וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: אנו פועלים עם ארה"ב לחידוש השיחות

18.1.2000 / 9:25

סבב המו"מ השלישי נדחה עקב דרישת סוריה להתחייבות ישראלית מראש לקווי ה-4 ביוני

סבב השיחות השלישי בין סוריה לישראל נדחה בשלב זה עד להודעה חדשה, עקב דרישת הסורים להתחייבות ישראלית מראש לנסיגה לקווי ה-4 ביוני. ראש הממשלה אהוד ברק כלל לא ייצא לארה"ב.
ביום ראשון עוד הודיעה סוריה על כוונתה לבצע "הערכה מחדש" של המו"מ, אך אתמול הודיעה על דרישתה. מקורות בדמשק מאשימים את ישראל בדחיית מועד סבב השיחות הבא וטוענים כי ישראל פגעה במהות תהליך השלום כשהדליפה את המסמך במטרה לגרום נזק לעמדת סוריה במו"מ.
בשיחת טלפון בין נשיא סוריה חאפז אסד לנשיא ארה"ב ביל קלינטון, התלונן אסד כי הובטח לו כי ישראל תסכים לקו ה-4 ביוני עוד בטרם חודשו השיחות. הוא טען גם כי בעוד סוריה ביצעה ויתורים בנושא הנורמליזציה, טרם החל כלל דיון הגבולות במו"מ.
עם זאת, הדיווחים האחרונים מסוריה מצביעים על הקלה במשבר. דמשק מסרה כי היא פועלת עם ארה"ב לקביעת מועד חדש לשיחות, ויתכן שסוריה קיבלה התחייבות אמריקאית כי סוגיית הגבולות תהיה הראשונה שתידון בשיחות הבאות.
בכירים במחלקת המדינה האמריקאית הביעו חשש כי משבר ארוך בשיחות עלול להביא ל"פיצוץ" בדרום לבנון, שיגרום לקריסת תהליך השלום כולו.
מלשכת ברק נמסר כי "ראש הממשלה לא מתכוון בשום מקרה לתת לסורים התחייבות כלשהי לגבי הגבולות". ברק עצמו אמר: "אם הסורים רוצים זמן, שייקחו אותו".
מקור ערבי בכיר, המעורה בשיחות בין ישראל לסוריה, מסר כי המו"מ יתחדש תוך ימים. "השלום בוא יבוא", אמר המקור. "עם זאת, סוריה לא יכולה להתפשר על שום סעיף מאלה שדרשה במסמך שנוסח בשפרדסטאון".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully