, באים לכותל המערבי לבושים טלית. לא עושים מצווה, עושים עבירה בגלל 'לא יהיה כלי גבר על אישה'", אמר. עוד הסביר הרב יוסף כי "נשים פטורות מקריאת שמע – לא לברך. כל שכן ללבוש טלית ולברך עליה. לא יהיה כלי גבר על אישה – באה ללבוש, עושה עבירה. נשים, גם אם חסידות, לא מניחות".

לפני הבחירות שהתקיימו לפני כשבוע וחצי, השמיע הרב מספר אמירות נגד זרמים דתיים שונים. בשיעור השבועי שלפני הבחירות תקף הרב בחריפות את מפלגת הבית היהודי בראשות נפתלי בנט. "יש אנשים חושבים אותם שהם דתיים. קוראים אותם מפד"ל, ויש קוראים אותם הבית היהודי", אמר הרב. "זה בית יהודי? זה בית יהודי של גויים. הם רוצים לעקור את התורה, לעשות נישואים אזרחיים, לעשות תחבורה ציבורית בשבת. איזה דתיים אלה? אסור לקרוא להם דתיים, אסור לבחור בהם. מי שבוחר בהם הוא כופר בתורה".

גורמים בש"ס טענו כי דברי הרב עובדיה יוסף נאמרו על רקע דברי איילת שקד, המתמודדת מטעם הבית היהודי שהביעה תמיכה בנישואים אזרחיים של יהודים ושאינם יהודים במקרים מסוימים. בש"ס אמרו עוד, כי יו"ר הבית היהודי לא שלל את דברי שקד. המנהיג הרוחני של ש"ס יצא גם חוצץ נגד הרב אמנון יצחק שעמד מאחורי מפלגת "כח להשפיע". בפגישה עם רבני העדה התימנית שהתקיימה כשבוע לפני הבחירות הוא אמר: "יצחק מחליש אותנו. הוא שופך כל חמתו על בני ביתי ומבזה אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully