וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בש"ס נושמים לרווחה: "היה חשש גדול שלא נצליח"

22.1.2013 / 23:33

במפלגה החרדית הביעו שביעות רצון מתוצאות המדגמים שצופים למפלגה 11-13 מושבים בכנסת הבאה. דרעי: "זו הייתה מערכת הבחירות הקשה ביותר שהייתה לנו מאז הקמת התנועה"

צילום: מתוך משדר הבחירות של וואלה! חדשות

במפלגת ש"ס הביעו הערב (שלישי) שביעות רצון מתוצאות המדגמים שפורסמו מוקדם יותר בערוצי הטלוויזיה וקיבלו את התוצאות בשירים וריקודים. על פי המדגמים המפלגה החרדית זוכה ל11-13 מנדטים ובמטה המפלגה בירושלים מדגישים שהושגה המטרה שלא לרדת ממספר המנדטים שיש למפלגה בכנסת הנוכחית (11). עוד אומרים גורמים במפלגה כי התחזיות תמיד צופות לה פחות מנדטים ולכן הם מצפים לעלייה במספר המנדטים עם היוודע תוצאות האמת.

אלי ישי במטה ש"ס תוצאות המדגם -יום הבחירות ינואר 2013. עומר מירון
ישי במטה ש"ס בירושלים, הערב/עומר מירון

שלושת מנהיגי המפלגה - אריה דרעי, אלי ישי ואריאל אטיאס – הגיעו למטה לאחר שצפו בתוצאות המדגמים יחד עם מנהיגה הרוחני של המפלגה, הרב עובדיה יוסף. "אנחנו מודים לבורא עולם על מה שעשה איתנו ואנחנו מודים - והודנו לו ראשון - למורנו ורבנו, עטרת ראשנו... שהוספתם לו בריאות ושמחה בכל מה שפעלתם", אמר דרעי באושר בפני פעילים רבים במטה המפלגה והודה ל"ידידיי ואהובתי", שר הפנים אלי ישי ושר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

דרעי התייחס למערכת הבחירות האחרונה ואמר כי היא הייתה קשה במיוחד למפלגה. "אמנם שידרנו, אני וחבריי, במשך כל החודשים האלה ביטחון שנביא עוד ועוד מנדטים, אבל זאת הייתה מערכת הבחירות הקשה ביותר שהייתה לנו מאז הקמת תנועת ש"ס", הודה. "בימים האחרונים, היה לי חשש גדול שחלילה וחס אנחנו לא נצליח להביא עוד יותר מנדטים". הוא גם מתח ביקורת חריפה על מפלגות "עם שלם" של הרב חיים אמסלם ו-"כוח להשפיע" של הרב אמנון יצחק ואמר כי "שני האנשים הללו הזיקו לנו ולקחו לנו שני מנדטים".

"לצערי, במערכת הבחירות הזו היו מחלוקות ונאמרו מסרים קשים שציבורים מסוימים נפגעו מהם", אמר דרעי. "אני מתנצל. לא רצינו לפגוע באף אחד". דרעי התייחס לאחוזי ההצבעה הגבוהים ואמר: "הליכוד ירד, קדימה נעלמה וש"ס – למרות מה שעברה – עלתה". לדבריו, "התוצאות מלמדות אותנו שיש מהפכה חברתית והיא ממשיכה ולכן מפלגת השלטון שילמה בבחירות. ש"ס תדאג לאלה שאין להם".

תוצאות המדגמים בערוצים השונים

צפו בתוצאות האמת

שר הפנים אלי ישי קרא: "מרן ניצח, תורת ישראל ניצחה, עולם התורה ניצח". הוא הודה לפעילים ואמר כי "אני לא יכול שלא להביע את השמחה וההתרגשות מהפעילות של הפעילים בשטח. לא תקום ממשלה בלי ש"ס. תנועת ש"ס תנועה חזקה עם שורדים חזקים בפוליטיקה הישראלית. תהיה לה מדינה יהודית בלי מסתננים. נמשיך עם האחדות הזו למענכם ולמען השכבות החלשות".

במשדר הבחירות של וואלה! חדשות, אמר ישי כי "אנחנו לא פוסלים אף מפלגה, ובטח שלא אדם. נצטרך לשבת יחד, אני מקווה שגם בנט וגם לפיד יהיו בקואליציה, שתהיה קואליציה יציבה. אני בעד לשמור על ממשלה יציבה שתחזיק את כל הקדנציה שלה". באשר לשאלה אילו תיקים יבקשו במפלגה לקבל, השיב ישי כי "נרצה את משרדי הפנים, השיכון, הדתות ועוד. גם פה לא יהיה קל במו"מ הקואליציוני. אני מקווה שזה יסתיים בטוב".

מטה ש"ס חוגג, תוצאות המדגם -יום הבחירות ינואר 2013. עומר מירון
שלושת המנהיגים: ישי, דרעי ואטיאס/עומר מירון

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס הוסיף כי "אנו רואים מה קורה למפלגות האחרות. היחידים שאכפת להם מהזהות היהודית של מדינת ישראל הם רק ש"ס ומי שאכפת להם מאלה שאין להם זו רק ש"ס". לדבריו, "ניסו להחליש אותנו, לקחת לנו קולות, אבל אנו נביא גם 13 מנדטים. האחדות בש"ס, מי שמנצח עליה זה מרן תחת שולי מנהיגותו והיא תישאר".

מתוצאות המדגמים שפורסמו הערב בערוצי הטלוויזיה, מסתמנת הפתעה בבחירות לכנסת.הליכוד-ביתנו שומרת על מקומה כמפלגה הגדולה ביותר, אולם עם תוצאה נמוכה מהצפוי - 31 מנדטים. יאיר לפיד ומפלגתו יש עתיד נוסקים ועומדים על 18-19 מנדטים,מפלגת העבודה נותרת במקום השלישי בלבד עם 17 מנדטים. הבית היהודי בראשות נפתלי בנט עומדת על 12 מנדטים בכל המדגמים, וש"ס מקבלת בין 11-13 מנדטים.

מטה ש"ס, תוצאות המדגם יום הבחירות ינואר 2013. טלי מאייר
"נמשיך עם האחדות הזו למענכם ולמען השכבות החלשות"/טלי מאייר

התחזקות נרשמת אצל מרצ, שעל פי המדגמים עומדת על 5-7 מנדטים. ציפי לבני ממשיכה את מגמת הירידה בסקרים וזוכה ל6-7 מנדטים בלבד. מפלגת קדימה לא עברה את אחוז החסימה באף אחד מהמדגמים, בעוד עוצמה לישראל עברה במדגם הערוץ הראשון בלבד. מפת הגושים צמודה ביותר, ועומדת על הפרש של שניים עד ארבעה מנדטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully