וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "התחלתי במאמצים להרכבת ממשלה רחבה כבר הערב"

פנחס וולף

23.1.2013 / 0:50

למרות ירידת הליכוד-ביתנו לפי המדגמים, הכריז ראש הממשלה כי התוצאות הן "הזדמנות לעבור שינויים שאזרחי ישראל מייחלים להם". ליברמן: "נגדיל את המחנה הלאומי כולו"

צילום: מתוך משדר וואלה! חדשות

"אני גאה להיות ראש הממשלה שלכם ואני מודה לכם שנתתם לי את ההזדמנות בפעם השלישית להנהיג את מדינת ישראל" – כך סיכם הלילה (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו את מערכת הבחירות האחרונה לאחר פרסום תוצאות המדגמים שהעניקו לליכוד-ביתנו 31 מנדטים. "תודה רבה לכם ותודה רבה לאזרחי ישראל. שוב הוכחתם שישראל היא דמוקרטיה תוססת, דינאמית, דמוקרטיה למופת", הוסיף נתניהו בנאום שנשא בגני התערוכה.

מדגמי ערוצי הטלוויזיה

תוצאות האמת המתעדכנות

נתניהו הוסיף כי הוא "מאמין שתוצאות הבחירות מהוות הזדמנות לעבור שינויים שאזרחי ישראל מייחלים אליהם ושישרתו את כלל אזרחי ישראל. אני מתכוון להוביל את השינויים הללו ולצורך זה עלינו להקים ממשלה רחבה ככל הניתן, והתחלתי במשימה כבר הערב". לדברי נתניהו, "הממשלה שנקים תתבסס על העקרונות הבאים: ראשית, עוצמה ביטחונית מול האתגרים שבפנינו, והאתגר הראשון היה ונשאר למנוע מאירן נשק גרעיני. שנית, אחריות כלכלית מול המשבר הגלובלי המתמשך. שלישית, אחריות מדינית בחתירתו המתמדת לשלום אמת. רביעית, הגברת השוויון בנטל. חמישית, הפחתת יוקר המחיה, ובראש ובראשונה הפחתת מחירי הדירות בישראל".

בנימין נתניהו באירוע הליכוד בעת תוצאות המדגם, ינואר 2013. יותם רונן
"מאמין שתוצאות הבחירות מהוות הזדמנות לעבור שינויים שאזרחי ישראל מייחלים אליהם". נתניהו, אמש/יותם רונן

עוד אמר נתניהו כי "מערכת הבחירות מאחורינו והאתגרים והמשימות שפירטתי ועוד כמה שנפרט בימים הקרובים לפנינו. אני רואה שותפים רבים למשימה הזאת, ונשלב ידיים ובעזרת ה' בשילוב ידיים ובממשלה רחבה יחד נצליח. אני מבקש להודות לליברמן – תודה רבה, ליו"ר מטה הבחירות גדעון סער, ליו"ר מטה ההסברה גלעד ארדן לשרי הליכוד וישראל ביתנו, לחברי הכנסת, לפעילים ולפעילות. לכו לישון, מחר מתחילים מחדש".

נתניהו וליברמן באידוע הליכוד, תוצאות המדגם, ינואר 2013. יותם רונן
ליברמן ונתניהו, אמש בגני התערוכה/יותם רונן

שר החוץ לשעבר ומספר 2 ברשימת הליכוד-ביתנו לכנסת, אביגדור ליברמן, אמר לאחר פרסום המדגמים כי "אני שמח ששתי המשימות המרכזיות הושגו: הראשונה, להקים ממשלה לאומית. השנייה, להבטיח את ההמשכיות של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו. חמשת העקרונות כפי שפירט ראש הממשלה מאפשרים לא רק להקים קואליציה יציבה לארבע השנים הבאות אלא גם להגדיל את המחנה הלאומי כולו. גם עכשיו, גם בדיעבד, אין לי ספק שהצעד שעשינו היה צעד עקרוני, אמיץ, נכון והעתיד יוכיח את זה".

גדעון סער במטה הליכוד, תוצאות המדגם יום הבחירות ינואר 2013. שלומי גבאי
סער, אמש במטה הליכוד/שלומי גבאי

למרות שהמפלגה איבדה יותר מעשרה מנדטים לפי המדגמים לעומת הבחירות הקודמות, גם השר גדעון סער ניסה לשדר אופטימיות. "מצפה לילה ארוך. מכל תוצאות המדגמים ברור: הרשימה הגדולה ביותר היא ליכוד, לגוש הימין יש רוב מוחלט ולכן ראש הממשלה הבא יהיה בנימין נתניהו", הכריז שר החינוך.

סער אמר כי הליכוד יזמין את כל המפלגות הציוניות לקחת חלק בממשלה. "אני שומע כל מיני ספקולציות - כפי שהזהרנו מראש הניסיונות של מפלגות השמאל שיהיה גוש חוסם. מה שברור מהתוצאות שהמחנה הלאומי ניצח. אנחנו רואים את השנאה מהעיניים, תהיו קצת רגועים. נתניהו יוביל אותנו גם בשנים הבאות. מי שתהיה לו גישה ממלכתית יוזמן לקחת חלק בממשלה. יהיה עדיין ניסיון של גורמים מהשמאל לנסות לחסום את נתניהו. אני מתכוון להירתם למשימה של הקמת הממשלה הבאה", אמר סער.

מטה הליכוד, תוצאות המדגם יום הבחירות ינואר 2013. שלומי גבאי
שמחה בליכוד למרות איבוד המנדטים/שלומי גבאי
מטה הליכוד, יום הבחירות, ינואר 2013. שלומי גבאי
מטה הליכוד, יום הבחירות, ינואר 2013/שלומי גבאי

טרם פרסום התוצאות נערכה ישיבה של ראשי מטות הבחירות של הליכוד, וגורמים שהיו במטה דיווחו על אווירת נכאים עם חשש מאיבוד השלטון. הפעילים המרכזיים טלפנו לראשי המטות בערים כדי להוציא את תומכי הליכוד מהבית ולכל מי שמוגדר כתומך ליכוד וטרם הצביע. הודעות סמס עם מסר מראש הממשלה נשלחו ל- 80,000 פעילים. בהודעה נכתב: "שלטון הליכוד בסכנה. עזבו הכל ולכו להצביע עכשיו מחל. זה חשוב להבטחת עתידה של מדינת ישראל".

כפי שהתממש, בליכוד חששו ממעבר קולות למפלגת "יש עתיד" של יאיר לפיד, שמקבלת לפי המדגמים 18 עד 19 מנדטים. טרם פרסום המדגמים ראשי הליכוד קיימו שיחות מוטיבציה עם הפעילים והסבירו להם שעליית לפיד עשויה להוביל ליצירת גוש חוסם של השמאל. "אנחנו מזהים שלפיד בעלייה על חשבוננו והדאגה ממנו נובעת מהעובדה שהוא יכול לחבור לגוש חוסם כפי שעשה בניסיון החבירה עם השמאל במערכת הבחירות", אמר יו"ר מטה ההסברה של הליכוד, השר גלעד ארדן, לוואלה! חדשות.

(עדכון ראשון: 22:21, 22.01.13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully