וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוחרים בחוף הים: באילת יישבר שיא ההצבעה?

רמי שני

22.1.2013 / 18:23

פעילים מכל המפלגות מאמינים כי לפחות 50% מ-36 אלף בעלי זכות ההצבעה בעיר, יממשו את זכותם, בעוד שרבים מנצלים את היום לנופש: "למה לנו להצביע? שוכחים אותנו"

צילום: שלומי גבאי, איתי לוי, דוברות בית הנשיא, מור שאולי, מאל בנאוליאל, קובי אליהו, דייב שחר; עריכה: גדי וינסטוק

העיר אילת תשבור את שיא המצביעים בבחירות? לדברי פעילי המפלגות בעיר, אחוז ההצבעה יהיה מעל 50% השנה: "מסורתית, בעיר הצביעו בשנים האחרונות משהו כמו 40%, פלוס מינוס. התחושה היא שהשנה נעבור את המספר הזה בהרבה", אמר יו"ר מטה הליכוד בעיר, ברוך קבלו. גם פעילים אחרים סבורים כי יצליחו להביא הרבה מצביעים: "אני משוכנע שנקבל כאן יותר מאלף קולות", אמר אורי אסרף, מ"יש עתיד".

ישראל בוחרת – משדר מיוחד באולפן וואלה! חדשות

LIVE

80 קלפיות פזורות ברחבי העיר לטובת 36,200 בעלי זכות ההצבעה, מכלל 61 אלף התושבים. למרות תחושת הפעילים, העיר נראית כמעט כמו בכל יום אחר בשנה. גם היום הבחירות העיקריות הן בין חוף התמרים, הדקל, הספורט הימי, ריף הדולפינים ושאר המכרים שלהם לאורך הים. שתי אניות נוסעים ענקיות, שהגיעו מאירופה, עוגנות בנמל. מדריך מקומי, ניסה להסביר לקבוצת מטיילים רוכבי אופנים, שהיום יש בחירות בישראל. "זה לא נראה ככה", אמרה תיירת מצרפת, "רואים שלטים, אבל אנשים בקניונים ובים. לא בקלפי". בחוף ליד, מאות מבלים, שהיום החמים הזה, החופשי, הפוטר מדאגות, הוציא החוצה.

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"למה שיבואו להתחכך פה?"

אמצע היום באילת הוא זמן לחשבון זמני של מדדי ההצבעה. לפי המחשב של שלום כהן בסניף של הליכוד, קצת יותר מ-15% כבר הצביעו. הפעילים סבורים שיותר, כי לא כל הנתונים הצטברו. באמצע היום הולכים רבים למנוחת צהריים. חלק מהעסקים נסגרו. בקפה של זייתוני, יושב משה עם שני חבריו. משה היה בעבר אחראי על המצילים בעיר. מאמצע המאה שעברה הוא תושב אילת וחי את הנשמה של העיר: "באילת אחוזי ההצבעה הם נמוכים, כי למה לנו להצביע? שוכחים אותנו. אנחנו משלמים יותר על כל דבר. על חשמל, על מים, על תחבורה. על הכל", הוא אמר. ר', אחד מהחברים, פיתח עמדה לגבי הסיבה שמועמדים אינם פוקדים את העיר ביום הבחירות: "מה יש להם לחפש כאן?" הוא שאל, "הם הולכים להתחכך איפה שכדאי להם. אילת, כמה מנדטים תיתן להם? למה שיבואו להתחכך פה?". סבב בירור קצר בין פעילי המפלגות, משיג תוצאה התומכת בעמדתו: אף מועמד לא הכניס את אילת לסבב יום בחירות שלו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רדיו "קול הים האדום" ביצע שידור חי ממרכז רכטר, באמצע העיר. בשש תגיע הניידת שלו לקניון החדש "אייס-מול", שמאכלס קונים רבים ומחליקים על הקרח. גלית איבגי כהן, המפיקה הראשית מבסוטה: "היה שידור מוצלח", היא אומרת, "אירחנו נציגים של המפלגות בעיר ודיברנו בטלפון עם הרבה מועמדים". זאת הדרך של המועמדים להיראות באילת: דרך הטלפון. באחת ממערכות הבחירות הקודמות נתניהו היה אמור להגיע לדימונה. לוח הזמנים שלו נדחס כל הזמן, עד שהוא החליט לוותר וכך הפעילים הנבחרים מהליכוד, שהגיעו לארוחת צהריים של סיכום בחירות וקיוו להתחכך עם האיש ועם כבודו, עברו את מבדקי הביטחון ותפסו לעצמם מקומות ישיבה, נאלצו לשמוע את ברכתו באמצעות הטלפון הנייד. בשנה ההיא, הוא קיבל בדימונה מספר קולות קטן מהצפוי.

למרבית המפלגות אין אפילו מטה מסודר. מרבית המטות ביום הזה, הם מכוניות עם קצת יותר מכשירי טלפון מהרגיל. יום חופשי בארץ, הוא לא יום חפשי באילת: נמלי הים והאוויר פועלים כסדרם. מטוסים ממריאים ונוחתים ונחילים של מוניות ממתינים לאנשים שהם מביאים בבטנם. אנשים מנצלים את היום לסידורים אישיים, ללכת לקניונים, לים, לבחירות, לבתי הקפה. "חגיגה לדמוקרטיה?", אמר בציניות מוכר בדוכן פלאפל, "חגיגה כן. דמוקרטיה?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully