וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד בנאום הניצחון: "ישראל אמרה לא לקיצוניות"

23.1.2013 / 0:54

יו"ר יש עתיד, שעל פי המדגמים הוא המפתיע הגדול של הבחירות, הצהיר: "אחריות כבדה הונחה על כתפיי". הוא הבטיח: "נעמוד בכל האתגרים ביחד - זה המסר"

צילום: מתוך משדר הבחירות של וואלה! חדשות

מיד לאחר פרסום תוצאות המדגמים בערוצי הטלוויזיה החלו לנהור מאות תומכים לבית העיתונאים בתל אביב, שם נמצא מטה הבחירות של מפלגת יש עתיד - אשר על פי המדגמים הפתיעה וזוכה ל-18 עד 19 מנדטים. בניגוד לסקרים בחודשים האחרונים, אשר צפו ליאיד לפיד תוצאה הקרובה ל-10 מנדטים ואף מתחת לכך - כעת מתבססת המפלגה כסיעה השנייה בגודלה בכנסת ה-19.

ברגע פרסום המדגם פרצו הנוכחים בריקודים, ובמקום ניכרה התרגשות רבה. המשטרה הגיעה למקום לתאם עם המארגנים את כניסת ההמונים הצפויים, ואף הוחלט לסגור על חלק מהכניסות.

נאום יאיר לפיד לאחר תוצאות המדגם, ינואר 2013. ברני ארדוב
לפיד נואם/ברני ארדוב

לקול תשואות הקהל הרב, הגיע יו"ר המפלגה לפיד לשאת את נאום הניצחון, אותו התחיל בשיחה שקיים עם אביו, טומי לפיד, לפני כעשור. "לפני 10 שנים בדיוק ב-2003 בלילה כמו הלילה הזה ישבתי בבית הוריי בזמן ששודר מדגם הטלוויזיה. בעשר בערב הכריזו הגרפים ששינוי זכתה ב-15 מנדטים וכולנו קפצנו, צרחנו והתחבקנו. להפתעתי, אז גילינו שאבא נשאר לשבת בכורסה שלו ונראה רציני ומהורהר, כמעט עצוב. שאלתי אותו מה קרה והוא אמר - 'כרגע הבנתי את כובד האחריות שנחתה עליי'. אני לא הבנתי אותו, חשבתי שאפשר לשמוח קצת, אבל כעת אני מבין אותו: אחריות כבדה הונחה הלילה על כתפינו", אמר לפיד.

הזוכה הגדול של הבחירות לכנסת ה-19, הבהיר כי מבחינתו הניצחון שלו נובע מאמונה גדולה ומההבטחות שציבור רב מייחל להן. "נבחרנו בזכות החינוך, הדיור לצעירים יוצאי צבא, בזכות הדאגה לחלש. מדינת ישראל עומדת בפני אתגרים רבים: בפני משבר כלכלי, בפני עולם שעלול לנדות אותנו בגלל הקיפאון המדיני", אמר יו"ר יש עתיד והצהיר: "יש רק דרך אחת שבה נוכל לעמוד בפני כל האתגרים האלה. ביחד - זה המסר". לפיד סיפק הסבר לירידה של מפלגת השלטון ואחרות - ואמר: "אזרחי ישראל אמרו היום לא לפוליטיקה של פחד ושנאה הם אמרו לא לאפשרות שנתפצל לסקטורים ולשבטים וקבוצות אינטרסים.
הם אמרו לא לקיצוניות ולאנטי דמוקרטיות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"יש לנו הזדמנות לעשות דברים גדולים"

לאחר פרסום תוצאות המדגמים פנו כל ראשי המפלגות החילוניות הגדולות ליו"ר יש עתיד, יאיר לפיד - אשר נראה כי מסתמן כאיש המפתח בכל הנוגע לגורל הממשלה הבאה. ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם לפיד וקרא לו לשתף פעולה עימו. "יש לנו הזדמנות לעשות דברים גדולים מאוד לטובת מדינת ישראל. מערכת הבחירות מאחורינו ועכשיו נוכל להתמקד בעשייה למען כלל אזרחי ישראל", אמר נתניהו. גם ראשת העבודה שלי יחימוביץ' וראשת התנועה ציפי לבני שוחחו עם לפיד.

יש עתיד תוצאות המדגם -יום הבחירות ינואר 2013. ברני ארדוב
מאות נוהרים לעבר מטה הבחירות בבית העיתונאים בתל אביב/ברני ארדוב

"הציבור אמר את דברו, הציבור רוצה שינוי", אמר יעקב פרי, מספר 5 ברשימת המלגה, "מוטלת עלינו אחריות גדולה". הוא סירב להתייחס למגעים בנוגע להרכבת ממשלה ואמר: "אני לא מנהל משא ומתן קואליציוני בתקשורת. נלמד את הדברים ונתייחס אליהם ברצינות הראויה".

גם יעל גרמן, ראש העיר הרצליה והמדורגת שלישית ברשימה, הביעה שמחה מהפרסומים, וציינה כי "אנחנו נדבר על עקרונות, לא על תיקים ושרים". עם זאת היא הזהירה מהסתמכות יתרה על המדגמים: "צריך לעבור את הלילה, לנתח את התוצאות. אולי מחר בבוקר נקום עם תיקו". גרמן הדגישה את הנושאים החשובים לה ולמפלגה. "המפלגה שלנו הייתה הכי עקבית. דיברנו על שוויון בנטל, דיור בר השגה. אמרנו שלא נחרים אף צד. הציבור נתן בנו אמון כי לא זגזגנו", אמרה, "הגיע הזמן שיהיה פה שוויון זכויות גם לקהילה ההומו לסבית, גם לנשים וגם לנכים. יש קו אחד שמשוך מהדרת נשים לקהילה ההומו לסבית". גרמן הוסיפה כי "אנחנו מחוייבים למעמד הביניים. אותם צעירים שיצאו לרחובות ביולי".

יעל גרמן מיש עתיד, תוצאות המדגם -יום הבחירות ינואר 2013. ברני ארדוב
"הגיע הזמן שיהיה פה שוויון זכויות גם לקהילה ההומו לסבית, גם לנשים וגם לנכים". גרמן במטה המפלגה/ברני ארדוב
יאיר לפיד בקלפי ברמת אביב, ינואר 2013. בן קלמר
"תוצאה של האיש שקם לפני שנה עם דרך ברורה". לפיד מצביע, היום/בן קלמר

יואל רזבוזוב, הנמצא במקום ה-8 ברשימת המפלגה, אמר בתגובה לפרסום המדגמים כי "זכינו באולימפיאדה היום. מעמד הביניים הפך מסקטור למפלגה גדולה. זו סיומה של תקופה בה עבדנו מאד קשה כדי להביא לאנשים את התקווה. עמדנו במשימה וכעת יש לנו אחריות עצומה".

מיקי לוי, ניצב ירושלים בדימוס והנמצא במקום ה-11, כינה את ההישג "תוצאה של עבודה של שנה, של הפעילים וגם של האיש שקם לפני שנה עם דרך ברורה". עם זאת, הוא ביקש "לחכות למחר בבוקר, לתוצאות האמת". הרב דב ליפמן, מספר 17 ברשימה שעל פי המדגמים צפוי להיכנס לכנסת הבאה, אמר כי "אנו שמחים שמדינת ישראל לקחה את המסר שלנו - רוצים שינוי. נעבוד יחד, דתיים וחילונים, כדי לשפר את מצב מעמד הביניים".

יעקוב פרי יש עתיד, תוצאות המדגם -יום הבחירות ינואר 2013. ברני ארדוב
"אני לא מנהל משא ומתן קואליציוני בתקשורת". פרי, הערב/ברני ארדוב

תוצאות המדגמים בערוצי הטלוויזיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully