וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופט ביטל פסילת רישיון של בדואי בשל הערה גזענית

רמי שני

30.1.2013 / 23:10

עובדת בכירה ברשות הרישוי טענה בדיון בפסילת רישיון של צעיר בדואי שצבר 152 עבירות תנועה כי "זה מגזר בעייתי, השופטים מתחשבים בהם". השופט: "מקווה שהדברים יצאו מהקשרם"

בית משפט השלום בבאר שבע פסל השבוע החלטה של רשות הרישוי לפסול רישיון נהיגה של צעיר, תושב הפזורה הבדואית, בגלל הערה גזענית שהשמיעה בכירה במשרד הרישוי במהלך דיון בעניין. השופט אלון אופיר ציין בהחלטתו כי הוא מתבייש בכך שמוצאו של הנהג השתרבב לדיון. "התביישתי לקרוא כי סוגיית שייכותו של המשיב למגזר כזה או אחר הפכה לחלק מהדיון, שבו נציגים רשמיים של המדינה צריכים להחליט בשאלה הקשורה בשלילת רישיון נהיגתו של המשיב", כתב השופט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנהג צבר 152 עבירות תנועה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כשנה וחצי ערך צוות מטעם רשות הרישוי שימוע לנהג, עבדאללה אל-סאנע, כיוון שהוא צבר הרשעות רבות בגין עבירות תנועה. בדיון, שהתנהל בראשות סמנכ"ל לענייני תנועה ברשות, עוזי יצחקי, השתתפו מנהל משרד הרישוי בדרום, חנניה אפנג'ר, מנהלת תחום נהיגה במשרד הרישוי, חנה בלום והעוזרת של יצחקי, שוש כהן. לאחר שאל-סאנע ביקש מחברי הצוות להימנע משלילת רישיונו למשך חמש שנים, הם קיימו דיון שבמהלכו אמרה בלום, כמצוטט בדיון בבית המשפט, כי "הנהג מבקש להתחשב בו, כבר שנה שאין לו רישיון נהיגה. הוא הוציא רישיון רק ב-2006 וכבר יש לו 152 נקודות. זהו מגזר בעייתי, השופטים מעודדים ומתחשבים בהם ונותנים להם הזדמנויות לחזור למוטב".

משרד התחבורה: "נבחן את התבטאות הבכירה"

עורך הדין של הנהג חקר במהלך המשפט את בלום וניסה להבין ממנה למה התכוונה בדבריה. בלום טענה כי דבריה, שנאמרו לאחר שאל-סאנע יצא מהחדר, לא היו אמורים להירשם בפרוטוקול הדיון. השופט ביקש הסבר לאמירה ובלום השיבה כי "אני אומרת שנרשמו כאן דברים שנאמרו ולא היו אמורים להירשם. יכול להיות שנאמרו דברים נוספים אבל לא הייתה להם חשיבות שהצדיקה את רישומם. מה שנרשם לדעתי הוצא מהקשרו". הסנגור ניסה להבין כיצד המגזר אליו משתייך הנהג קשור לדיון, ובלום אמרה כי היא לא רואה בכך שיקול זר. הבכירה ממשרד הרישוי נשאלה האם הייתה מעלה את עניין המוצא גם במקרה של נהג ממגזר אחר, והיא הסבירה כי "יכול להיות, אני לא בטוחה שהיה עולה לי באותו רגע להגיד גם על נהגים רוסים. הכל תלוי בנסיבות".

"הרעיון הבסיסי, אותו רשות הרישוי של מדינת ישראל כשלה מלהבין, הוא כי כל אדם החי כדין במדינת ישראל שווה לחלוטין לאדם אחר הבא בפני רשות מרשויות המדינה, וזאת ללא כל הבדל דת, גזע או מין", כתב השופט אופיר בהחלטתו לבטל את החלטת הרשות. "מיצובו של אדם בתוך מגזר כזה או אחר ומתן משקל, ולו ברמז, לאותו מגזר אליו שייך אותו אדם כדי לקבל החלטה מנהלית בעניינו – נוגדת את עקרונות הבסיס עליה הוקמה מדינה זו", הוסיף השופט וביקר את התנהלותה של בלום. "אני מבקש לקוות לטובת המדינה כי הדברים שנרשמו בפרוטוקול הדיון אכן הוצאו מהקשרם, אך על פניו ומהדברים המתוארים לעיל ספק רב בעיניי אם זה אכן היה המצב. על פניו עולה כי החלטתו של מר יצחקי ניתנה לאחר הדברים שהשמיעה באוזני חברי הוועדה הגברת בלום", כתב. השופט ציין כי רשות הרישוי רשאית לדון בשנית בפסילת רישיונו של אל-סאנע, אולם בהרכב אחר. ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "משרד התחבורה יבחן את התבטאותה של חנה בלום ויסיק את המסקנות הנדרשות. המשרד בודק את האפשרות לזמן את עבדאללה אל-סאנע לשימוע חדש בעניין פסילת הרישיון".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully