וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלג ירד בגוש עציון, הצפות כבישים בחדרה ונתניה

יהושע בריינר ושלומי גבאי

31.1.2013 / 13:08

הפתיתים הלבנים ירדו בכפר עציון ובבית אל, כשבאפרת ירד שלג מעורב בגשם. מספר רחובות נסגרו לתנועה באזור התעשייה פולג בנתניה בשל הצפות והורים נקראו לאסוף ילדיהם בחדרה

צילום: שלומי גבאי, דניאל בוק; עריכה: יאיר דניאל

מאז אתמול בערב יורד גשם לסירוגין ברוב אזורי הארץ והבוקר (חמישי) הגיע גם השלג, ולא רק לחרמון. השלג החל לרדת בגוש עציון, אולם הוא לא נערם על הקרקע. בכפר עציון ירד שלג ובאפרת ירד שלג מעורב בגשם. כמו כן, תושבים באזור דיווחו על שלג שירד הלילה באזור בית אל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצפות בנתניה/מערכת וואלה!, צילום מסך
משתעשעים בשלג מחוץ לאתר החרמון הסגור, ינואר 2013. דרור עינב
משחקים בחרמון הלבן/דרור עינב

הבוקר נסגרו מספר רחובות לתנועה באזור התעשייה פולג בנתניה בשל הצפות. מספר כלי רכב נתקעו ונזקקו לסיוע, אך לא היו נפגעים.

בנוסף, עקב הגשמים העזים הוצף הבוקר רחוב חטיבת הנחל המוביל לשכונת בית אליעזר בחדרה. המשטרה חסמה את הרחוב לשני הכיוונים ומבצעת הכוונה וגם כוחות הכיבוי במקום. במקביל, הורים נקראו על ידי העירייה לאסוף את ילדיהם מבתי ספר יסודיים בשכונה. זאת, מהחשש כי לא תתאפשר גישה לבתי הספר עקב הגשמים. בסערה שאירעה בתחילת החודש כ-150 ילדים חולצו משלושה בתי ספר בשכונה, בשל ההצפות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מספר כלי רכב נתקעו ונזקקו לסיוע בנתניה, אך לא היו נפגעים. נתניה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

באזור התעשייה בעיר נסגרו מספר רחובות וקיים חשש כי אם הגשמים יימשכו, יוצפו בתי העסק במקום. במקביל, קיים חשש שנחל חדרה יעלה על גדותיו. בגלל תקלה במתקן של חברת החשמל באזור חדרה ישנן הפסקות חשמל יזומות של כ-20 דקות לסירוגין בעיר חדרה. רחוב דוד שמעוני נסגר עקב בור ענקי שנפער בכביש. כמו כן נסגרו חטיבת הנח"ל, חטיבת גולני, יצחק בן צבי ודרך אליכין סמוך לבית העלמין.

כ-20 סנטימטרים של שלג ירדו הלילה באזור הרכבל התחתון של אתר החרמון וסופת שלגים משתוללת ב"עיניים של המדינה". גובה השלג בחלק התחתון עומד על 40 סנטימטרים. מאתר החרמון נמסר כי עדיין לא ידוע כמה שלג הצטבר ברכבל העליון שכן רק הבוקר החלו לפלס את הדרכים לפסגה. עוד נמסר כי בשל השלג הכבד, האתר יהיה סגור היום לכניסת מבקרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלג בכפר עציון, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

המגמה החורפית צפויה להימשך מהיום לפחות עד מחר, כשגשם לפרקים, מלווה בסופות רעמים יחידות ורוחות חזקות, יירד ברוב אזורי הארץ, כשבשעות הערב הוא צפוי להיחלש. השירות המטאורולוגי מזהיר מפני חשש לשיטפונות במזרח הארץ ובדרומה. כמו כן, הטמפרטורות צפויות לצנוח וייעשה קר מהרגיל.

מחר, כאמור, יוסיף הגשם לרדת לפרקים ברוב אזורי הארץ ולהיחלש, שוב, בשעות הערב. ביום שבת עדיין יתכן טפטוף עד גשם מקומי קל בעיקר בצפון הארץ, אך ברוב אזורי הארץ יהיה מעונן חלקית עם עלייה של הטמפרטורות. ביום ראשון צפוי להיות נאה.

הגשמים וניקוז הנחלים ממשיכים להעלות את מפלס הכנרת שעלה אתמול בעוד סנטימטר וחצי ועמד על רום של מינוס 210.75 סנטימטרים. נתוני חברת "מטאו-לוג'יק", שפיתחה טכנולוגיה המאפשרת לחזות את כמויות הגשם באמצעות שימוש בנתונים היסטוריים והפעלת אלגוריתם ייחודי, מציגים כמויות נאות למדי של משקעים הצפויים להצטרף לאלה שירדו עד כה. בצפון הארץ צפויים לרדת בין 75-40 מילימטרים של גשם. במרכז התחזית מעודדת אף יותר, שם מעריכים כי יימדדו עד 95 מילימטרים של גשם בחלק מהמקומות – וכך גם בירושלים. גם בדרום מצפים לעשרות מילימטרים של גשם, כשהכמויות הרבות ביותר באזור יירדו ככל הנראה בסביבת הערים אשדוד ואשקלון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קיבוץ כפר עציון, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

הטמפרטורות החזויות להיום: בצפת ינועו הטמפרטורות בין 5 בצהריים ל-3 במהלך הלילה, בטבריה בין 13 מעלות ביום ל-11 בלילה, בחיפה 12 מעלות ביום עד 10 מעלות בלילה, בתל אביב 14 מעלות ביום עד 12 מעלות בלילה, בירושלים 7 מעלות ביום עד 5 בלילה, בבאר שבע 13 מעלות ביום עד 8 בלילה ובאילת הטמפרטורות יגיעו ל-17 מעלות בצהריים וירדו עד ל-12 מעלות בלילה.

וואלה! מזג אוויר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גוש עציון/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השלג החל להיערם. קיבוץ כפר עציון, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתניה/מערכת וואלה!, צילום מסך
משתעשעים בשלג מחוץ לאתר החרמון הסגור, ינואר 2013. דרור עינב
החרמון, היום/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully