וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: 103 שנות מאסר לחרדי שהתעלל מינית בילדה

רויטרס

23.1.2013 / 15:24

נחמיה ווברמן, חסיד סאטמר, הורשע בתקיפה ממושכת של ילדה שנשלחה לייעוץ במשרדו בברוקלין. חברי הקהילה המסוגרת איימו ולחצו עליה שלא להעיד, אך השופט שיבח את אומץ לבה

חסיד סאטמר מניו יורק נידון ל-103 שנות מאסר, בגין הרשעתו בהתעללות מינית בילדה בקהילה חרדית סגורה בברוקלין. נחמיה ווברמן, בן 54, הופיע אמש (שלישי) בפני בית המשפט העליון של ניו יורק להקראת גזר הדין, אחרי שהורשע בחודש שעבר בהתעללות, בתקיפה מינית ובסיכון חיי ילד. המשפט התרכז במעשים שהתבצעו לאורך שלוש שנים, החל מ-2007, כשהוריה של הקורבן שכרו את ווברמן, תרפיסט לא-מורשה בקהילת סאטמר, כדי לייעץ לבתם בת ה-12. לדברי התביעה, במהלך השנים שלאחר מכן, ווברמן התעלל מינית בילדה, בעיקר במשרדו בשכונת וויליאמסבורג.

נחמיה ווברמן, חרדי שהורשע בהתעללות מינית. בית המשפט בברוקלין, 2012. AP
ווברמן במהלך המשפט. שמר על שתיקה מול המתלוננת/AP

ווברמן שמר על שתיקה ולא הגיב לטענות שהטיחה בו התביעה במהלך השמיעה. הקורבן, כיום בת 18, העידה בדמעות וביקשה מהשופטים לגזור עליו את העונש המרבי הקבוע בחוק - 117 שנות מאסר. היא סיפרה כי במשך שנים הביטה במראה ו"ראתה ילדה שלא רוצה לחיות תחת עורה-שלה". השופט, ג'ון אינגרם, שיבח את המתלוננת על אומץ לבה, ואמר בדיון כי "צריך לשלוח מסר לכל קורבנות התקיפה המינית, לפיו המערכת שומעת את זעקתם - והצדק נעשה".

נחמיה ווברמן, חרדי שהורשע בהתעללות מינית. בית המשפט בברוקלין, 2012. AP
בעלה של הקורבן, הרשי דויטש. הודה לרבנים שתמכו ברעייתו בזמן המשפט/AP

"החלטתה להתלוננן התקבלה בלב כבד, אבל בתמיכתם של רבים בקהילה ובמיוחד בתמיכת רבנים רבים", אמר בבית המשפט בעלה של המתלוננת, הרשי דויטש. "אלו הם רבנים שהקהילה מביטה בהם כמקור לתמיכה".

ברקע ההאשמות כי התלונה לא נסגרה "בתוך הקהילה", חברים רבים בחסידות סאטמר בברוקלין תמכו בווברמן, ואף גייסו עבורו כספים לממן עבורו הגנה משפטית. עדים רבים במשפט סיפרו כי הוטרדו, וארבעה גברים אף הואשמו בנפרד כי תיעדו את הקורבן בבית המשפט והעלו את תמונתה החסויה לטוויטר. "אנחנו עדיין מקבלים איומים", סיפר הבעל, "אבל הגענו לכאן כדי להגן על העתיד שלנו ועל העתיד של הילדים שלנו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully