וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 תושבי המרכז הורשעו בכליאת המיליונרית מירושלים

גלעד גרוסמן

21.1.2013 / 16:29

מפסק הדין עולה כי השניים חטפו תושבת ירושלים אמידה וכלאו אותה בדירה במשך שלושה ימים על מנת לסחוט ממנה מיליוני דולרים. כמו כן, הורשע אחד מהם בניסיון רצח של אדם נוסף

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (שני) את מקסים גורביץ' בן 36, ומיכאל ירוסלבסקי, בן 47, בעבירות של חטיפה וסחיטה, לאחר שבית המשפט קבע כי השניים עמדו מאחורי חטיפתה של אשת עסקים אמידה מדירתה בירושלים לפני כשלוש שנים. ירוסלבסקי, תושב פתח תקווה, אף הורשע בניסיון רצח של אדם אחר ובחטיפתה של עובדת בבית עסק להמרת כספים בפתח תקווה.

הפעולה המשטרתית שהביאה לחילוץ אשת העסקים שנחטפה. חטיבת דובר המשטרה
פעולת חילוץ אשת העסקים מהדירה בפתח תקווה, אפריל 2010/חטיבת דובר המשטרה

תחילת הפרשה באוקטובר 2009, אז נורה ונפצע אדם ברמת גן. חקירת האירוע הוטלה על ימ"ר תל אביב. כחצי שנה לאחר מכן התקבלה במשטרת ירושלים תלונה על היעדרותן של אשת העסקים ועוזרת הבית שלה. בעקבות חקירת החטיפה הגיעו חוקרי ימ"ר ירושלים לדירה בפתח תקווה, ושם נתגלו ממצאים הקושרים את ירוסלבסקי לירי, לחטיפת אשת העסקים וכן לחטיפה בעסק להמרת כספים.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד ענת בן זאב ויעל הראל מפרקליטות מחוז תל אביב, החליט ירוסלבסקי לרצוח את אותו אדם, ולכן פנה אל גורביץ', תושב בת ים, וביקש ממנו שיאסוף למענו מידע על אותו אדם ועל בני משפחתו. בהמשך עטה ירוסלבסקי זקן ופאה מלאכותיים, נסע לביתו של הפצוע והמתין לו שם. כאשר הפצוע החנה את מכוניתו, התקרב אליו ירוסלבסקי וביקש שיפתח את חלון מכוניתו. כשפתח את החלון, ירה בו ירוסלבסקי שני כדורים ופצע אותו בחזה.

גנבו מחשבים וביצי פברז'ה

בנוסף, שני הנאשמים קשרו עם מעורבים נוספים לחטוף את אשת העסקים מדירתה. לשם כך הם עקבו אחריה, למדו את סביבת עבודתה ומגוריה, בדקו את מיקום המצלמות ואת נוכחות המאבטחים והתחקו אחר שגרת חייה. באפריל 2010 הגיע ירוסלבסקי בשעת בוקר לדירתה של האישה יחד עם שניים נוספים, כשחבילה בידיהם. כאשר פתחה העוזרת את הדלת, נכנסו השלושה לדירה וחטפו את שתי הנשים באיומי אקדח, גנבו שני מחשבים ניידים, תכשיטים, שתי ביצי פברז'ה ומסמכים שונים.

השלושה לקחו את שתי הנשים לדירה בפתח תקווה, ושם כלאו אותן במשך שלושה ימים. הם גם אילצו את אשת העסקים להעביר 3.5 מיליון דולרים מחשבונה לחשבונו של ירוסלבסקי. בנוסף, ירוסלבסקי נאשם שיחד עם מרינה פישמן ומעורבים נוספים בפרשה, חטפו עובדת בחברת המרת כספים ואילצו אותה לפתוח עבורם כספת במקום העבודה, שבה היו כמיליון שקלים.

בהכרעת הדין כתב השופט שאול שוחט כי "ניתוח הראיות והעדויות שהונחו לפנינו מלמד, מעבר לספק סביר, כי אשת העסקים ועוזרת הבית הובלו מהדירה בירושלים לדירה בפתח תקווה בניגוד לרצונן, בניצוחו של ירוסלבסקי, ובכך התקיימו יסודותיה של עבירת החטיפה. סבורני כי נוכח חומר הראיות והעדויות ברי לגמרי שחטיפת השתיים אל הדירה בפתח תקווה והשהות בה נועדו כל כולן למטרה אחת ויחידה: לסחוט מאשת העסקים תשלום ולגרום לה להעביר לחשבונו של ירוסלבסקי בבנק בבולגריה את הסכום שדרש ממנה". השופים אף מתחו ביקורת על הגרסאות של ירוסלבסקי לאישומים השונים, וקבעו כי העדויות של המעורבים האחרים היו אמינות.

פרקליטו של גורביץ', עו"ד אבי חימי, מסר כי הוא מברך על זיכויו באישום הראשון. "באשר להרשעתו באישום שנותר, עיון בהכרעת הדין מלמד כי גם בית המשפט סבר שלמרות שהורשע, הרי שחלקו בחטיפה מינורי והוא לא נטל חלק אקטיבי בחטיפה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully