וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצאו להצביע: נתניהו פנה לדתיים, דרעי בחר בישי

כתבי וואלה!

22.1.2013 / 7:55

ראש הממשלה הגיע עם בני משפחתו לקלפי בבירה וביקש את תמיכת הציונות הדתית, כשבנו אבנר הגיע עם כיפה. פרס קרא להצביע וגם דרעי כבר בחר: "הפתק שלי מכניס את ישי לכנסת"

צילום: שלומי גבאי, איתי לוי, דוברות בית הנשיא, מור שאולי, מאל בנאוליאל, קובי אליהו, דייב שחר; עריכה: גדי וינסטוק

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ורעייתו שרה הצביעו הבוקר (שלישי) יחד עם בניהם, עם פתיחת הקלפיות, בבית הספר בן גוריון בירושלים. "אנחנו קוראים לכל הצעירים לבוא, לשים מחל, גם אם יש מפלגות יותר טרנדיות", אמר בנו של ראש הממשלה, יאיר. "וגם הציונות הדתית", הוסיף אביו, כשלצדו בנו האחר, אבנר, עם כיפה לראשו. "אנחנו מקווים שהאמונה שלנו ושל כל העם יביאו לליכוד אחד חזק", אמרה רעיית ראש הממשלה, שרה.

הערב, החל מ-20:30: משדר בחירות מיוחד באולפן וואלה! חדשות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכוון לדתיים. נתניהו בקלפי בירושלים, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

נשיא המדינה שמעון פרס הצביע בקלפי שבתיכון לאומנויות בירושלים. "ברצוני לאחל לכל המועמדים בהצלחה בבחירות, ולפנות לכל האזרחים לצאת הבוקר ולהצביע. ביום רגיל אזרחים הם הפונים אל המדינה, היום המדינה מבקשת מהאזרחים צאו להצביע", אמר הנשיא לאחר הצבעתו. "במשך 65 שנות קיומה של מדינת ישראל עברה המדינה שבע מלחמות אך מעולם לא איבדה את צביונה הדמוקרטי. היום זוהי חגיגה לדמוקרטיה".

הנשיא אמר בסוף דבריו: "כולם יכולים להתלבט לגבי מי להצביע, אבל אין התלבטות לגבי עצם קיום ההצבעה. היום כל אזרח חייב להתגאות בארצו ולהצביע".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שמעון פרס בקלפי, ינואר 2013. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
נשיא המדינה בקלפי, הבוקר/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', הגיעה לקלפי בשכונת מגוריה, כרם התימנים בתל אביב, לקול צהלות פעילים במקום שקראו: "מהפך" ו-"הו, הא, מי זו באה, ראש הממשלה הבאה". לפני ששילשלה את המעטפה לקלפי אמרה יחימוביץ' כי "שלא כמו ראש הממשלה, אני לא אראה לכם את הפתק שלי. אבל ההצבעה שלי תהיה חד משמעית, ואני ארמוז לכם - האותיות שאני שמה זה ההיפך מהמילה שקר, וזו הדרך בה אנו צועדים".

שלי יחימוביץ' מצביעה בתל אביב, ינואר 2013. יותם רונן
יחימוביץ' בקלפי בכרם התימנים, הבוקר/יותם רונן

לדברי יחימוביץ', "אפשר שביבי לא יהיה ראש ממשלה, אפשר שתהיה כאן מדינה אחרת, חברה צודקת וכלכלה הוגנת. זה בידיים שלנו. ביבי חלש היום במיוחד, עוד כמה מנדטים והוא לא יוכל להרכיב ממשלה ואנחנו נוכל לעשות מחר מדינה טובה יותר".

שלי יחימוביץ' מצביעה בתל אביב, ינואר 2013. יותם רונן
פעילים קראו במקום: "מהפך". יחימוביץ' בקלפי, הבוקר/יותם רונן

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, הגיע הבוקר לקלפי ברחוב הקבלן בבירה. "אני, עם הפתק שלי, מכניס עכשיו את אלי ישי לכנסת", אמר דרעי בתום ההצבעה עם אשתו יפה, בבית הספר "דרך חיים". "ההרגשה מאוד טובה, בלילה הייתי בצפון ולפי כל הדיווחים הכל דופק ואין תקלות", אמר דרעי. לדבריו, "אני מאוד מקווה שכולם יפעלו והתוצאות יהיו טובות".

אריה דרעי בקלפי בירושלים, ינואר 2013. טלי מאייר
"מכניס את אלי ישי לכנסת". דרעי בקלפי בירושלים, הבוקר/טלי מאייר

לשאלת הכתבים, האם הוא רואה בתוצאות הבחירות מבחן אישי שלו, ענה דרעי כי לא מדובר באחריות בלעדית שלו. "כולנו יחד. כמובן שהאחריות שלי ואני הובלתי את המערכת, אבל עבדנו פה אלפי אנשים וההצלחה תהיה של כולם", ענה.

אריה דרעי בקלפי בירושלים, ינואר 2013. טלי מאייר
ילווה את הרב עובדיה לקלפי בהמשך היום. דרעי בקלפי, הבוקר/טלי מאייר

להערכתו, ש"ס תאבד שני מנדטים למפלגות "עם שלם" של הרב חיים אמסלם, ול"כוח להשפיע" בהנהגת אמנון יצחק. "צריך לזכור שיש שתי מפלגות שמתחרות בנו, והן לא יעברו את אחוז החסימה אך הן נוגסות בנו שני מנדטים, לפי סקרים שעשינו". מלווה בהנהגת ש"ס, הצביע גם הרב עובדיה יוסף בקלפי בשכונת קריית משה בבירה. הרב בירך את כל הפעילים והמפלגה ש"יעלו מעלה מעלה", בעודו משלשל את פתק ההצבעה לתיבה.

אלי ישי מצביע ש"ס בקלפי בירושלים, ינואר 2013. טלי מאייר
אלי ישי בקלפי, הבוקר/טלי מאייר

יו"ר התנועה, ציפי לבני, הצביעה ליד ביתה בתל אביב ואמרה בקלפי כי היא "מתרגשת היום ומקווה שכל אחד ואחת מהמצביעים יחשבו בבואם לקלפי על ההחלטות הגדולות שצריך לקבל ויבחרו במי שמנוסה ומסוגל לקבלן. הפתק הזה ששמתי בקלפי כולל בתוכו מבחינתי את התקוות של עם ישראל כולו - כל אותם אנשים שלא רוצים עוד ארבע שנים של נתניהו והממשלה שלו, כל מי שמודאגים ובצדק מהבידוד של ישראל ומהתהליכי ההקצנה הפנימיים בה".

ציפי לבני בקלפי בתל אביב, ינואר 2013. דרור עינב
לבני בקלפי, הבוקר/דרור עינב

"אני מקווה שעם ישראל יקום בבוקר עם חיוך על הפנים- כל מי שרוצה לראות כאן ישראל אחרת צריך להצביע לתנועה בראשותי, לי ולחבריי, אנחנו בעלי הניסיון שיכולים לשנות את המציאות הזאת", הוסיפה.

גלאון: "נוכל לשלש את כוחנו"; בנט: "באנו לאחד את העם"

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, הצביעה בקלפי בבית ספר "הדר", בעיר מגוריה פתח תקווה. עם הגעתה למקום אמרה גלאון לכתבים כי "הבטן מתהפכת אבל ההרגשה טובה, אנחנו נמצאים במצב של אופטימיות זהירה יש המון אנשים שמצלצלים ורוצים להצטרף. האתר שלנו כמעט קרס אתמול ואנחנו לא מצליחים לתת תפקידים לכל מי שרוצה להתנדב". "אני מאמינה שמרצ יכולה לא רק להכפיל את כוחה אלא אפילו לשלש אותו", הוסיפה גלאון.

זהבה גלאון בקלפי בפ"ת, ינואר 2013. ניב אהרונסון
"ההרגשה טובה". גלאון בקלפי, הבוקר/ניב אהרונסון

שר החוץ המתפטר ומספר 2 ברשימת הליכוד-ביתנו, אביגדור ליברמן, הגיע הבוקר להצביע בקלפי שבמקום מגוריו, בהתנחלות נוקדים. ליברמן אמר לאחר הצבעתו כי האירוע החשוב ביותר שקרה ערב הבחירות היה הניצחון אמש של בית"ר ירושלים על הפועל ת"א וכי הוא בטוח "שכמו שהבית"רים ניצחו אתמול בצורה משכנעת בבלומפילד, כך גם המחנה הלאומי והליכוד-ביתנו ינצחו היום את הבחירות".

אביגדור ליברמן בקלפי ביישוב נוקדים, ינואר 2013. דרור עינב
ליברמן בנוקדים, הבוקר/דרור עינב

ברעננה הצביע הבוקר יו"ר מפלגת הבית היהודי, נפתלי בנט, בקלפי הסמוכה לביתו. בנט לווה ברעייתו גילת ובעשרות פעילים שרקדו ושרו סביבו. "זה בוקר עם הרבה תקווה, באנו לאחד את עם ישראל", אמר. בהמשך היום צפוי בנט לסייר בקלפיות בדרום ובגוש דן.

נפתלי בנט ורעייתו בקלפי, ינואר 2013. דרור עינב
בנט בקלפי ברעננה, הבוקר/דרור עינב

ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, ראש מטה הבחירות במפלגת העבודה, הצביע בשכונת צהלה בתל אביב ואמר כי "מצפה לנו יום עמוס שבו עשרות אלפי המתנדבים שלנו הפרוסים בשטח, יסייעו להעביר אלינו את קולות המתלבטים והמתלבטות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המומנטום איתנו". הרצוג בקלפי, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"המומנטום איתנו, ואני בטוח שבסוף היום נוכל להביא לנו את שלושת המנדטים שמפרידים כיום בין הגושים בכדי לעשות מהפך. אני קורא לכולם להגיע ולהצביע בכדי שנוכל להחליף את השלטון ולעשות שיהיה כאן טוב יותר", הוסיף הרצוג.

לפיד: "משונה להצביע בשביל עצמך"

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הצביע הבוקר בקלפי בשכונת רמת אביב בתל אביב. "זה דבר משונה להצביע בשביל עצמך, אבל זה מרגש ומשמח", אמר לפיד, שהגיע לקלפי ברחוב פינשטיין מלווה ברעייתו ובבנו.

יאיר לפיד בקלפי ברמת אביב, ינואר 2013. בן קלמר
"משמח ומרגש". ליד בקלפי בתל אביב, הבוקר/בן קלמר

יו"ר קדימה, שאול מופז, הצביע בקלפי בכוכב יאיר. "מי שרוצה לבחור בין שמאל חסר ניסיון לבין ימין שמוביל לחוסר אחריות צריך לבחור בקדימה", אמר מופז, שהגיע מלווה ברעייתו אורית.

שאול מופז ורעייתו אורית מגיעים לקלפי בכוכב יאיר, ינואר 2013. שלומי גבאי
מופז ורעייתו בדרך לקלפי בכוכב יאיר, הבוקר/שלומי גבאי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שר החינוך גדעון סער מצביע בבית הספר לאומנויות בתל אביב, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהכנת הידיעה השתתפו פנחס וולף, שבתי בנדט, טל שלו, מיכל רשף ויהושע בריינר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully