וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: דולפין נאבק על חייו בתעלת ביוב בניו יורק

26.1.2013 / 3:51

היונק נלכד בתעלה המזוהמת ברובע ברוקלין וניסה לקפץ מעלה ומטה כדי לשאוף אוויר. מומחים ימיים שהגיעו למקום נאלצו להמתין לגאות ולקוות כי הוא ימצא דרכו לים – אך הוא מת

לא במקומו הטבעי: תושבי רובע ברוקלין שבניו יורק היו עדים אתמול (שישי) למחזה מוזר במיוחד. הם בוודאי נתקלו בעבר בדולפין, אבל לא בכזה ששוחה בתעלת ביוב בשכונה שבה הם גרים. היונק הימי, כך מסתבר, נלכד בתעלה העוברת במרכז השכונה והמתחברת לנמל של ניו יורק. הוא נראה בתצלומי אוויר כשהוא מקפץ מעלה ומטה במים השחורים מזיהום כדי לשאוף אוויר.

הסוכנות האמריקאית להגנת הסביבה מסרה כי לצדי התעלה פועלים תחנות דלק, מפעלים לעיבוד עורות ומתקנים כימיים והגדירה אותה "אחד ממקורות המים המזוהמים ביותר במדינה". אם לא די בכך, ה"ניו יורק דיילי" דיווח כי עדי ראייה שחלפו במקום הבחינו בדימום מסנפירו של הדולפין.

דולפין נלכד בתעלת ביוב בברוקלין ניו יורק, ינואר 2013. רויטרס
"יכולנו רק להמתין לגאות". הדולפין לכוד בתעלה/רויטרס

משטרת ניו יורק ומומחים ליונקים ימיים הגיעו למקום כדי לסייע לחיה הימית. הם המתינו לזמן הגאות במטרה לבדוק אם היא תצליח לשחרר עצמה מהתעלה באופן עצמאי. הביולוג הבכיר רוברט דיג'יובאני לא הביע אופטימיות באשר לחילוץ הדולפין. "לצערנו, כל מה שביכולתנו לעשות הוא להמתין לגאות", אמר. "מסוכן יהיה להכניס אנשים לתוך המים המזוהמים". הוא ציין כי מעת לעת מגיעים דולפינים לתעלה, אך הם נוהגים לעשות זאת בקבוצות ולא ביחידים. לאחר כמה שעות מת הדולפין, לאחר שלא הצליח למצוא את דרכו אל מי האוקיינוס. לא הרחק משם מת ב-2007 בנסיבות דומות לווייתן קטן.

דוליפן נלכד בתעלת ביוב בברוקלין ניו יורק, ינואר 2013. רויטרס
אנשים שעברו במקום הבחינו בדימום מהסנפיר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully