וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורבן שני בשבועיים: בת 28 מתה משפעת החזירים

רמי שני

29.1.2013 / 8:47

לבית החולים סורוקה הגיעה הצעירה במצב של קריסת מערכות, ולאחר מותה התברר כי מדובר במקרה נוסף של הסתבכות המחלה - כשבועיים לאחר שפעוט בן 3 מת מאותה השפעת

בת 28 מהפזורה הבדואית הובהלה ביום ראשון לבית החולים סורוקה בבאר שבע, כשהיא סובלת מקריסת מערכת, ומתה אמש (שני) בבית החולים. בבדיקה שלאחר המוות התגלה כי נדבקה בשפעת החזירים.

מדובר במקרה מוות נוסף משפעת החזירים - השני בתוך שבועיים. אז הובהל פעוט בן שלוש לבית החולים שניידר בפתח תקווה, כשהוא ללא רוח חיים. כאשר הוריו הבחינו במצבו, הם הזעיקו צוות של מגן דוד אדום. הפרמדיקים שהגיעו לבית החלו בפעולות החייאה תוך כדי פינויו לשניידר, שם נקבע מותו. לאחר מכן, הועבר הילד לאבו כביר כדי לעבור נתיחה שלאחר המוות. בבדיקה התגלה כי אין חשד לפלילים וכי הילד ככל הנראה מת מדלקת ריאות שהתפתחה כתוצאה מהשפעת.

הנגיף חוזר - כותרות אחרונות
מומחה: "עד פברואר נראה עוד הידבקויות בשפעת החזירים"
פעוט בן שלוש מת משפעת החזירים
משפחת הפעוט: "גילינו שמת משפעת החזירים מהתקשורת"

שפעת החזירים. AP
הצעירה הגיעה במצב של קריסת מערכות ומתה בבית החולים/AP

מדו"ח ניטור תחלואה דמוית שפעת בישראל לשבוע שהסתיים ב-12 בינואר, עולה כי נמשכת העלייה בפעילות השפעת העונתית. ב-23 דגימות מתוך 65 שנאספו במרפאות ברחבי הארץ נמצא נגיף שפעת מסוג A – ובהן שמונה שנמצאו חיוביות לנגיף מתת-זן H1N1 – שפעת החזירים. בתוך כך, ביום שני האחרון אובחנה אישה שאושפזה בבית החולים אסף הרופא כחולה בשפעת חזירים. האישה הגיעה לבית החולים לפני מספר ימים ומצבה יציב. לפני כשבוע אובחנה חולה אחרת בבית החולים בשפעת החזירים ומצבה קשה.

השפעת פוגעת גם בשכנים הפלסטינים: משרד הבריאות הפלסטיני הודיע כי החודש מתו ארבעה בני אדם מסיבוך המחלה בגדה המערבית וכי עשרות בני אדם נוספים אושפזו בבתי החולים בצפון הגדה מתחילת החורף. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי נערה בת 15 מתה ו-17 בני אדם נוספים אושפזו בג'נין מחשש לנשיאת הנגיף הקטלני. לפני כשבועיים הודיעה הרשות כי מתו שלושה בני אדם, בהם אישה הרה ושני גברים, ו-40 אחרים אושפזו מאותה סיבה מאז תחילת החורף. דובר משרד הבריאות הפלסטיני, טריף עשור, אמר כי מרבית החולים שאושפזו שוחררו לבתיהם.

כך תימנעו מסיבוכים של השפעת

פרופסור רן בליצר, מנהל מחלקת תכנון, מדיניות ובריאות בקופת חולים כללית ויועץ משרד הבריאות לענייני השפעת, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי הדרך הטובה ביותר להישמר מהידבקות היא להקפיד על היגיינה אישית ורחיצת ידיים. בנוסף, יש להימנע מלשלוח ילד חולה לגן ולבית ספר ולא להגיע לעבודה עם תסמיני השפעת.

"התחלואה היא תחלואה עונתית, כמו בכל חורף", מציין פרופ' בליצר. "שפעת החזירים הוא זן שמאז שנת 2010 מגיע מדי חורף והוא חלק שגור בתחלואת השפעת העונתית. גם בחורף הזה, רבע ממקרי התחלואה נגרמים מזן זה של שפעת החזירים ורובם הגדול מסתיימים ללא סיבוכים מיותרים". לדבריו, יש לקחת בחשבון כי מקרי הידבקות בשפעת החזירים יימשכו גם בחודש פברואר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שפעת החזירים. AP
מומלץ להתחסן נגד השפעת/AP

באשר להימנעות מהידבקות, פרופ' בליצר ממליץ להתחסן נגד השפעת, שכן החיסון מגן מפני זנים שונים של הווירוס, ביניהם גם שפעת החזירים. "זה יעיל ובטוח", הוא מדגיש. לדברי פרופ' בליצר, ישנן קבוצות שנמצאות בסיכון מול זן שפעת החזירים, כלומר, סיכויי הנמנים עליהן להידבק במחלה גבוה יותר, והם חשופים יותר לסיבוכיה. בין הנמצאים בקבוצות הסיכון: קשישים, תינוקות, נשים הרות וחולים במחלות כרוניות. פרופ' בליצר ציין כי הילד בן השלוש שמת משפעת החזירים נמנה על קבוצות הסיכון.

"אם יש אדם הנמנה עם קבוצות הסיכון, שמפתח מחלה קשה מהרגיל עם סימנים חריגים בחומרתם או במשך שלהם – יש לגשת לרופא", אומר פרופ' בליצר. "מי שסובל מתסמיני שפעת רגילים יפעיל את שיקול דעתו האם לגשת לקבלת טיפול רפואי, אך אין בכך הכרח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully