וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת על מופז בקדימה: "שני מנדטים זה ניצחון?"

24.1.2013 / 19:27

גורמים במפלגה תקפו את אופי הקמפיין - "תרחמו עלי ותכניסו אותי לכנסת" - והתוצאות שהביא. רוב חברי הכנסת פרשו, אך מופז עצמו נותר בטוח: "הזדמנות ליישם את דגלי המרכז"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן-דוד

במטה מפלגת קדימה בפתח תקווה התייחס הערב (חמישי) יושב הראש שאול מופז לתוצאות הבחירות ושיבח את הפעילים, אולם גורמים במפלגה ביקרו אותו בחריפות. "השאלה אם זה הזמן לשמוח שקדימה שרדה על חודם של כמה קולות? האם המצב היה כה גרוע עד ששני מנדטים הם בבחינת ניצחון?", תהו גורמים במפלגה.

במקביל, רוב חברי הכנסת בסיעה הודיע על פרישה, ואותתו על מפח הנפש והאווירה במטה. "גם שני המנדטים שהשגנו היו בקמפיין שביקש: 'אל תדרכו עליי, בבקשה, תעשו לי טובה, תרחמו עליי ותכניסו אותי לכנסת'", הלינו הגורמים על תשדירי התעמולה של המפלגה. לדבריהם, זהו עניין של זמן עד אשר מספר 2 של מופז, ישראל חסון, ינסה להמליך לראש המפלגה את עצמו, או את ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, שצפוי לחפש מפלגה שתהווה פלטפורמה לחזרתו לפוליטיקה.

בחירות 2013 - כותרות אחרונות:
התוצאות הסופיות: כ-270 אלף קולות "הלכו לפח"
נתניהו ולפיד נועדו: "אווירה טובה מאוד"
יומיים אחרי ש"ס: בנט קיבל טלפון מנתניהו

יור קדימה שאול מופז נושא דברים לראשונה לאחר הבחירות, ינואר 2013. נמרוד סונדרס
"נתניהו צריך לנוע יותר למרכז". מופז/נמרוד סונדרס

בנאומו רמז מופז כי בכוונתו להיכנס לקואליציה שתכלול את מפלגות המרכז. "נתניהו צריך לנוע יותר למרכז, ולאמץ את הדגלים שמניף המרכז הישראלי השפוי. המציאות הפוליטית השתנתה, המרכז הישראלי התחזק ומפלגת השלטון נחלשה. כמייצגים את המרכז הישראלי, אנחנו בעד שוויון בנטל, שינוי שיטת הממשל, חתירה לתהליך מדיני ותקציב ומציאות חברתית טובה יותר למעמד הביניים בישראל", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"ראש הממשלה התקשר אליי בצהריים", סיפר מופז, "הוא אמר שהוועדה למשא ומתן קואליציוני תתחיל לפעול בשבוע הבא. אמרתי לו שזו הזדמנות בלתי חוזרת ליישם את הדגלים של המרכז. הייתה הזדמנות כזו בעבר, שבה אנחנו היינו השחקנים המרכזיים והיא לא מוצתה. עכשיו יש הזדמנות נוספת בזכות התוצאה הטובה שהשיגה יש עתיד". לדברי מופז, "זו הזדמנות בלתי חוזרת וחייבים לעשות כל מאמץ כדי לשנות את סדר יומה של מדינת ישראל".

"אזרחי ישראל באו לקלפיות בבחירות האלה ואמרו: 'אנחנו רוצים סדר אזרחי חדש', וגם אם הדרך קשה - אנחנו חייבים לדבוק בה, לעמוד על העקרונות שלנו ולעשות מאמץ כדי שהם אכן יתקיימו", אמר.

מופז פתח את דבריו בשבחים לפעילי המפלגה, ואמר כי "על אף הטלטלות והמכשולים, לא אמרתם נואש וגיליתם נחישות. עשינו את זה ביחד, עמדנו בפרץ והצלחנו להביא תוצאה, שניתן היה להשיג טובה ממנה - וברור שגם ציפינו לטובה יותר - אבל אנחנו מקבלים את ההכרעה ונעשה את הטוב ביותר עבור מדינת ישראל. אין הרבה מפלגות שהיו עומדות במה שאנחנו עברנו ומצליחות להביא את התוצאה הזאת, על אף כל הקשיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully