וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחוזי הצבעה גבוהים: בשמאל מברכים, בימין מוטרדים

השר סער מוטרד מהנתונים עד כה, וגם ראש הממשלה הודה כי בקרב מצביעי ליכוד מסורתיים נרשמה תמיכה נמוכה. הרצוג: "אלה האנשים שהיו מיואשים עד לא מזמן". מרצ: מומנטום חיובי

צילום: שלומי גבאי, איתי לוי, דוברות בית הנשיא, מור שאולי, מאל בנאוליאל, קובי אליהו, דייב שחר; עריכה: גדי וינסטוק

"אנחנו בהחלט מודאגים מכך שבריכוזים חזקים של השמאל יש אחוזי הצבעה יותר גבוהים", כך אמר היום (שלישי) שר החינוך גדעון סער בהתייחס לנתוני ההצבעה הגבוהים הנרשמים עד כה - 55.5% מבעלי זכות ההצבעה מימשו את זכותם עד השעה 18:00, מדובר בעלייה של 5.2% לעומת הבחירות האחרונות שהתקיימו בשנת 2009 ושיא בשיעור ההצבעה מזה עשור. מנתוני ועדת הבחירות המרכזית עולה גם כי אחוזי הצבעה גבוהים נרשמו בתל אביב, בירושלים ובמגזר הערבי לעומת אחוזי הצבעה נמוכים בבאר שבע. סער ברך על אחוזי ההצבעה הגבוהים אולם ציין כי הוא מוטרד מאחוזי ההצבעה באזורים שמזוהים עם הימין. "ברגע זה אנחנו פועלים להעלות את אחוזי ההצבעה לליכוד-ביתנו", הוסיף סער.

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס גם הוא לאחוזי ההצבעה הגבוהים, ואמר כי "יש דיווחים מאזורים מסורתיים של הליכוד שאחוזי ההצבעה נמוכים מהממוצע הארצי, ולכן אני קורא למצביעי הליכוד לדורותיהם לעזוב הכל וללכת להצביע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מודאג מאחוז ההצבעה הגבוה. סער בקלפי, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשנה לראש הממשלה, סילבן שלום, בחר לברך ללא סייגים: "אני מעודד מאוד משיעור ההצבעה הגבוה. זוהי חגיגה לדמוקרטיה ואני קורא לכל עם ישראל לבוא ולמממש את זכותו להצביע", אמר בסיור בחירות בראשון לציון.

בדומה לבכירים בליכוד, גם בש"ס מודאגים משיעור ההצבעה הגבוה יחסית בבחירות, ומאות פעילים נשלחו ליישובים בפריפריה כדי לעודד הצבעה עבור המפלגה. גורם בש"ס אמר, כי "כדי להביא את התוצאות המיוחלות אנחנו לא יכולים להתבסס רק על הגרעין הקשה של המפלגה. חמישה-שישה מנדטים פוטנציאליים הם מהפריפריה, ואת אותם בוחרים קשה יותר להניע לקלפיות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנגד, בשמאל הביעו סיפוק משיעורי ההצבעה הגבוהים שלפי ההערכות יעשו שירות לגוש השמאל-מרכז. "החדשות שמגיעות למרצ מלמדות על מומנטום חיובי", אמרה ראשת מרצ זהב גלאון, שהתכנסה לישיבת מטה קצרה באולם צוותא בתל אביב, בו גם יתקיים אירוע ההכרזה על תוצאות המדגמים. "במרצ לא זוכרים חדשות כל כך טובות ממערכות הבחירות הקודמות. נמסר לנו שבעשרות קלפיות כבר חסרים פתקי הצבעה של מרצ", אמרה גלאון, "בכל תוצאה שנשיג, אנחנו חייבים המון לאמנים ולסופרים שהביעו תמיכה פומבית ונתנו לנו רוח גבית". אחד מהם, יהושע סובול, הצטרף לתחושת האופטימיות במפלגה: "אני מרגיש שהימין כבר איבד את האנרגיות ונע מכוח אינרציה אל עבר קרחון במחשבה המוטעית כמו הקפטן של הטיטניק, שאפשר לנצח את איתני הטבע".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בחר לברך על אחוז ההצבעה הגבוה. השר שלום ורעייתו בקלפי, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר מפלגת העבודה סיירה בצהריים בקיבוץ גבעת ברנר, והגיבה בסיפוק לאחוזי ההצבעה הגבוהים. "נערכנו כמו במבצע מימי הסיירת", אמר מועמד העבודה לכנסת, אל"מ במיל' עמר בר-לב. "אחוזי ההצבעה הגבוהים, תואמים לנתונים שאנו מקבלים בחמ"ל שהקמנו במפלגה, על הגעה מסיבית של תומכים שאיתרנו בפעילויות עד כה. בהנחה שהמגמה תימשך, נוכל להקים גוש חוסם לנתניהו להביא למהפך".

זהבה גלאון בקלפי בפ"ת, ינואר 2013. ניב אהרונסון
"מומנטום חיובי". גלאון בקלפי בפתח תקווה, הבוקר/ניב אהרונסון

ראש מטה הבחירות של מפלגת העבודה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, סיפר: "אנו מקבלים לאורך כל שעות הבוקר פידבקים מהשטח שמצביעים רבים שהתלבטו החליטו לצאת ולהצביע למפלגת העבודה". הרצוג הגיע לקלפי בראשון לציון על מנת לעודד מצביעים יחד עם פעילים, אשר הופתעו גם הם מהתורים שנרשמו במקום. הרצוג הוסיף: "אלו אותם האנשים שהיו מיואשים עד לא מזמן ומבינים היום שניתן לייצר גוש חוסם לנתניהו, ולכן יוצאים בהמוניהם להצביע. אני קורא לכל המתלבטים והמתלבטות - ניתן להחליף את השלטון, זה בידיים שלכם, צאו להצביע!".

שלי יחימוביץ' מצביעה בתל אביב, ינואר 2013. יותם רונן
הביעה סיפוק עם היוודע אחוז ההצבעה הגבוה. יחימוביץ' בקלפי בכרם התימנים בתל אביב, הבוקר/יותם רונן

גם במרכז נשמעו קולות מרוצים עם היוודע אחוז ההצבעה הגבוה בשעות הצהריים. יו"ר "התנועה", ציפי לבני, אמרה כי "הציבור מגיע לקלפי ובוחר שלא להתפשר על סיסמאות ולבחור במי שיכול לשנות את המציאות". "אנחנו מעודדים מאחוזי ההצבעה הגבוהים ומהתגובות בשטח" הוסיפה לבני. מספר 2 בתנועה, עמרם מצנע, אמר כי "אחוזי ההצבעה הגבוהים והתגובות בשטח מעודדים ומצביעים על כך שהציבור בוחר היום במי שיכול לשנות את המציאות במדינת ישראל ולא בססמאות. אני קורא לכל מי שאינו תומך במדיניות נתניהו לתמוך במי שיכול לקחת ממנו את ההגה ולפנות למדיניות חדשה של תקווה".

ציפי לבני בקלפי בתל אביב, ינואר 2013. דרור עינב
"הציבור לא מתפשר על סיסמאות". לבני בקלפי בתל אביב, הבוקר/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully