וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: כנופיה סחטה באיומים תושבים בקריית מלאכי

רמי שני

31.1.2013 / 13:20

חמישה תושבי הדרום נעצרו בחשד לסחיטה שנמשכה כשנתיים של תושב קריית מלאכי ואמו הקשישה בסכום של 50 אלף שקלים. מתלונן נוסף סירב להעביר לחשודים כספים

משטרת קריית מלאכי עצרה באחרונה חמישה חשודים, בהם נער, בחשד שסחטו באיומים ובכוח שניים מתושבי העיר במהלך השנתיים האחרונות. החשודים - גבר בשנות ה-50 לחייו ובנו בשנות ה-20 לחייו, תושבי קריית מלאכי, ושלושה תושבי שדרות בשנות ה-50 לחייהם הכחישו בחקירה את המיוחס להם. בכוונת המשטרה להגיש מחר (שישי) כתב אישום נגד שלושה מהם, לבית המשפט המחוזי בבאר שבע באמצעות פרקליטות מחוז דרום. החשוד החמישי שנעצר רק אתמול הובא היום לבית המשפט להארכת מעצרו.

מחקירת המשטרה עולה, כי שלושה מהחשודים הגיעו לבית עסק בעיר קריית מלאכי ואיימו על בעליו באמצעות סכין. בעל המקום סירב לתת להם כסף והחל לרסס אותם בגז פלפל. בתגובה, ניקב אחד החשודים את צמיגי גלגליו.

מתלונות החשוד התברר לשוטרים שחקרו את האירוע כי לפניהם קצה קרחון לפרשייה מסועפת וארוכה. בעל העסק, תושב העיר קריית מלאכי, סיפר לשוטרים, כי החשודים ניסו לסחוט אותו במהלך שמונה החודשים האחרונים, אולם הוא לא שילם להם כסף מעולם. החשודים, כך לפי המתלונן, סברו גם כי הוא משתף פעולה עם המשטרה בתיק אחר. ניסיונות הסחיטה לוו, כך לדבריו, באיומים על חייו. עוד סיפר לחוקרים, כי הוא מכיר אדם נוסף, גם הוא תושב העיר, שנסחט לכאורה על ידם במהלך השנתיים האחרונות.

האם ובנה נאלצו לברוח מביתם

חוקרי המשטרה בפיקודו של רס"מ גיל טל הגיעו אל המתלונן הנוסף, שגולל בפני החוקרים את מסכת הסחיטה, האיומים והאלימות, אשר היו מנת חלקו במהלך השנתיים האחרונות. מדבריו עלה כי שילם לחשודים סכומי כסף שונים שהגיעו בסך הכל לסכום של כ-50 אלף שקלים. מסכת האיומים לוותה באלימות ואיומים לא רק כלפיו, אלא גם כלפי אמו המבוגרת. כתוצאה ממעשים אלו, כך סיפר, נאלצו הוא ואמו לברוח מביתם ולגור במקומות מסתור.

מפקד תחנת משטרת קריית מלאכי, סנ"צ מוטי שיף התייחס לחקירה וסיפר כי מהרגע שבו הם קיבלו מידע על האירועים, עלה חשד שמדובר במקרה חמור ביותר: "השקענו בו את מירב משאבי התחנה כדי להביא החשודים לדין. יש לראות בחומרה את העובדה כי גורמים עבריינים מטילים אימה ובכוח הזרוע סוחטים מאזרחים תמימים את כספם שהרוויחו ביושר וחיים על חשבונם. אנו קוראים לתושבי העיר שנפלו אף הם קורבנות לחבורה זו, שלא לחשוש ולפנות בהקדם לתחנת המשטרה. ניסיון העבר מלמד כי מי שנפל קורבן לאירוע סחיטה מתקשה לצאת לבדו מ'מעגל' זה שנכפה עליו בלא לערב את המשטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully