וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצ: "זהו ערב היסטורי לשמאל בישראל, כמו ב-1992"

23.1.2013 / 0:22

במפלגה, אשר לפי המדגמים מכפילה את כוחה, מרוצים מההישג ומכנים אותו "הוכחה שהציבור רוצה אידיאולוגיה ברורה". גלאון: "לחבריי בגוש השמאל-מרכז - לא לתת לנתניהו חבל הצלה"

צילום: שלומי גבאי, איתי לוי, קובי אליהו, מאל בנאוליאל, ניב אהרונסון, מור שאולי, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

"התחלנו את מערכת הבחירות כשהמילים שמאל ושלום היו מילות גנאי, וכשהדמוקרטיה מותקפת על ידי לאומנים וגזענים. אבל היום, בזכות המוני אזרחיות ואזרחים השמאל חזר", כך אמרה אמש (שלישי) ראשת מרצ, לאחר פרסום תוצאות המדגמים לפיהם הכפילה המפלגה את כוחה. "אני מבטיחה לכם שבכנסת הבאה ניאבק למען הדמוקרטיה, ניאבק בגזענות, ניאבק בלאומנות".

בעקבות תוצאות המדגמים המעודדות, אשר העריכו למרצ 6-7 מנדטים והציגו הפרש קטן מהצפוי בין שתי המחנות, קראה גלאון לעמיתיה בגוש השמאל-מרכז ש"לא לתת לביבי חבל הצלה ולהקים איתנו גוש חוסם לביבי ולימין הקיצוני. אני קוראת ללפיד, ליחימוביץ' וללבני - בואו איתנו לשמור על הדמוקרטיה, בואו איתנו להחזיר את ישראל לשפיות".

יור מרצ זהבה גלאון  תוצאות המדגם יום הבחירות ינואר 2013. בן קלמר
" ניאבק למען הדמוקרטיה, ניאבק בגזענות, ניאבק בלאומנות". גלאון בכינוס המפלגה בצוותא/בן קלמר

בראיון לוואלה! חדשות הביעה גלאון שמחה רבה על הצלחת ניהול מערכת הבחירות מבחינת המפלגה. "היה לנו קמפיין אדיר, בלי משאבים כמעט. תמיד אני רוצה יותר, אבל זה הישג אדיר". גלאון הזכירה כי התוצאה הינה "כמו 12 המנדטים ב-1992", והדגישה כי "הסוציולוגיה של החברה הישראלית השתנתה".

היום, 09:00: משדר מיוחד באולפן וואלה! לסיכום הבחירות

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מטה מרצ  תוצאות המדגם יום הבחירות ינואר 2013. בן קלמר
"הסנונית הראשונה לאלטרנטיבה שמאלנית אמיתית". רשימת מרצ, אמש/בן קלמר

גם חבר הכנסת ניצן הורוביץ התייחס לתוצאות המדגמים: "מבחינתנו זה ערב היסטורי. אחרי יותר מעשור של ירידה עקבית של השמאל, בערב אחד השתנתה המגמה באופן חד כתוצאה מהמחאה החברתית ונהירה של צעירים וצעירות אלינו. מרצ יותר מהכפילה את כוחה. זו הוכחה שהציבור רוצה אידיאולוגיה ברורה ודרך ברורה ובעיקר לא רוצה לראות את ביבי ראש ממשלה. לדעתנו יש סיכוי טוב לגוש חוסם רציני לביבי ולכן אנחנו קוראים לכל מי שנמצא שמאלה מהליכוד שלא יזחל לנתניהו".

חבר הכנסת אילן גילאון אמר כי "הציבור בחר היום בערכים ואידיאולוגיה. יש שמאל גדול בכנסת הבאה. זוהי הסנונית הראשונה לאלטרנטיבה שמאלנית אמיתית שוחרת שלום וצדק חברתי".

מטה מרצ  תוצאות המדגם יום הבחירות ינואר 2013. בן קלמר
מטה מרצ תוצאות המדגם יום הבחירות ינואר 2013/בן קלמר
מרצ, תוצאות המדגם יום הבחירות ינואר 2013. בן קלמר
מרצ, תוצאות המדגם יום הבחירות ינואר 2013/בן קלמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully