וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באוטובוס, בקניון ובכותל: קרב אחרון על לב הבוחרים

כתבי וואלה!

21.1.2013 / 15:25

נתניהו ידבר עם ראשי ערים, יחימוביץ' נוסעת באוטובוס ומשוחחת עם מצביעים, לפיד מסייר בשדרות, בנט יתפלל בכותל, ולבני ביקרה בעזריאלי. הבליץ האחרון לפני פתיחת הקלפיות

צילום: דניאל בוק, טל אנגלנדר, מאל בנאוליאל, שי מכלוף; עריכה: טל רזניק

הישורת האחרונה: פחות מיממה נותרה לתחילת הבחירות לכנסת ה-19, ובמפלגות השונות לא נחים לרגע. ראשי המפלגות, מועמדיהן לכנסת ופעילים מטעמן חורשים את הארץ, מנסים לשכנע מתלבטים ומוודאים שהבוחרים יתייצבו בקלפיות. המפלגות גם מנסות לחדד מסרים במסגרת הקרב האחרון על לב הבוחר. בדקנו היכן כל אחד מראשי המפלגות יהיה בשעות הקרובות ומה בדיוק בכוונתו לעשות.

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

נתניהו ישוחח עם ראשי ערים

ראש הממשלה והעומד בראש הליכוד-ביתנו בנימין נתניהו יקיים בזמן שנותר לפתיחת הקלפיות שיחות עם ראשי ערים מטעם מפלגת השלטון. המטרה: להמריץ אותם להביא בוחרים לקלפיות ולשכנע מתלבטים להצביע עבור הליכוד ביתנו. היום בצהריים הוא ערך סיור במרכז מורשת בגין, יחד עם השר משה כחלון - שדבר מינויו ליו"ר מנהל מקרקעי ישראל עורר סערה פוליטית. מחר צפוי נתניהו להצביע בשעה 11:00.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
מאמץ אחרון לפני הבחירות. נתניהו וכחלון במרכז מורשת בגין, היום/מערכת וואלה, צילום מסך

המסר שבליכוד ביתנו מנסים להעביר למתלבטים הוא שדרושה מפלגה גדולה שתוכל להרכיב ממשלה יציבה. בכירים בליכוד אמרו לוואלה! חדשות, כי "התחושה היא של דאגה מהיכולת לנהל את המדינה אחר כך. מפלגות גוש השמאל ינסו ליצור גוש חוסם, אחרי שהן יגמרו לריב על הקולות. ולא פחות מדאיג: אם יש מעט מנדטים, נהיה צפויים לסחטנות גדולה. זה העניין של היכולת לנהל את המדינה ולהזיז דברים. אנחנו לא רוצים לקבל מערכת מפוצלת שבתוך שנה וחצי תלך לבחירות. זה מה שעלול לקרות אם הליכוד ביתנו תקבל מעט מנדטים, כפי שמצביעים הסקרים האחרונים שהתפרסמו".

יחימוביץ' עלתה על אוטובוס המתלבטים

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' מתכוונת להקדיש את השעות שנותרו עד פתיחת הקלפיות לניסיונות שכנוע נוספים של מתלבטים ושל בוחרים שנוטים להצביע עבור מפלגות קטנות יחסית. במפלגת העבודה מדגישים, כי סקרי סוף השבוע הצביעו על פער של שלושה מנדטים בלבד בין גוש הימין לבין גוש השמאל-מרכז ומנסים להעביר את המסר לפיו, יחימוביץ' היא היחידה שיכולה להוות חלופה לנתניהו.

נוסף על כך, במפלגה מתכוונים לנצל היטב את מה שנציגיה מגדירים כ"מחטף בחירות" בנוגע למינוי כחלון. יחימוביץ' רואה בהכרזה זו הזדמנות להשיב את סדר היום החברתי-כלכלי למרכז הזירה וקיימה הבוקר מסיבת עיתונאים שבה טענה כי מינויו של כחלון הוא פתטי ובלתי-חוקי. במסגרת האירוע גם הציגה יו"ר מפלגת העבודה את תכניתה להורדת מחירי הדיור.

יור העבודה, שלי יחמוביץ במסיבת עיתונאים בנושא הדיור, ינואר 2013. יותם רונן
"מינוי כחלון פתטי". יחימוביץ' במסיבת העיתונאים, הבוקר/יותם רונן

בשעות הצהריים הצטרפה יחימוביץ' ל"אוטובוס מתלבטים" שהגיע לפעילות שטח ברמת החייל. עשרות אלפי מתנדבים ימשיכו במהלך היום בפרישה בצמתים ובמוקדי השטח, בשיחות טלפוניות, ובמעבר מבית לבית. לטענת גורמים בקמפיין, פעילי העבודה כבר ביקרו בכ-90 אלף בתים ומתכוונים להכפיל כמות זו עד מחר. מטות הטלפונים ופעילות האינטרנט תוגברו גם כן ושם מתכוונים להגיע בימים הקרובים לעוד עשרות אלפי אזרחים.

בעבודה מקווים שב-24 השעות האחרונות יישא הקמפיין העיקרי של הימים פרי - המכוון לנשים המתלבטות. לפי ההערכה בעבודה, מרבית המתלבטים הם מתלבטות. כ-20% מהנשים (כ-500 אלף) טרם החליטו למי יצביעו, ומאז סוף השבוע מקדמים ביתר שאת את קמפיין "את יכולה לנצח את ביבי". אתמול יצאה יחימוביץ' לפעילות שטח המכוונת לנשים ובערב הצטרפה לאלפי המתנדבים בארץ המתקשרים טלפונית לשכנוע נשים מתלבטות.

לפיד נפגש עם סטודנטים בדרום

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד מסייר היום בבאר שבע, שם הוא ייפגש בהמשך עם פעילי מטה המפלגה בעיר ועם סטודנטים מתא "יש עתיד" באוניברסיטת בן גוריון. לאחר מכן הוא ימשיך לסיורים בשדרות, באשקלון ובאשדוד. מחר הוא יפתח את הבוקר בשעה 9:30 בהצבעה סמוך לביתו ולאחר מכן ייסע לסיור קלפיות בצפון ויקיים שיחות המרצה. לפיד פנה למתלבטים גם במאמר, דמוי הטורים שהיו לו במוסף "7 ימים" של "ידיעות אחרונות".

יממה לבחירות: המועמדים מתעוררים למאמץ אחרון. מערכת וואלה
שיחות המרצה. לפיד ליד ביתו, הבוקר/מערכת וואלה

בטור החד-פעמי הוא שב על העקרונות שהציג בעבר: לא להיכנס לממשלה שלא תביא לשוויון בנטל ולא לכהן כשרים ללא תיק. הוא גם כתב, כי "לעולם לא נגיד לכם 'דברים שרואים מכאן לא רואים משם'. אין דברים שרואים משם, זה רק תירוץ של אנשים שמוכנים למכור את עקרונותיהם בשביל כסא או בשביל לשפר עמדות. הד.נ.א של יש עתיד מיומה הראשון הוא הפוך. אנחנו לא נכנעים למציאות, אלא יוצרים מציאות".

מקורביו אמרו הבוקר: "הוא נורא נהנה מהעניין. ודאי שיש דריכות, אבל עם הרבה שקט פנימי ואמונה במה שעושה. יש תחושה מאוד חזקה של מומנטום. הרבה אנשים מתקשרים לומר שהחליטו להצביע עבורו, והוא ממשיך להעביר את מסריו - לא לוותר על שוויון בנטל, לא להיכנס לממשלת ימין חרדים. כשאתה רואה את ההיסטריה של כולם, כמו ההודעה הפתאומית של נתניהו למנות את כחלון ליו"ר מנהל מקרקעי ישראל זה רק גורם לנחת".

בנט יתפלל ויניח פתק בכותל

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט יקדיש את השעות שנותרו עד פתיחת הקלפיות לארגון פעילי המפלגה ליום הבחירות. אחרי שאת הימים האחרונים הוא הקדיש בעיקר לגיוס מצביעים חדשים בכנסים המוניים או בפאבים של תל אביב, בנט צפוי לבקר היום בסניפי המפלגה ברחבי הארץ ולבחון מקרוב את ההתנהלות ביום הבחירות ובעיקר את התכניות להבאת מצביעים פוטנציאליים אל הקלפיות.

נפתלי בנט נפגש עם תלמידי מכינה קדם צבאית במרכז שפירא, ינואר 2013. דייב בוימוביץ'
מפגין שרירים. בנט, אתמול/דייב בוימוביץ'

וכמובן, איך אפשר בלי התמונה המסורתית של המועמד הפוטנציאלי מתפלל בכותל? בנט צפוי להגיע אחר הצהריים לירושלים ולהניח פתק בכותל, כשאפשר לנחש מה תהיה הבקשה אותה ירשום על הפתק. לאחר תפילה קצרה במקום ישוב בנט אל ביתו ברעננה, שם יתכנס עם משפחתו ומקורביו ויתכונן ליום הבחירות.

"עשרה חודשים של פריימריז מתכנסים לקראת מחר", אמר הבוקר בנט סמוך לביתו, "אבל אני באמת שמח. כבר אתמול הייתי בפאב, ויש לנו חילונים, חרדים, דתיים, עירוניים וכל מה שאתה רוצה. מצטרפים אלינו, וזה יפה".

לבני מסיירת בעזריאלי ובשדרות

יו"ר "התנועה" ציפי לבני סיירה היום בקניון עזריאלי בתל-אביב, לאחר שבבוקר היא התראיינה באולפני הטלוויזיה. בהמשך היום היא ומועמדים מטעם "התנועה" לכנסת יקיימו שיחות טלפון עם מתלבטים. לבני אף תיפגש עם קבוצת מצביעים שמתלבטים בין הצבעה עבורה לבין בחירה במפלגות אחרות בגוש השמאל-מרכז.

"ההתמקדות היא במתלבטים, שלפי הנתונים שיש בידינו רבים מהם שוקלים להצביע לתנועה", אמרו אנשי לבני. "התמקדות נוספת היא הבלטת חוסר הניסיון של המועמדים השונים לעומת הניסיון של לבני ו'התנועה'. אתמול היא אכלה מלאווח בשדרות ואחת הנשים שעברו במקום אמרה: 'אני לא מבינה מה ההבדל בינך לבין נתניהו'. לבני השיבה: 'שנינו פועלים נגד חמאס. ההבדל הוא שאני פועלת גם למען השלום'. אותה אחת חיבקה אותה והמשיכה להצטרף אליה לסיור".

יור התנועה ציפי לבני קוראת למצביעים בקניון עזריאלי, ינואר 2013. בן קלמר
שומרת על אופטימיות? לבני בקניון עזריאלי בתל אביב, היום/בן קלמר

במטה שלה טוענים, כי "התחושה היא טובה במיוחד אחרי כל האנרגיות אתמול וכל העטיפה באהבה. היא ראתה את התומכים בשדרות. היא שומעת בכל מקום אנשים שמתלבטים, ואחרי זה באים אליה ואומרים: 'החלטנו להצביע לך'. אנחנו רואים שיש כאן גל. לבני ברוח קרב. היא יודעת שהיא לא באה ממרום 28 מנדטים ושהיא באה למציאות אחרת. היא לקחה הכל בחשבון, ועדיין היא אופטימית. יש גל של מתבלטים שבאמת לא יודעים למי יצביעו. והיא מרגישה שכשהיא מתחילה לדבר על מה היא מביאה ומדגישה את הניסיון - אנשים משתכנעים".

ישי, דרעי ואטיאס חורשים את השטח

גם בשעות האחרונות לפני הבחירות שלישיית ההנהגה של ש"ס ממשיכה בסיורי שטח במטות המפלגה ברחבי הארץ. שלושת המנהיגים מקיימים ביקורי פתע במטות כדי לבחון את העבודה והמוכנות לקראת יום הבחירות. זאת נוכח ההתמודדות מול "כח להשפיע" של אמנון יצחק ו"עם שלם" של חיים אמסלם, שמנסים לנגוס קולות מש"ס.

גורם נוסף שנמצא על הכוונת של ש"ס הוא יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט. "מבחינתנו, אנחנו אומרים שהבית היהודי בממתינה לכוכבית גיור", אמר אחד מאנשי המטה. "איילת שקד העלתה את העניין וטענה שצריך לגרום לשינוי בנושא, ובש"ס מתמקדים גם בזה".

אריב דרעי ורבני אור יהודה אומרים פרקי תהילים, ינואר 2013. יותם רונן
יחתום את היום בנתניה. דרעי, אתמול/יותם רונן

דרעי יחתום את היום בכנס הבחירות האחרון של התנועה בנתניה, ומשם הוא ייצא בחזרה לביתו בירושלים כדי לצבור כוחות ליום הבחירות.

גלאון מסתערת על בוחרים בתל-אביב

בזמן שנותר לפתיחת הקלפיות במרצ מנסים להכניס לכנסת גם את המועמדים במקומות השביעי, השמיני ואפילי התשיעי ברשימה. זאת אף שהסקרים המחמיאים ביותר עד כה ניבאו למפלגה שבעה מנדטים בלבד. מאמצים רבים מושקעים בעיקר במגזר הקיבוצי כדי לנסות להכניס גם את נציג הקיבוצים, ח"כ לשעבר אבשלום (אבו) וילן, לכנסת הבאה.

מרצ יוצאת לרחבת הסינמטק לקרא למצביעים, זהבה גלאון ותמר זנדברג , ינואר 2013. יותם רונן
גלאון וזנדברג ברחבת הסינמטק בתל-אביב, היום/יותם רונן

במפלגה מנסים להגיע ישירות לבוחרים. היום סיירו יו"ר מרצ זהבה גלאון, המועמדים לכנסת ופעילים מטעם המפלגה ברחובות תל אביב, במטרה לשכנע אנשים להצביע למפלגה. לאחר מכן יתפסו המועמדים את עמדות הטלפון ויקיימו שיחות עם מתלבטים, וכן יערכו ישיבות והיערכויות אחרונות לקראת היום המכריע. במקביל, תתקיים פעילות נוספת גם ברשתות החברתיות. "ההרגשה נפלאה", אמרה גלאון במהלך הסיור, "אנחנו מרגישים שיש הזדמנות ליצור מחנה שמאל גדול ומשמעותי אבל אנחנו זוכרים שהמאמץ עוד לפנינו ולא מאחורינו ובשעות המועטות שנותרו לפתיחת הקלפיות אנחנו מנצלים כל במה אפשרית כדי לקרוא לאנשים לצאת ולהצביע".

כמו כן, נמשכים הקמפיין ועבודת השטח האינטנסיבית גם במגזר הערבי, בהובלת המועמד של מרצ עיסאווי פריג' (מספר 5 ברשימה), וכן הפעילות במגזר העירוני.

גפני יופיע בכנס נשים בבני ברק

ביהדות התורה ממשיכים להילחם באדישות הבוחרים ונאבקים על כל קול. חברי הכנסת של המפלגה רצים מכנס לכנס וממטה למטה כדי לעורר ולעודד כמה שיותר בוחרים לצאת ולהצביע. במהלך היום יסייר גם חבר הכנסת משה גפי ברחבי הארץ. חבר הכנסת משה גפני, מספר 2 ברשימת יהדות התורה, גם ישתתף הערב בכנס נשים שיתקיים בבני ברק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
סיורים ברחבי הארץ. ליצמן וגפני/מערכת וואלה, צילום מסך

לדברי גורם במטה המפלגה, "אנחנו עושים הכל כדי להסביר לקהל הבוחרים שהם חייבים לצאת ולהצביע, כי חוסר הצבעה פועלת לטובת המפלגות המתנגדות למסרים שלהם". במפלגה גם הכינו מדבקה, הכוללת את הסיסמה "הקול או כלום", שאמורה לחדד את המסר הזה.


בהכנת הכתבה השתתפו פנחס וולף, טל שלו, שבתי בנדט, יהושע בריינר ומיכל רשף.

  • עוד באותו נושא:
  • בחירות 2013

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully