וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוצאות הסופיות: כ-270 אלף קולות "הלכו לפח"

גלעד גרוסמן ויהושע בריינר

24.1.2013 / 20:09

בבחירות 2013 הוכפל ויותר מספר המצביעים לרשימות שלא עברו את אחוז החסימה לעומת הבחירות הקודמות. מנדט אחד שווה כ-29 אלף קולות ואחוז החסימה עמד על 75,864 קולות

בחירות 2013 - התוצאות הסופיות: החיילים הוסיפו מנדט לבית היהודי וגרעו מנדט מרע"מ-תע"ל, כך עולה הערב (חמישי) מספירת קולות הבוחרים שהצביעו במעטפות כפולות. המשמעות: גוש הימין-חרדים עלה מ-60 ל-61 מנדטים, ואילו כוחו של גוש השמאל-מרכז ירד מ-60 ל-59.

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

זו חלוקת המנדטים לאחר ספירת כלל הקולות: הליכוד ביתנו - 31 מנדטים, יש עתיד - 19, מפלגת העבודה - 15, הבית היהודי - 12, ש"ס - 11, יהדות התורה - 7, התנועה - 6, מרצ - 6, חד"ש - 4, רע"ם-תע"ל - 3, בל"ד - 3 וקדימה - 2.

המעטפות הכפולות שנספרו כללו את קולות החיילים, הדיפלומטים, האסירים, הימאים והבוחרים שהצביעו בבתי החולים. הקולות נוספו ל-3,579,115 הקולות הכשרים שנספרו כבר אתמול. בשונה מהספירה הממוחשבת הרגילה, המעטפות הכפולות נספרו באופן ידני, ובספירה השתתף גם יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין.

12 מפלגות עברו את אחוז החסימה שעמד בבחירות הללו על 75,864 אלף קולות, בהן קדימה כאמור, שקיבלה 2.1% מהקולות. משקלול המצביעים, יחד עם המטעפות הכפולות, עולה כי ערך כל מנדט היה 29,364 קולות. בסך הכל השתתפו בבחירות 3,834,136 מצביעים, המהווים 67.79% מבעלי זכות ההצבעה שהיו 5,656,705. המפלגות שעברו את אחוז החסימה קיבלו ביחד 3,523,702 קולות - כ-150 אלף יותר מאשר בבחירות 2009. כ-41 אלף קולות נפסלו על ידי ועדת הבחירות, והדבר מהווה ירידה לעומת המערכת הקודמת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנתון המדהים ביותר בבחירות לכנסת ה-19 הוא ש-269,519 קולות ניתנו למפלגות אשר לא עברו את אחוז החסימה - כמות שוות ערך לכתשעה מנדטים. לשם השוואה, בבחירות 2009 "רק" 103,904 קולות הלכו למפלגות שלא עברו אז את אחוז החסימה שעמד על 67,470 קולות. למרות העידוד המסיבי לצאת להצביע, בזאת גם באמצעות קמפיין של ועדת הבחירות, העלייה בשיעור ההצבעה היה של 2.5% (בבחירות לכנסת ה-18 היה שיעור ההשתתפות 65.2%). יצוין כי בקרב ערביי ישראל נרשמה עלייה של כ-3%.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ספירת הקולות האחרונים בוועדת הבחירות המרכזית בכנסת, ינואר 2013. טלי מאייר
ספירה ידנית של כל קול. ועדת הבחירות, היום/טלי מאייר

המרוויחה הגדולה מקולות החיילים היא שולי מועלם, מספר 12 ברשימת הבית היהודי. מועלם, שתיכנס בזכותם לכנסת, אמרה לוואלה! חדשות: "אני שמחה שהחיילים היו אלה שהכניסו אותי לכנסת, זו נקודה נוספת בחיבור המיוחד והעמוק שיש לי עם צה"ל".

מועלם, שהתנדנדה בין קדנציה בכנסת לחייה השגרתיים, התרגשה מאוד עם היוודע התוצאות ואמרה: "יש בי שמחה גדולה והרבה תפילות שאעשה את עבודתי בכנסת בצורה הטובה ביותר. אני נכנסת עם הרבה ענווה ומתפללת שאאסוף את כל הכוחות שיש בי ואביא אותם למקומות הלאומיים למען עם ישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

זו שבפנים וזה שבחוץ

כניסתה של מועלם דוחקת מהכנסת את ח"כ טאלב א-סנע (רע"מ-תע"ל), אך מועלם נמנעה מלהתייחס לעובדה כי מפלגתה מכניסה מועמד לכנסת על חשבון מועמד ערבי. "במדינת ישראל חיים יהודים וגם אנשים אחרים", אמרה. "ייתכן שבחלק מהדברים אנחנו מסכימים, אבל אני רוצה לחשוב שהמטרה של כולם היא שמדינת ישראל הייתה ותמשיך להיות מדינת העם היהודי קודם כל. אסור לטעות בכך. יש לי קשרים מצוינים בעדה הדרוזית והבדואית, ונשמח שכל אחד בחברה ירצה לקדם את המדינה".

"הרשימה קיבלה הישג נאה, למרות העלייה באחוז המצביעים", אמר הבוקר א-סנע, שצפוי לסיים בקרוב כהונה בת 21 שנים במשכן. "אני הייתי החמישי. אני לא יודע אם הנגב הפסיד. העליתי בכל התקופה הזאת לסדר היום הציבורי הרבה מאוד נושאים הקשורים לנגב, ויש מי שימשיך את דרכי: חבר הכנסת טאלב אבו ערער". בהתייחס לעתידו המקצועי אמר א-סנע כי פנו אליו גורמים רבים כדי שימשיך לפעול בתחום הציבורי, וכי באפשרותו לעבוד כעורך דין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully