וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקסיקו: 25 הרוגים ועשרות פצועים בפיצוץ בבניין

1.2.2013 / 7:56

סיבת הפיצוץ שאירע בגורד שחקים במשרדי הנהלת ענקית הנפט "פמקס" במקסיקו-סיטי לא ברורה. הנשיא נייטו הגיע לאזור האסון והביע את תנחומיו

לפחות 25 בני אדם נהרגו הלילה (שישי) ו-100 נוספים נפצעו בפיצוץ עז שאירע בבניין משרדים של הנהלת ענקית הנפט "פמקס" במקסיקו. רשת "סקיי-ניוז" דיווחה כי לפחות 30 בני אדם נלכדו בקומות העליונות של הבניין וכוחות הצלה פועלים לחלצם. מעוצמת הפיצוץ, שעד כה לא ברור מה גרם לו, נוצר הרס רב למבנה. גורם בשירותי ההצלה המקומיים שנכח במקום סיפר כי דליפת גז גרמה ככל הנראה לפיצוץ.

הרוגים בפיצוץ בבניין חברת הנפט פמקס במכסיקו. רויטרס, רויטרס
כוחות הצלה וביטחון הוזעקו למקום הפיצוץ. מכסיקו-סיטי/רויטרס, רויטרס

שר הפנים במקסיקו, מיגל אנחל אוסריו, מסר לכלי התקשורת המקומיים כי מניין הנפגעים בפיצוץ שאירע בגורד השחקים עלול לעלות בשעות הקרובות, כיוון שכוחות ההצלה מאתרים עדיין לכודים. כוחות משטרה רבים שהוזעקו למקום סגרו את כניסות הבניין, שלפי צילומים ששודרו בכלי התקשורת במקסיקו, ניזוק קשות בחלקו התחתון. "כל המבנה רעד, ופתאום החשמל פסק. סביבנו היה הרס רב. חבריי לעבודה עזרו לי להיחלץ מהבניין", סיפר כריסטיאן אודלו, עובדו בבניין שניצל מהפיצוץ. חלק מעובדי הבניין טענו כי מקור הפיצוץ הוא בבניין שכן, הנמצא בבעלות "פמקס" גם כן. ענקית הנפט פרסמה בעקבות האסון הודעה לפיה לפני שאירע הפיצוץ פונה הבניין מיושביו בשל תקלה באספקת החשמל. בהודעה לא נמסרה הסיבה לפיצוץ. "נכון לעכשיו אנו נמצאים בשלב חילוץ הנפגעים. אנו צופים כי כוחות ההצלה יגלו אנשים נוספים בבניין, וגם גופות".

הרוגים בפיצוץ בבניין חברת הנפט פמקס במכסיקו. רויטרס, רויטרס
נשיא מכסיקו, אנריקה פניה נייטו, מגיע לזירת האסון/רויטרס, רויטרס

נשיא מקסיקו, אנריקה פניה נייטו, פרסם בעקבות האסון הודעה בחשבון הטוויטר שלו, שבה כתב לאזרחיו כי הוא מביע צער עמוק על הנפגעים, וכי הוא בדרכו למקום. גלוריה גרסיה, עובדת "פמקס" שלא הייתה בבניין בזמן הפיצוץ, הגיע למקום כדי לאתר את בנה, ששהה במבנה אך לא יצר עמה קשר. "אני מתקשרת לטלפון שלו אבל הוא לא עונה לי, אף אחד לא יודע מה קורה. הם לא נותנים לי להיכנס. אני רוצה לראות את הבן שלי, לא משנה מה מצבו", אמרה האם המודאגת. לא מדובר באסון הראשון שקורה במתקני "פמקס". בספטמבר שעבר נהרגו 30 בני אדם הפיצוץ שאירע במתקן גז של החברה בצפון מקסיקו. בשנת 1984 נהרגו כ-300 בני אדם כתוצאה מפיצוץ שאירע בתחנת כוח הפועלת על גז, סמוך למקסיקו-סיטי. כשמנה שנים לאחר מכן נהרגו 200 בני אדם ונפצעו כ-1,500 בסדרת פיצוצים תת-קרקעיים שאירעה בעיר גוודלחארה. חקירת האסון העלתה כי "פמקס" הייתה אחראית באופן חלקי לפיצוץ.

עדכון ראשון: 6:17

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully