וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתב שנמצא בקורסק: אנחנו 23 אנשים פה שלא יכולים לצאת

26.10.2000 / 11:52

המכתב שנמצא בכיסו של אחד המלחים שטבעו, מעיד שלא מתו מיד עם טביעת הצוללת, זאת בניגוד להנחה המקובלת; עד כה חולצו ארבע גופות מתוך 118 חברי הצוות

מכתב שנמצא בכיסו של אחד המלחים שטבעו בצוללת הרוסית "קורסק" מעיד שלפחות 23 מחברי הצוות לא מתו מיד עם שקיעת הצוללת. סוכנות הידיעות הרוסית מדווחת כי המכתב נמצא במהלך חילוץ הגופות מהצוללת.

עד כה טענו גורמים רשמיים ברוסיה כי רוב חברי הצוות של הקורסק מתו תוך דקה או שתיים לאחר ההפיצוצים שאירעו בצוללת.

מפקד חיל הים הרוסי אמר כי המכתב נמצא בכיס הגופה של אחד מארבעת המלחים שחולצו מהצוללת עד כה. במכתב מספר החייל על הרגעים הקשים במהלך האסון: "השעה 13:15. כל אנשי הצוות מאזור שש עברו לאזור תשע. אנחנו 23 אנשים פה. החלטנו על כך משום שאף אחד מאתנו לא יכול לצאת מפה". עוד כותב החייל כי הוא מצוי בחשיכה מוחלטת מה שאולי מעיד על התפרצות חומרים רדיואקטיבים.

המכתב מחזק את הביקורת שהוטחה בנשיא פוטין על תפקודו בעת המשבר. פוטין סירב תחילה להעזר בסיוע אמריקאי בריטי ונורבגי, ופנה לעזרתם רק לאחר מספר ימים. ברוסיה מעריכים היום לאור המכתב כי אם הסיוע היה מגיע מיד, אולי היה ניתן להציל את הצוללים ששרדו את הפיצוץ.
הצוללת הגרעינית טבעה בים ברנטס סמוך לחופי רוסיה בחודש אוגוסט האחרון. באסון ניספו כל 118 מלחיה. הסיבות לטביעתה לא נודעו עדיין, אך גורמים רשמיים ברוסיה סבורים שהצוללת התנגשה בכלי שיט אחר.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully