וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ': מינויו של כחלון הוא פתטי ולא חוקי

טל שלו

21.1.2013 / 11:06

במסיבת עיתונאים שנפסלה לשידור, תקפה יושבת ראש העבודה את ההחלטה למנות את השר כחלון למנהל מקרקעי ישראל. "נתניהו לא רוצה שהציבור יידע את האמת", אמרה

שעות אחרי שמפלגת העבודה עתרה לבג"ץ נגד המינוי של משה כחלון ליושב הראש של מנהל מקרקעי ישראל, כינסה הבוקר (שני) יושבת הראש, שלי יחימוביץ', מסיבת עיתונאים בה תקפה את החלטת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למנות את השר לתפקיד הבכיר. לבקשת הליכוד, מסיבת העיתונאים נפסלה לשידור על ידי יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין, בטענה שמדובר בתעמולה אסורה.

"ראש הממשלה לא רצה שמסיבת העיתונאים הזו תתקיים כי לא רצה שהציבור ידע את האמת", אמרה יחימוביץ' שטענה כי מינויו של השר כחלון הוא לכאורה "חפוז, פתטי, לא חוקי ולא תקין". לדבריה, למרות שנתניהו וכחלון מנסים לשוות למינוי הבטחה להורדת מחירי הדיור – המצב כעת הוא למעשה הפוך. "בזמן כהונת נתניהו מחירי הדיור עלו ב-48%. בעוד במדינות ה-OECD נדרשות בממוצע 96 משכורות חודשיות לרכישת דירת ארבעה חדרים - בישראל צריך 130. הפער בין מדד מחירי הדירות לבין השכר הממוצע החודשי בתקופת נתניהו גדל ב-40%", פירטה יחימוביץ' את הכשלים שלטענתה הובילו את ראש הממשלה להכריז על המינוי הבלתי תקין.

כל העדכונים, הדיווחים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

יור העבודה, שלי יחמוביץ במסיבת עיתונאים בנושא הדיור, ינואר 2013. יותם רונן
מסיבת העיתונאים של העבודה, הבוקר/יותם רונן

לטענת יושבת הראש, בשל הסיבות הללו ואחרות "אסור לראש הממשלה להמשיך ולכהן". היא הבהירה כי במינויו של כחלון מופרים חוק מנהל מקרקעי ישראל והנחיות היועץ המשפטי לממשלה בדבר מינויי בכירים בתקופת בחירות. "מה חושב נתניהו? שאנשים יאמינו שמינוי פיקטיבי של כחלון ליו"ר מועצת המנהל יעזור? כחלון בעצמו הודיע שזו משרה חלקית. על זה צריכים אזרחי מדינת ישראל לשלשל את הפתק של נתניהו לקלפי? זה זלזול באינטיליגנציה וזו היא פאניקה. כמה אפשר לתעתע ולייצר ספינים כל כך מנוגדים למהות". היא הבהירה שצעד זה, כמו רבים אחרים, מעידים על חולשה גדולה של נתניהו. "כל שעה שעוברת נתניהו יורד בסקרים - הוא יודע זאת היטב. לכן נעשה התעלול הנואש הזה, אבל יש גבול למידת הולכת השולל ולחציית כל מנהל תקין ויצירת מציאות דמיונית בה כל הנתונים האלה לא קרו".

למול המינוי, הציג ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג במסיבת העיתונאים את התוכנית של מפלגת העבודה בנושא הדיור. "התוכנית שלנו חברתית וצודקת והיא תיתן את הפיתרון ולא בישראבלוף של נתניהו כמו המינוי המלאכותי בו עסקנו היום".

איציק שמולי במסיבת עיתונאים בנושא הדיור, ינואר 2013. יותם רונן
"מעמד הביניים לא נספר במוקדי קבלת ההחלטות ". שמולי במסיבת העיתונאים/יותם רונן

איציק שמולי, ממובילי המחאה החברתית בקיץ 2011, ומועמד במפלגת העבודה כיום התייחס אף הוא למינוי כחלון, ואמר כי הדבר מעיד שהצרכים של מעמד הביניים לא נספרים במוקדי קבלת ההחלטות. "סמל המחאה החברתית זו כמובן בעיית הדיור, שלא נפתרת - כי מחירי הדיור בתקופת נתניהו עלו בעשרות אחוזים. לא רק שהדירה הולכת ומתרחקת אלא שאנחנו תמהים אם מישהו רוצה להתמודד עם העניין באופן אמיתי. במהלך של אתמול, מבחינתנו כצעירים, יש הזדמנות גדולה כי זה מזכיר לכולנו על מה הבחירות האלה".

השר כחלון התייחס הבוקר לסערה סביב מינויו, ואמר כי "ההתעסקות בזה היא קצת מוגזמת". בראיון לתכנית "בוקר טוב ישראל" בהגשת גולן יוכפז בגלי צה"ל אמר כחלון כי הוא לא חלק ממערכת הבחירות. בהתייחס למצוקת הדיור אמר השר: "העובדות היום הן לא טובות. המחירים גבוהים, וההיצע נמוך. כשקרקע זולה, הדירה זולה. מנהל מקרקעי ישראל אוחז ברוב המוחלט של הקרקעות במדינת ישראל. אם תתקיים שם רפורמה ויהיה היצע - יהיה שירות טוב ומחירים טובים. הממשלה צריכה להתמודד רק עם עצמה".

"אני מבין את הביקורות. אני מבין שאני ערב בחירות", הוסיף כחלון בראיון, "מערכת בחירות היא מערכת טעונה ודרוכה. זה תמיד היה ויהיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully